-
Data: 2012-03-14 15:37:38
Temat: Re: zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms
Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]kogutek wrote:
> AZ <a...@g...com> napisał(a):
>
>> On 03/11/2012 12:36 PM, kogutek wrote:
>>> Jest samochód. Ktoś nim jedzie. Samochód ma w danych technicznych napisane że
>>> ma silnik o mocy 50kW. Ktoś nim sobie pojechał na wycieczkę. Teren jest ze
>>> wzniesieniami. Ale nie góry. Kawałek równego, trochę pod górkę i znowu kawałe
>> k
>>> równego. Na równym maksymalna prędkość i zużycie paliwa nie jest istotne.
>>> Ważne że pod górkę pomimo wciśniętego do oporu pedału gazu prędkość spada do
>>> 100/h. Czyli silnik pracuje z mocą maksymalną. Wskaźnik chwilowego zużycia
>>> paliwa pokazuje wtedy 8 litrów benzyny na 100 kilometrów. Pogoda bezwietrzna,
>>> temperatura silnika nominalna, temperatura powietrza 20 stopni, nic nie pada
>> z
>>> nieba. I pytanie. Jaka jest wtedy moc na kołach? Oczywiście samochód
>>> pełnosprawny, ciśnienie w kołach właściwe itp. Dla ułatwienia dla tych co nie
>>> potrafią określić a chcą cokolwiek napisać. Nie idzie o wynik z trzema
>>> miejscami po przecinku tylko o proste oszacowanie w stylu 100% z 50kW, 65% z
>>> 50kW .......
>>>
>> Słabo przyłożyłeś się do zadania bo wg. Ciebie moc regulujemy pedałem
>> gazu, pedał w opór 100% mocy, pedał 50% to 50% mocy... Tu istotne jest
>> na jakim biegu jest to jechane. Bo moc w danych technicznych to moc
>> maksymalna jaką silnik jest w stanie wygenerować i jest podane przy
>> jakich obrotach ta moc jest. Dodatkowo moc to jest moment x obroty, więc
>> żeby to oszacować to trzeba by mieć charakterystykę krzywej momentu dla
>> danego silnika.
>>
> Oczywiście że moc regulujemy pedałem, chyba ze ktoś ma pokrętło albo korbę.
> Moc podawana przez producenta jest mocą cieplną.
Bzdura.
> Jak podaje 100kW to znaczy że
> silnik jest w stanie przepalić w pracy ciągłej 10 litrów paliwa na sto
> kilometrów.
Bzdura.
> Da to realną moc na kołach góra dwudziestu kilku kilowatów.
Bzdura.
> Parametrem ograniczającym moc każdego silnika spalinowego jest możliwość
> rozproszenia mocy jak idzie na straty. Każdy silnik może być krótko czasowo
> przeciążony cieplnie nawet o kilkaset procent. Ma to miejsce na przykład w
> czasie ostrego ruszania. Jak samochód ma wskaźnik chwilowego zużycia paliwa to
> jeśli pokazuje on przy jeździe z maksymalną prędkością, czyli z mocą
> maksymalną jakaś wartość,
Bzdura. JAzda z prędkością maksymalną pojazdu nie jest jazdą z mocą maksymalną
pojazdu.
> to przy ostrym ruszeniu może pokazać od pięciu razy
> więcej. Nie znaczy to że przepalając pięć razy więcej paliwa ma pięć razy
> większą moc mechaniczną. Góra dwa razy wzrośnie moc. Pomimo znaczącego
> przekroczenia maksymalnej ciągłej mocy cieplnej w zasadzie nic się silnikowi
> nie dzieje. W przeciągu dziesięciu sekund jest w stanie pochłonąć taką moc i
> oddać ją później. Piszesz o tym że moc zależy od biegu. Z trzech
> Tischnerowskich prawd jest to gówno prawda. Można jechać 30 na godzinę na
> pierwszym biegu i wykorzystywać całą dostępną moc a nawet ją przekroczyć
> kosztem większego zużycia paliwa. A jadąc 150/h na V biegu można potrzebować
> 10% mocy maksymalnej. Wszystko zależy od obciążenia silnika.
>
Well, to co ty piszesz to takie pomieszanie bzdur z odrobinami prawdy że nie
wiadomo gdzie się kryć...
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
Najnowsze wątki
- 2025-02-17 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-17 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-17 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-17 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-02-17 Warszawa => Senior ASP.NET Developer <=
- 2025-02-17 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-17 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-17 Odśnieżanie samochodu
- 2025-02-17 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-17 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Pompiarze...
- 2025-02-16 PV teraz