  • 21. Data: 2021-01-10 10:12:03
    Temat: Re: żarówki LED jako zamienniki dla halogenu
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 09.01.2021 o 18:25, LEPEK pisze:
> [...]
    > i kabelek ;) ). Nie migają, nie latają, nie piszczą, nie wywalają błędów
    > itd. Oczywiście nie świecą dalej, tylko tak jak pozwala na to
    > konstrukcja reflektorów.
    > Odpowiadając co niektórym:
    >  - to nie jest to samo, co jeżdżenie na długich, bo świecą w
    > prawidłowym kierunku i nie świecą w nieprawidłowym
    >  - liczę się z tym, że za jakiś czas przestaną działać - nie kosztowały
    > majątku (1/10 tego, co Philipsy), więc po prostu kupię sobie kolejne
    >  - nie - nie jestem patolem, nie - nie rażę bliźnich, tak - jestem od

    A czemu zdecydowałeś się na ledy?
    Myślę że philipsy byłyby lepsze.

    O takie na przykład:

    https://www.philips.pl/c-p/11366XUWX2/x-tremeultinon
    -led-gen2-z-ekskluzywna-samochodowa-dioda-led-lumile
    ds

    Ale to chyba oczywiste.
    Cieplejsza barwa i podejrzewam, że współczynnik CRI o wiele lepszy - dla
    mnie to ważne.
    Ciekawe jaka jest żywotność takiej lampy. 600pln to nie mało za żarówkę.

  • 22. Data: 2021-01-10 19:15:55
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2021-01-09 o 18:25, LEPEK pisze:
    > Odpiszę sam sobie, ale możecie poczytać ;)
    > Kupiłem. Jakieś GT po 8000 lm szt, diody umieszczone dwustronnie

    Ja mam od kilku lat chińskie zamienniki H4 w fabiaczu. Kształt jest taki
    sam jak oryginały, świecą tam gdzie mają świecić, linia odcięcia
    wyraźna, przeglądy przechodzą bez problemu. Halogeny to przeżytek.
    Bezpieczeństwo jazdy w nocy na ledach drastycznie rośnie.
    Dałem 150 za komplet.

    L.

  • 23. Data: 2021-01-10 19:21:14
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 10-01-2021 o 19:15, Lisciasty pisze:

> [...]
    > wyraźna, przeglądy przechodzą bez problemu. Halogeny to przeżytek.
    > Bezpieczeństwo jazdy w nocy na ledach drastycznie rośnie.

    Lepek efektu wow nie zaobserwował....

  • 24. Data: 2021-01-10 19:32:41
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Na wzniesieniu też?

    -----

  • 25. Data: 2021-01-10 19:34:42
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Wystarczy, że zaobserwują Ci z naprzeciwka, no i te ch... wlokące się przed nim ;-)
    A piesi i rowerzyści to kręgle.

    -----

  • 26. Data: 2021-01-10 19:51:58
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 10.01.2021 o 19:32, ąćęłńóśźż pisze:
    > Na wzniesieniu też?

    A "zwykłe" światła (H[xx]), albo xenony bez dynamicznego
    samopoziomowania to przy różnicy nachyleń nie oślepiają, nie? Noo, ale
    mają homologację, więc...

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 27. Data: 2021-01-10 19:53:44
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 09.01.2021 o 23:06, kk pisze:

    > Pojedziesz z nimi na przegląd?

    Tak.
    Jeżdżę do rozsądnego diagnosty.
    Wezmę na wszelki wypadek stare H11, gdyby się okazało, że jednak z
    jakiegoś powodu nie ma mi zamiaru podbić przeglądu z LED'ami.

    Pozdr,

  • 28. Data: 2021-01-10 20:00:02
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 10.01.2021 o 10:12, robot pisze:

    > A czemu zdecydowałeś się na ledy?

    Bo sądziłem, że barwa światła i ich jasność na LED'ach będą lepsze - i
    się nie pomyliłem.

> [...]
    > mnie to ważne.
    > Ciekawe jaka jest żywotność takiej lampy. 600pln to nie mało za żarówkę.

    600 zł za dwie ;) No, ale to niewiele zmienia w moim przypadku - uważam,
    że to nierozsądnie drogo. Tak, myślę, że mogłyby być lepsze, ale nie
    miałem okazji testować, a wiarygodnych porównań, testów nie znalazłem.

    Pozdr,

  • 29. Data: 2021-01-10 21:07:37
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2021-01-10 o 19:21, Cavallino pisze:
    > Lepek efektu wow nie zaobserwował....

    Pewnie z uwagi na wyższej klasy furę i nie przeżył takiego szoku.
    Albo ma mniej chińskich lumenów.

    L.

  • 30. Data: 2021-01-10 22:03:15
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2021-01-10 19:53, LEPEK wrote:

    > Tak.
    > Jeżdżę do rozsądnego diagnosty.
    > Wezmę na wszelki wypadek stare H11, gdyby się okazało, że jednak z
    > jakiegoś powodu nie ma mi zamiaru podbić przeglądu z LED'ami.

    Nie większą kwestią jest zatrzymanie na drodze przez przydrożnych obwiesiów?