  • Data: 2009-09-03 12:52:35
    Temat: Re: zarowki
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Jarosław,

    Thursday, September 3, 2009, 1:49:09 PM, you wrote:

    > Z tabeli na stronie http://en.wikipedia.org/wiki/Incandescent_light_bulb
    > wynika, że żarówka 100W ma efektywność 17lm/W, a żarówka 300W aż 20,7lm/W.
    > Czy oznacza to, że ona też jest legalna? Tabela dotyczy żarówek 120V,
    > one powinny mieć większą sprawność, ale ogólna i dobrze znana zasada,
    > że duże żarówki świecą oszczędniej, jest zachowana.
    > Tymczasem idioci z Komisji Europejskiej jeszcze przez kilka lat nie
    > mają nic przeciwo żarówkom 25W. A one w tabeli mają sprawność dwa razy
    > gorszą (8lm/W) od nielegalnej żarówy 100W! Ludzie dość często oświetlają
> [...]

    A Ty miałeś jakiekolwiek wątpliwości co do tego, że tu nie o
    oszczędność chodziło? Cena zwykłej żarówki w hurcie spadła do poziomu
    sporo poniżej 1 PLN. I tyle. Nie dało się zabić strupa metodami
    rynkowymi, trzeba było użyć biurokracji. Jedyne, co mnie cieszy, to
    potanienie halogenowych żarówek 230V z gwintem E27.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl