  • Data: 2023-11-07 19:39:12
    Temat: Re: zasieg wifi
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 07.11.2023 o 19:26, J.F pisze:

    > Cos takiego chyba Orange robił i inni operatorzy od kablowego
    > internetu.
    > https://biuroprasowe.orange.pl/informacje-prasowe/or
    ange-funspot-domowy-internet-takze-poza-domem/

    > Ale ja o czym innym - "provider" ma jakąs antene, i klienci też.
    >
    > Google znajduje np cos takiego
    > https://www.oxylion.pl/zasieg/
    >
    > i nie wiem - zasięg dosc duzy, moze sobie zrobili siec jak piszesz.
    To zobacz tutaj
    https://izomet.net/internet/#text_mapa

    3 lata temu współpracowałem z nimi więc wiem jak to wygląda z
    wewnątrz/zewnątrz. Mają ok 1500 userów jeszcze.

    Sam się też w to bawiłem 15 lat temu i zwykły router z anteną dookolną:

    https://www.ted.net.pl/pl/anteny/antena-dookolna-int
    erline-horizon-maxi-12dbi-2-4ghz.html
    wymiata.

    Ze smartfona spokojnie osiąga 100m.

    Jeszcze została mi na dachu, po dawnych działaniach. 4 takie anteny i
    spokojnie kryją zasięg małej wioski.

    > A taka antena to do czego?
    > https://www.mediaexpert.pl/komputery-i-tablety/urzad
    zenia-sieciowe/punkty-dostepu-access-point/punkt-dos
    tepu-tp-link-cpe605

    No 5G, właśnie na takich antenach robi się "mosty" po 10km i więcej.

    Tutaj masz coś takiego:

    https://allegro.pl/oferta/ubiquiti-powerbeam-m5-pbe-
    m5-300-25dbi-airmax-mimo-13188004234

    20km sięgają 2 sztuki.