  • 1. Data: 2012-07-04 13:45:32
    Temat: zabezpieczenie przeciwporażeniowe 230V tam gdzie go nie ma
    Od: a...@g...pl

    Jest stara 2 żyłowa instalacja. Nie ma przewodu ochronnego, nie ma zerowania
    itd.

    Istnieje coś takiego jak "przedłużka" z różnicówką? Chodzi o to by
    dotknięcie tam gdzie nie trzeba wywaliło różnicówkę. Nie wiem czy to w ogóle
    ma sens/szansę poprawnego działania.

    ps. opcja przerobienia instalacji jest acz to inna zupełnie bajka niż temat
    tego maila
    --
    Arek, arekmx|gazeta.pl

  • 2. Data: 2012-07-04 14:40:50
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Użytkownik wrote:
> [...]
    > w ogóle ma sens/szansę poprawnego działania.
    >
    > ps. opcja przerobienia instalacji jest acz to inna zupełnie bajka

    jeżeli pod nazwą " Istnieje coś takiego jak "przedłużka" z
    różnicówką?" masz na myśli postawienie lokalnie różnicówki to da się
    zrobić
    2 przewody zasilające podłączasz do różnicówki a odejściowe masz już 3
    z czego żółto-zielony łączysz z niebieskim na zasilaniu

    i to tyle

    jeffrey

  • 3. Data: 2012-07-04 15:03:57
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...active.com>

    W dniu 2012-07-04 13:45, a...@g...pl pisze:

    > Jest stara 2 żyłowa instalacja. Nie ma przewodu ochronnego, nie ma zerowania

    Jak nie ma zerowania, to znaczy że instalacja IT? (Ściślej II, skoro nie
    ma przewodu ochronnego).

    Rozumiem, że chodzi ci raczej, że instalacja jest _zerowana_ a więc
    T-cośtam, czyli TN, TT.

    Jeśli to jest instalacja TN-C, to możesz zrobić wyspę TN-C-S, montując
    różnicówkę i łącząc PE z N za różnicówką patrząc od strony gniazdka. A
    jeśli punkt rozdziału dodatkowo uziemisz przepisowo, to dostaniesz wyspę
    TN-S w instalacji TN-C.

    Jeśli to jest instalacja TT (właściwie TI, skoro nie ma przewodu
    ochronnego), to możesz jedynie zrobić własne uziemienie i dostać
    instalację TT.

  • 4. Data: 2012-07-04 15:20:02
    Od: Michał Smolnik <m...@g...com>

    W dniu 04.07.2012 13:45, a...@g...pl pisze:

> [...]
    >
    > Istnieje coś takiego jak "przedłużka" z różnicówką? Chodzi o to by
    > dotknięcie tam gdzie nie trzeba wywaliło różnicówkę. Nie wiem czy to w ogóle

    http://www.conrad.pl/Listwy-zasilaj%26%23261;ce-z-RC
    D.htm?websale7=conrad&ci=SHOP_AREA_17267_0809014

    Pozdrawiam,
    --
    Michał

  • 5. Data: 2012-07-04 18:44:54
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    Użytkownik wrote:
> [...]
    > dotknięcie tam gdzie nie trzeba wywaliło różnicówkę. Nie wiem czy to
    > w ogóle ma sens/szansę poprawnego działania.

    Witam,
    wydaje mi się iż zastosowanie różnicówki bez PE też jest możliwe,
    w przypadku upływu czy to z L czy z N do ziemii spowoduje
    zadziałanie różnicówki.

    Podłączanie obudowy do N rozdzielonego przed różnicówką bez
    solidnego PE spowoduje iż w przypadku upalenia N przed różnicówka
    na obudowie urządzenia będzie L do momentu dotknięcia i porażenia.
    Bezpieczniejsze wydaje mi się nie podłączanie obudowy do N
    w przypadku braku uziemienia.
    --
    pzdr, j.r.

  • 6. Data: 2012-07-04 20:04:24
    Od: "PcmOL" <...@...net>

    "j.r." <j...@g...pl> wrote in message
    > Podłączanie obudowy do N rozdzielonego przed różnicówką bez
    > solidnego PE spowoduje iż w przypadku upalenia N przed różnicówka
    > na obudowie urządzenia będzie L do momentu dotknięcia i porażenia.

    A po momencie będzie co?

  • 7. Data: 2012-07-04 20:41:47
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    PcmOL wrote:
    > "j.r." <j...@g...pl> wrote in message
    >
    > A po momencie będzie co?
    Zadziała róznicówka, natomiast bez podłączenia N do obudowy na obudowie
    nie wystąpi napięcie rażące do momentu uszkodzenia izolacji urządzenia i
    dopiero
    wtedy nastapi zadziałanie różnicówki...
    --
    pzdr, j.r.

  • 8. Data: 2012-07-04 21:58:34
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    j.r. pisze tak:

    > natomiast bez podłączenia N do obudowy na obudowie nie wystąpi
    > napięcie rażące do momentu uszkodzenia izolacji urządzenia i
    > dopiero wtedy nastapi zadziałanie różnicówki...

    dlaczego wtedy nastapi zadziałanie różnicówki?

    --
    Piter

  • 9. Data: 2012-07-04 22:59:24
    Od: cation <c...@w...pl>

    > dlaczego wtedy nastapi zadziałanie różnicówki?

    czy to pytanie retoryczne?

  • 10. Data: 2012-07-04 23:36:16
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    cation pisze tak: