    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Thu, 1 Jul 2021 00:29:06 -0700 (PDT)
    Subject: Re: zakłócenia w paśmie wifi
    From: ptoki <s...@g...com>

    środa, 30 czerwca 2021 o 18:22:30 UTC-5 Marcin Debowski napisał(a):

    > Może i ma, ale generalnie skaner nie pokazuje jakiegoś tłumu w 5GHz.
    > Poza tym, 5GHz ma słabszą przenikalność niż 2.4GHz, więc ich sygnał
    > tak bardzo bruździć nie powinien.
    >
    > Ale mam pewne podjerzenia. W odległości mniejszej niż kilometr jest
    > stacja radarowa. Nie wiem co to za radar, ale widzę go z mieszkania.
    > Się kręci. Budynek wysoki, a fasada budynku to jest taka kratownica z
    > elementów aluminiowych włączając w to ramy okien itp. Niby to
    > wszystko powinno być uziemione, ale są różne cyrki nie tylko z wifi.
    > Np. fizycznym kablem - cat5e utp, przechodzącym przez te ramy nie
> [...]

    Troche to brzmi jak homeopatia choc nie wykluczam i takiego scenariusza.

    Czemu tak brzmi? Ano dlatego ze czestotliwosci radarowe jak i wifi sa dosyc mocno
    tlumione/odbijane.
    No i trudno aby w kablach ethernetowych ten radar duzo wzbudzal.
    Ale nie mowie ze niemozliwe jest aby to nie mialo zwiazku.

    Tak czy inaczej polecam zrobienie testow jak pisalem wyzej. Jak to winny jest radar
    to nadal mamy sytuacje gdzie jest to poza Twoja kontrola i najpierw trzeba wykluczyc
    cokolwiek na co jednak masz wplyw.

    Zorganizuj troche blachy/siatki i obadaj czy jakkolwiek jestes w stanie wybadac z
    ktorego kierunku takie zaklocenia sie pojawiaja.

    Wifi jest dosyc odporne na zaklocenia a jak ten radar wam blyska to i po transferze
    bedzie widac okresowe spadki bo nawet jak sie wifi zestawi z mniejsza predkoscia to
    nadal zaklocenia beda i cykliczny spadek transferu bedzie widoczny.

    No i mozesz wymusic w laptopie i AP-ku wyzsza predkosc recznie. Wtedy takie spadki
    transferu beda widoczne wyrazniej.