  • Data: 2012-09-26 10:46:05
    Temat: Re: zadanie optymalizacyjne
    Od: kenobi <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 26 września 2012 10:35:52 UTC+2 użytkownik M.M. napisał:

    > Tak, w tym zadaniu najzywklejsza suma xi == 1.
    >

    > Ale poruszyles ciekawy temat, da sie to jakos latwo rozwiazac
    >
    > gdy norma ||xi|| = 1 ?

    wtedy mz moze byc tak (nie jestem pewien ale
    prawdopodobne) ze masz natychmiastowy wynik

    for(int i=0; i<8; i++)
    x[i] = h1 * z1[i] + h2 * z2[i] + h3 * z3[i];

    gdzie h1, h2, h3 sa floatami obliczonymi
    prostym wzorkiem z zaleznoci geometrycznej
    (x[] ma byc po prostu rowno odlegly od z1[]
    z2[] i z3[] w sensie iloczynu skalarnego
    "dot(x,z1) == dot(x,z2) == dor(x, z3)"
    ale odpadlem na wyznaczaniu tych wspolczynnikow
    mimo ze to jest mz zadanie pewnie poziomu mw
    ogolniaka