  • Data: 2009-05-25 10:56:40
    Temat: Re: zapowiedzi AUS 4D - świeżyzna :-)
    Od: "Sempiterna" <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "MarekM" <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>
    napisał w wiadomości news:gve0bb$8es$1@news.interia.pl...

    > Właśnie, zawsze mnie to fascynowało: dlaczego Zakopane miało
    > kierunkowy
    > niejako powiązany ze Stalową Wolą? Jak to było realizowane
    > technicznie -
    > tzn. skąd centrala automatyczna choćby w stolicy wiedziała, że po 0-16

    Analizowałą trzecią cyfrę. W ogóle, do analizy szły 4 cyfry, minimum.
    Tylko analizę robiło się dla pierwszej... pierwszej dwojki, trójki...
    albo, przy połączeniach technicznych, także dla ostatniej trójki. Tak to
    miałem na centrali.
    To akurat dało by się (z pewnymi oporami - wymagało by pośrednika
    dokładającego jedną cyfrę, tak zresztą robiła ACMM w Łodzi, jak było
    przełączanie edziesiątek) i na 32AA/AB zrobić... choć najłatwiej i
    najtaniej by nie było.

    > może być albo numer w Stalowej Woli, albo 5 i wtedy połączenie ma
    > lecieć

    Po prostu - rozróżniało się, czy trzecia cyfra to 5, jeśli tak,
    kierowało się na wiązkę do Krakowa, a ten już definitywnie wypluwał to
    na wiązkę do Zakopanego.
    Jeśli cyfra była różna od 5 - kierowanie szło OIDP na Lublin i już tam
    było to rozdzielane odpowiednio. Tylko chyba Przemyśl miał wiązkę z
    Krakowa, mimo, że mu do Lublina znacznie bliżej, musiałbym znaleźć
    notatki i sprawdzić... mam gdzieś zeszyt, gdzie jest rozpisany cały ruch
    ówczesnej - przełom lat 80/90 - ACMM GCI.

    > pod Tatry? Dlaczego nie było to coś w rodzaju 0-188 chociażby?

    Bo ósemka była zajęta na numerację miasto-miasto. I prawdopodobnie
    chodziło o to, by tego, co już jest, za bardzo nie ruszać. Za dużo było
    przypadków, że od takiego ruszania ruch kładł się zupełnie i trzeba było
    przywracać starą numerację i wymyślać inną zmianę. Więc jak lepiej -
    wygoda Pana Jarka i ruch leży, czy niewygoda Pana Jarka i ruch
    funkcjonuje?
    I może nawet dało by się ujednolicić tę numerację, ale nie zapomnijmy,
    ze Zakopane to Strowger (Nowy Sącz i Nowy Targ to K66) i zrobić
    odpowiednio dużą wiązkę do Nowego Sącza nie było by tak łatwo... bo co
    też z Nowym Targiem (0187) zrobić? One musiały by chodzić każda z
    każdą... a to teren górzysty i prowadzić linię, to nie taka łatwizna.
    Tymczasem, gdyby w Zakopanem było coś rejestrowego "na pulsie", to nawet
    Strowgera w zasadzie dało by się przestopniować, centrala w sumie
    niewielka... to nawet nie ma sensu Strowgera... Ale S12 to tam dość
    późno dano. Gdyby wszystkie były rejestrowe, wystarczył by układ "w
    gwiazdę" i 10 minut przy przeliczniku, by to pokierować.