  • Data: 2010-04-21 20:50:45
    Temat: Re: zarowki europejskie w hameryce
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Zbych napisał:

    > Jak dla mnie to jest ona identyczna jak dla 60W. W obu przypadkach
    > prąd wzrósł ca. o połowę.

    170mA/260mA = 0,653 @60W
    72mA/104mA = 0,692 @25W

    Fakt, można uznać że 5% róznicy mieści się w błędzie pomiarowym.

    > Włókno zaczyna się żarzyć przy 30V/43mA dla 25W żarówki, 25V/90mA
    > dla 60W i 25V/0,15A dla 100W.

    A mnie się ta 15-watowa żarzy przy 15V (wziąłem zasilacz od jakiegoś
    routera). Jak to wytłumaczyć? Może mamy inne kryteria widoczności
    żaru? I dlaczego większe żarówki się nie zapalają? Spada napięcie na
    bardziej obciążonym zasilaczu? Tego nie mierzyłem. Ale pamiętasm, że
    tak też było ze źródłem o dużej wydajności i małym oporze.

    --
    Jarek