  • 51. Data: 2010-04-22 22:10:32
    Temat: Re: zagluszanie dzwieku
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 22 Apr 2010 21:38:34 +0200, Mirek wrote:
    >Przecież to polega na kojarzeniu wykonawcy z tym "tytułem działu" i
    >prawdopodobieństwie. Na 90% będzie to największy przebój wykonawcy a w
    >przypadku niektórych - jedyny przebój. Nutka jest potrzebna do
    >odróżnienia tych kilku potencjalnych możliwości.

    Raczej pije do tego ze mozna sie przesunac na klawiaturze i zagrac
    dany utwor w dowolnej "tonacji".
    Nieprzyzwyczajone ucho nawet nie rozpozna ze jest inna niz w
    oryginale.

    J.

  • 52. Data: 2010-04-22 22:22:42
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2010-04-23 00:03, J.F. pisze:

    > Patrzac po roznych uslugach to potrzeba jak najbardziej jest, ale
    > raczej zostanie cyfrowo wpisana w dane utworu. Po co mikrofon, skoro
    > mozna to pobrac z MP3, CD, DVD czy RDS.

    No dobrze, ale do danych zapisanych na nośniku nie zawsze masz dostęp i
    właśnie o to chodziło przedmówcy. Czasem faktycznie słyszy się jakąś
    piosenkę w radiu, TV czy na ulicy i bardzo chciałoby się znać tytuł.
    "Sygnaturka" audio wkomponowana w nagranie byłaby jakimś rozwiązaniem
    problemu. Tylko po pierwsze system musiałby się przyjąć do tego stopnia,
    że cała muzyka, gdziekolwiek by nie była puszczana musiałaby zostać
    oznaczona w ten sposób. No i w końcu jak to zrobić, żeby nie zakłócało
    samej muzyki? Pierwsza rzecz, jaka przychodzi na myśl to umieszczenie
    identyfikatora powyżej częstotliwości słyszanych przez człowieka. No
    właśnie, tylko czy wtedy nie zostanie wycięty przez algorytmy kompresji
    albo zbyt wąskie pasmo przenoszenia radia?

    Do rozpoznawania muzyki za pomocą komputera przydaje się program
    Tunatic. Wymaga połączenia internetowego, korzysta z zewnętrznej bazy
    utworów. Niestety wciąż dość kiepsko z polskimi tytułami...

  • 53. Data: 2010-04-22 22:24:13
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    > Sa na to dwie mozliwosci:
    > -Sony Ericsson i byc moze inni maja taki serwis - nagrywasz utworek,
    > wysylasz im, a oni go rozpoznaja.

    Shazam. Aplikacje są na większość znanych komórek.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 54. Data: 2010-04-22 23:10:21
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Atlantis wrote:
> [...]
    > właśnie, tylko czy wtedy nie zostanie wycięty przez algorytmy kompresji
    > albo zbyt wąskie pasmo przenoszenia radia?

    Można ponadakustyczne a można wykorzystać właściwości słuchu znane z
    kompresji MP3 - schować dane w obszarze maskowanym przez inne dźwięki.
    Algorytmy kompresji trzeba zmodyfikować, tak żeby to przenosiły a nawet
    regenerowały kiedy trzeba.
    Można też kombinować z przesuwaniem fazy składowych harmonicznych -
    nadal upieram się, że ucho jest na to niewrażliwe.

    > Do rozpoznawania muzyki za pomocą komputera przydaje się program
    > Tunatic. Wymaga połączenia internetowego, korzysta z zewnętrznej bazy
    > utworów. Niestety wciąż dość kiepsko z polskimi tytułami...

    A nie ma czegoś takiego przez WWW?

    Mirek.

  • 55. Data: 2010-04-23 06:45:54
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Mirek" <i...@z...adres> napisał w wiadomości

> [...]
    > Można też kombinować z przesuwaniem fazy składowych harmonicznych -
    > nadal upieram się, że ucho jest na to niewrażliwe.

    Cos musisz miec zainstalowane (chocby activex) - HTML i js nie dadza rady
    takich rzeczy same w sobie zrobic.

  • 56. Data: 2010-04-23 06:47:59
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Dobrze, ale odchodzisz od tematu.

    Nie, bo rozpowszechnil utwor Hot Butter.

  • 57. Data: 2010-04-23 06:50:16
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Nie rozumiem po co te zarzuty.

    Boze jakie zazuty?

    >Co chcesz udowodnić?

    Ze da sie, jesli ktos w ogole muzycznie nie kumaty, pomylic niektore utwory
    Kraftwerk z tym co dzisiaj daje RFM

  • 58. Data: 2010-04-23 06:55:26
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J,

    [...]

    > Musza dlugo cwiczyc. Generalnie po jednej nutce nie powinno sie dac
    > rozpoznac utworu. Po jednym akordzie tez nie. Chyba ze dostepny tylko
    > w jednym wykonaniu.

    Oj, bardzo się mylisz - nie mam słuchu absolutnego ale często mi się
    zdarza po pierwszym akordzie rozpoznać.

    Co do jednej nuty - liczą się podpowiedzi.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 59. Data: 2010-04-23 09:29:06
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2010-04-20 22:54, Mirek pisze:

    > Kawałki puszczane przez te stacje po prostu już śmierdzą.

    Wygląda na to, że nie tylko w naszym kraju występuje ten problem. ;)
    http://www.youtube.com/watch?v=A0Gs4xGw1Eg&NR=1

  • 60. Data: 2010-04-23 20:01:54
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Ghost wrote:

    > Cos musisz miec zainstalowane

    Po co?
    Wysyłam fragment w mp3 albo wav i otrzymuje odpowiedź od serwera.

    Mirek.