  • 191. Data: 2009-05-28 17:01:41
    Temat: Re: zapowiedzi AUS 4D - ?wieżyzna :-)
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Moja skleroza sugeruje ze kilka miesiecy roznicy bylo.
    > Ktos pamieta kiedy to bylo ?
    > Archiwum Orange ma cenniki Idea Optima z 1.03.2000

    Nie pamietam, ale Internet twierdzi, ze koncesja byla od 1.03.2000 :-)

    > Z adnotacja "Abonentom z planami taryfowymi Idea 50/150, którzy
    > podpisali zalacznik na czas okreslony przed 1.03.2000, zapewniamy
    > do konca okresu obowiazywania warunków umowy rozliczenia z
    > zachowaniem dotychczasowych stawek na polaczenia radiotelefoniczne
    > zgodnie z Cennikiem uslug telekomunikacyjnych w sieci Idea z dnia
    > 18.09.1999. "

    Jasne, w tym sensie oczywiscie przesuniecie terminu bylo dla takich
    osob. Pamietam nawet ze niektorzy twierdzili (przed 1 marca), ze takie
    osoby nie beda mogly za to korzystac z 900 MHz :-)

    > Manipulacja w owym czasie byla chyba norma - a to mapka zasiegu na
    > koniec biezacego roku, a to malym drukiem "w terenie otwartym"..

    W terenie otwartym to by nawet nie bylo tak zle IMHO.

    > Wcieli sie miedzy dwoch lepszych graczy swietnie.

    Ale jaki mieli problem? Wiedzieli jak, mieli czestotliwosci = koncesje
    (tansza niz ci dwaj), sprzet takze byl juz tanszy niz pare lat
    wczesniej, mieli pieniadze "z gory", rynek wciaz nie byl nasycony, ceny
    byly wysokie wiec nietrudno bylo konkurowac. Nie mieli zadnej bariery
    wejscia poza ew. nastrojami (potencjalnych) klientow.
    TPSA takze raczej nie byla wtedy nowym graczem na rynku.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 192. Data: 2009-05-29 08:13:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Nie pamietam, ale Internet twierdzi, ze koncesja byla od
    > 1.03.2000 :-)

    No to widac jednak rownoczesnie ..

    > Pamietam nawet ze niektorzy twierdzili (przed 1 marca), ze takie
    > osoby nie beda mogly za to korzystac z 900 MHz :-)

    No coz - w koncu zawierali umowe na cos innego :-)

    > W terenie otwartym to by nawet nie bylo tak zle IMHO.

    Tylko potem sie okazuje ze zasieg to masz jak wyjdziesz na dach, bo
    w domu, pracy czy w samochodzie nie ma..

> [...]
    > bariery
    > wejscia poza ew. nastrojami (potencjalnych) klientow.

    Ale to wlasnie o klienci w koncu placa :-)

    No wlasnie na poczatku [1800] to wcale tak nie bardzo konkurowali
    cenami - tzn owszem - ceny byly niskie, ale abonamenty stosunkowo
    wysokie.
    To wcale nie byla oferta dla bledoty, tylko bogatszych gadatliwych
    ..

    Ladnie sie wcieli w rynek majac bardzo ograniczony zasieg, ladnie
    sie rozwijali majac pozniej gorszy zasieg ..

    J.

  • 193. Data: 2009-05-29 12:27:31
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > wysokie.
    > To wcale nie byla oferta dla bledoty, tylko bogatszych gadatliwych

    Tak sobie IMHO. Nie chce mi sie juz sprawdzac czy to bylo netto czy
    brutto, ale 50 zl z wliczonymi 50 minutami "strefowymi" czy jeszcze
    jakimis to nie bylo wcale duzo. Ja nie jestem gadatliwy (raczej
    przeciwnie) ale mam wrazenie ze placilem wtedy u konkurencji
    przynajmniej mocno ponad 100 zl.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 194. Data: 2009-05-29 13:15:48
    Temat: Re: zapowiedzi AUS 4D - Świeżyzna :-)
    Od: "Sempiterna" <r...@a...pl>

    > Tak sobie IMHO. Nie chce mi sie juz sprawdzac czy to bylo netto czy

    Idea? Netto...

> [...]
    > jakimis to nie bylo wcale duzo. Ja nie jestem gadatliwy (raczej
    > przeciwnie) ale mam wrazenie ze placilem wtedy u konkurencji

    A biling na papierze... czasem kupa wydruków, a właściwych połączen parę
    linijek :)

  • 195. Data: 2009-05-29 17:15:53
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 29 May 2009 14:27:31 +0200, Krzysztof Halasa wrote:

> [...]
    >jakimis to nie bylo wcale duzo. Ja nie jestem gadatliwy (raczej
    >przeciwnie) ale mam wrazenie ze placilem wtedy u konkurencji

    Ale nie o to chodzi - u konkurencji mogles miec abo za 30zl i nie
    gadac. A w Idei minum 50 zl. I ARPU rosnie.

    Co do gadatliwosci to zauwaz ze jeszcze pare lat wczesniej w ogole nie
    gadales przez komorke :-)
    A i trzeba bylo na stacjonarny dzwonic, bo komorek jeszcze malo bylo
    :-)

    J.

  • 196. Data: 2009-05-29 22:23:14
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> writes:

    > Ale nie o to chodzi - u konkurencji mogles miec abo za 30zl i nie
    > gadac. A w Idei minum 50 zl. I ARPU rosnie.

    A po co statystycznemu klientowi cos takiego? Mam wrazenie ze ARPU
    Plusa i Ery byly jednak wyzsze niz Idei (starej).

    Chwile wczesniej najtansze taryfy GSM byly po 40 zl + VAT (czy jakos
    tak). Bez zadnych wliczonych minut, i kazda minuta rozmowy po ~ 1.5 zl.
    Bez przesady, Idea 50 byla znacznie tansza (przynajmniej bylaby dla
    mnie).

    > Co do gadatliwosci to zauwaz ze jeszcze pare lat wczesniej w ogole nie
    > gadales przez komorke :-)
    > A i trzeba bylo na stacjonarny dzwonic, bo komorek jeszcze malo bylo

    Stacjonarnych tez nie bylo duzo, ale to nieco inna sprawa na szczescie.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 197. Data: 2009-05-30 06:29:24
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 30 May 2009 00:23:14 +0200, Krzysztof Halasa wrote:
    >A po co statystycznemu klientowi cos takiego?

    Ale za to bardzo przydatne statystycznemu operatorowi :-)

    >Mam wrazenie ze ARPU
    >Plusa i Ery byly jednak wyzsze niz Idei (starej).

    Firmy robia swoje.

    >Bez przesady, Idea 50 byla znacznie tansza (przynajmniej bylaby dla
    >mnie).

    Ale mowie - to nie byla taniosc z gatunku "nie stac mnie na 40zl/mc,
    to sobie kupie komorke w Idei".

    >Stacjonarnych tez nie bylo duzo, ale to nieco inna sprawa na szczescie.

    Ze stacjonarnymi nie przeszadzaj w tym roku - ilu znajomych nie mialo
    i czekalo dlugie lata na telefon ?

    J.

  • 198. Data: 2009-05-30 14:51:28
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> writes:

    > Ale za to bardzo przydatne statystycznemu operatorowi :-)

    No nie, mialem na mysli "pusty" abonament bez rozmow, nie ARPU.

    > Ale mowie - to nie byla taniosc z gatunku "nie stac mnie na 40zl/mc,
    > to sobie kupie komorke w Idei".

    Jasne. Wtedy po prostu komorka to nie bylo 40 zl/mc, a np. 100 zl/mc.

    > Ze stacjonarnymi nie przeszadzaj w tym roku - ilu znajomych nie mialo
    > i czekalo dlugie lata na telefon ?

    No w 2000 r. to juz moze nie. Chociaz wciaz tacy byli, a niewiele
    wczesniej musialem zaplacic 400 zl haraczu (bezzwrotnego) zeby
    w ogole TPSA laskawie pociagnela kilkadziesiat metrow kabla do nowego
    osiedla.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 199. Data: 2009-05-30 15:14:41
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 30 May 2009 16:51:28 +0200, Krzysztof Halasa wrote:

    >Jasne. Wtedy po prostu komorka to nie bylo 40 zl/mc, a np. 100 zl/mc.

    Alez skad - byly i nizsze abonamenty. A w idei chyba tez nie bylo 40,
    tylko 50 .. plus VAT ?

    >No w 2000 r. to juz moze nie. Chociaz wciaz tacy byli,

    Nieliczni.

    >a niewiele
    >wczesniej musialem zaplacic 400 zl haraczu (bezzwrotnego) zeby
    >w ogole TPSA laskawie pociagnela kilkadziesiat metrow kabla do nowego
    >osiedla.

    10 lat minelo, ustawa sie pare razy zmienila, a dzis trzeba zaplacic
    366 :-)

    J.

  • 200. Data: 2009-05-30 23:41:34
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Mon, 25 May 2009 13:27:18 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
    napisał(a):

    > A tu jeszcze ciekawsze dane, z Nowym Tomyślem jako 666 :)
    Aż szkoda, że wybyłem w beznetowe strony gdy
    ta wspaniała dyskusja trwała...

    > Ostrów Mazowiecki 0-217
    > Ostrów Wielkopolski 0-64
    Hmmm, nie ma takiego miasta, mam Ostrów Wlkp.
    Ostrowa Mazowieckiego nijak znaleść nie mogę ;-)

    Możliwe, że w tak poważnych dokumentach znalazły się tak poważne błędy?
    (Ostrów jest MazowieckaA)

    --
    pozdro
    poreba