  • 11. Data: 2011-09-19 23:40:58
    Temat: Re: zapchany filter paliwa a spalanie
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 19.09.2011 22:45, Tomasz Pyra pisze:
> [...]
    o ile wiem, to wciśnięcie pedału gazu, powoduje zwiekszenie dawki paliwa
    która ma być "sciśnięta" przez pompę i podana do wtryskiwacza. nie
    bardzo wiem jak proces sie odbędzie przy braku paliwa. w najlepszym
    razie bedzie tak, jakby kierowca wcisnął gaz o wiele słabiej. To wydłuży
    podróż ale na spalanie będzie miało niewielki wpływ. chociaż jak
    pojedzie 50km/h a nie 90 - niewiem czy nie będzie gorzej.

    Co jednak jeśli proces pompowania paliwa nie będzie taki optymistyczny?
    znowu brak mi doświadczenia by stwierdzić czy pompa nie zacznie zamiast
    paliwa, sprężać paliwa z powietrzem, albo czy ciśnienie jakie
    wytworzy(przy braku paliwa) nie będzie za małe. tzn wystarczające do
    jazdy, ale powodujące właśnie nieoptymalne spalanie. nie wiem, nie
    zupełne, mało wydajne...

    Tak czy owak, zatkany, przytkany filtr paliwa napewno nie pomoże w
    ustalaniu rekordów ilości km przejechanych na jednym litrze.

    ToMasz