  • 1. Data: 2012-04-02 17:54:54
    Temat: zaniżony download neostrada
    Od: "kowtow" <k...@p...onet.pl>

    Uprzedając odpowiedzi że to nie ta grupa informuję że na alt.pl.neostrada
    nie otrzymałem żadnej informacji dlatego osmieliłem zapytać sie tutaj i
    proszę o wyrozumiałość i tylko merytoryczne odpowiedzi

    Jak się dobrać do TP SA w sprawie pogorszenia Downloadu mam neostrade 20Mb a
    transfery po ostatnich pracach serwisowych w ktorych nie było netu przez
    trzy dni spadły o 25% i teraz nie przekraczaja 15 Mb a najczęsciej jest to
    około 12 Mb mierzone speed testem i takie wysłałem pomiary z ostatnich 10
    dni do TP SA jako reklamację i niestety rozpatrzona negatywnie.
    Jak się do nich dobrać żeby poprawili transfer ewentualnie jak się nie da
    obniżyli abonament.

  • 2. Data: 2012-04-02 18:31:49
    Temat: Re: zaniżony download neostrada
    Od: "Jacek S." <o...@n...cy>

    W dniu 2012-04-02 17:54, kowtow pisze:
    > Uprzedając odpowiedzi że to nie ta grupa (...)

    To już prędzej może uzyskasz odpowiedź na pl.soc.prawo
    Przewijają się tam takie sprawy.

    --
    Jacek S.

  • 3. Data: 2012-04-02 20:47:29
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "kowtow" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Jak się dobrać do TP SA w sprawie pogorszenia Downloadu mam neostrade 20Mb

    20Mb/s to jest transfer między modemami, prędkość ściągania z internetu może
    znacząco odbiegać. :-)

  • 4. Data: 2012-04-02 20:59:50
    Temat: Re: zani?ony download neostrada
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-04-02 17:54, kowtow wrote:
    > Uprzedaj?c odpowiedzi ?e to nie ta grupa informuje ?e na alt.pl.neostrada
    > nie otrzyma?em ?adnej informacji dlatego osmieli?em zapytaae sie tutaj i
    > prosze o wyrozumia?o?ae i tylko merytoryczne odpowiedzi
    >
    > Jak sie dobraae do TP SA w sprawie pogorszenia Downloadu mam neostrade 20Mb a

    Gdy się dobrze przyjrzysz umowie, to zapewne będzie tam prędkość do
    20Mbit/s i jak ktoś słusznie napisał jest to prędkość pomiędzy modemami,
    nie ma żadnej możliwości zagwarantowania prędkości ściągania z serwera x
    czy y, bo nie wiesz jakie urządzenia są po drodze i jak obciążony jest
    serwer.

    Powyższe wcale nie znaczy, że TP nie obcieła czegoś na routerze
    brzegowym, czy wręcz nie pogorszyła parametrów linii miedzianej. Jako że
    się nie znam, do analizy przepływu informacji na miedzi trzebaby
    specjalistycznego sprzętu + oprogramowania by wysnuć jakieś miarodajne
    wnioski.

    Trudna sprawa i to na pewno nie pecet, tutaj dzieci neostrady mają złą
    opinie ;)

  • 5. Data: 2012-04-02 22:22:39
    Od: "kowtow" <k...@p...onet.pl>

    Tak tylko że jak napisałem wczesniej wszystko było dobrze download był 20
    mbs do czasu jak cos zaczeli kombinować i po pracach serwisowych po ktorych
    nie było netu przez 3 dni wszystko siadło i o to mi chodzi że było dobrze i
    zepsuli i dlatego taka reklamacja ktorą rozpatrzyli negatywnie

  • 6. Data: 2012-04-03 12:37:29
    Od: Michal <u...@i...pl>

    W dniu 2012-04-02 22:22, kowtow pisze:

    > Tak tylko ?e jak napisa?em wczesniej wszystko by?o dobrze download by? 20
    > mbs do czasu jak cos zaczeli kombinowa? i po pracach serwisowych po ktorych
    > nie by?o netu przez 3 dni wszystko siad?o i o to mi chodzi ?e by?o dobrze i
    > zepsuli i dlatego taka reklamacja ktor? rozpatrzyli negatywnie

    1. Próbuj dalej na a.p.n. - tam ludzie są zaprawieni w bojach.

    2. Co prawda z neostrady dawno już nie korzystam (będzie z 10 lat) ale
    na podstawie własnych i znajomych bojów z Netią wiem, że trzeba próbować
    do skutku AKA do zamęczenia techników. Znajomi przy wykupionym łączu 8
    mbps i parametrach linii trzymających teraz 20 mbps mieli na sztywno
    ustawione 512kbps/128kbps. Konfigurację zmieniono chyba po
    4 reklamacji.
    Sam po wejściu wersji Net24 bez limitów miałem dalej zostawiony
    ogranicznik ze starej umowy. Dokładnie wiedziałem ile linia wytrzymuje,
    bo pierwsze umowy 8 mbps nie miały limitu, tak jak obecnie. Pomogło
    wiercenie dziury w brzuchu linii technicznej. Po 5 telefonie tego samego
    dnia i 5 restarcie konfiguracji DSLAMa cap transferu został zdjęty, mimo
    że wcześniejsze 4 rozmowy i restarty informowały, że przecież żadnego
    ograniczenia już nie ma (a mimo wszystko jest) przy parametrach linii
    pozwalających na 17 mbps @FAST.

    3. Może być i tak, że po zmianach podłączonych jest wieęej użytkowników
    i łącze jest po prostu wysycone. w domowych ADSLkach nikt nie daje CIRa
    i kilkukrotny overbooking jest normą - dzięki temu za łącze płacisz
    kilkadziesiąt zł/mc, a nie kilkaset czy kilka tysięcy jak za symetryczne
    z CIRem. Aby potwierdzić jak sprawa wygląda ze dwa razy zrób testy około
    3-5 nad ranem. Wtedy łącza nie są wysycone i praktycznie nikt z sieci
    nie korzysta poza ludźmi "backupującymi internet" za pomocą torrentów
    itp. w cyklu 24/7, bo przy współczesnych łączach nawet pobranie całego
    Debiana to kilka godzin (efekt jest taki że ludzie "rzucają" się na
    całych 6 płyt, w tym źródła z których 95% nie skorzysta, mimmo że
    spokojnie wystarcza jedna, a resztę dociąga się w ramach potrzeb z
    repozytoriów. Takie mamy czasy, że szybciej bywa zainstalować system nie
    tylko z pełnej DVD, ale i z miniISO, a dociągać pakiety w trakcie
    instalacji niż lokalny transfer z nośnika optycznego.
    Paradoksalnie bywa i tak, że szybszy jest transfer z serwera na drugim
    końcu globu niż z domowego "DIY" NASa podłączonego przez USB do routera,
    jeśli systemem plików na nim jest obciążający NTFS.

    3. Jako "dziękuję" ustaw Waść wreszcie kodowanie skoro używasz znaków
    diakrytycznych. Odsyłam do strony grupowicza, gdzie zobaczysz jak to
    ustawić i jak inni widzą Twoje "krzaczki".
    http://www.grush.one.pl/article.php?id=mime

    Dalsze pytania zadawaj jednak na alt.pl.neostrada. Trening w
    cierpliwości i uporze tam, to dobra rozgrzewka przed bojami z linią
    techniczną.