eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikazaklocenia odbioru radia w samochodzieRe: zaklocenia odbioru radia w samochodzie
  • Data: 2009-11-23 12:44:25
    Temat: Re: zaklocenia odbioru radia w samochodzie
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    bratPit[pr] schrieb:
    >
    >> Klima nie stanowi zbytniego obciążenia dla sieci elektrycznej.
    >> Ogrzewanie szyby owszem.
    >> Przyczyny mogą być różne. Jak rozumiem sprawdziłeś, że szyba nie jest
    >> podłączona do systemu antenowego. Możesz mieć "antenna diversity",
    >> czyli kilka anten połączonych cuzamen do kupy (u mnie jest). Tak czy
    >> inaczej problemu szukałbym raczej w przewodach doprowadzających
    >> zasilanie do szyby tylnej (z kontaktami do szyby), a także do luster.
    >> Jeżeli pojazd samochodowy jest oplopodobny, to możesz mieć problemy z
    >> masą gdziekolwiek, specami od elektryki opliści nigdy nie byli, choć w
    >> ostatnich latach (5-6) się poprawiło. Jeżeli problem występuje
    >> selektywnie przy ogrzewaniu szyby, tam bym szukał. Sprawdź też
    >> bezpiecznik obwodu ogrzewania wraz z oprawką czy gnojek się nie grzeje
    >> (i okolice). Możliwe, że coś się tam obluzowało. Przewody od lusterek
    >> mogły się pójść kochać, więc je na próbę odłączyć. No i wszystkie
    >> wtyczki po drodze.
    >> To samo z radiem. Ma dobrą masę, dobre zasilanie itd.
    >> Sprawa upierdliwa, ale poszukać trzeba bo na pewno wnerwia skutecznie.
    >
    > bingo, opel astra g więc auto dość proste pod wzgl. elektryki, anten nie
    > ma 'wycudowanych' jak wspomniałem jest tam zwykła stopka anteny ze
    > wzmacniaczem który nie jest zasilany obecnie, fakt, trochę rzeczy
    > podokładałem, niefabryczne radio, wzmacniacz, jednak wszystko starałem
    > się robić "zgodnie ze sztuką" a więc połączenia lutowane, przewody
    > ciągnięte z akumulatora do wzmacniacza, niemniej rzeczywiście nie
    > sprawdzałem co się dzieje z bezpiecznikiem szyby tylnej, auto jest
    > obecnie 10-letnie więc różnie może być z elektryką, dotąd czyli od 3 lat
    > jego posiadania nie było problemów, wówczas też montowałem całe audio,
    > w każdym razie wiem już w jakim kierunku iść,
    > zaświtało mi też teraz - hmm - wypalone są 2 ścieżki grzejne tylnej
    > szyby - może to efekt 'przeskakiwania iskry' w miejscu przerwy...?

    Połączenia lutowane nie są zgodne ze sztuką, powinny być zaprasowane.
    Sprawdź na wszelki wypadunek. Szyba z wypaloną ścieżką może być
    generatorem szumów i trzasków. Możliwe, że trochę jeszcze kontaktuje od
    czasu do czasu i stąd trzaski. Możesz zeskrobać całkiem te miejsca,
    gdzie są przerwy, jak będziesz naprawiać lakierem srebrowym to i tak
    musisz tam oczyścić.

    Waldek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: