  • 1. Data: 2010-07-31 11:46:03
    Temat: zabezpieczenie przeciw kopiowaniu
    Od: "P.apaS.merf" <b...@c...eu>

    ostatnio słyszałem o aresztowaniu koogś kto drukował sobie pieniądze na
    drukarce atramentowej, była informacja że sprawca usunął z niej
    zabezpieczenie przeciw kopiowaniu, czy coś takiego, o co chodzi i jake
    zabezpieczenia posiadają drukarki atramentowe czy inne że nie pozwalaja
    prawidłowo drukować pieniędzy?:O)

  • 2. Data: 2010-07-31 12:05:24
    Temat: Re: zabezpieczenie przeciw kopiowaniu
    Od: zenek <z...@o...pl>

    W dniu 2010-07-31 13:46, P.apaS.merf pisze:
> [...]
    > zabezpieczenie przeciw kopiowaniu, czy coś takiego, o co chodzi i jake
    > zabezpieczenia posiadają drukarki atramentowe czy inne że nie pozwalaja

    Ogladaj wiecej TVN i czytaj Gowno Wybiorcze a zostaniesz poldiota jak
    redaktorzy ktorzy smarza te bzdury nie majac o nich zielonego pojecia.

  • 3. Data: 2010-07-31 12:46:52
    Od: shg <s...@g...com>

    On 31 Lip, 13:46, "P.apaS.merf" <b...@c...eu> wrote:
> [...]
    > zabezpieczenie przeciw kopiowaniu, czy coś takiego, o co chodzi i jake
    > zabezpieczenia posiadają drukarki atramentowe czy inne że nie pozwalaja

    Drukarki *chyba* nie, ale oprogramowanie do skanowania owszem.
    Wykrywanie na przykład "konstelacji EURion".
    http://pl.wikipedia.org/wiki/EURion
    http://en.wikipedia.org/wiki/EURion_constellation

  • 4. Data: 2010-07-31 12:53:44
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    P.apaS.merf pisze:
> [...]
    > zabezpieczenie przeciw kopiowaniu, czy coś takiego, o co chodzi i jake
    > zabezpieczenia posiadają drukarki atramentowe czy inne
    Nie ma takich.

    > że nie pozwalaja prawidłowo drukować pieniędzy?:O)
    Technologia druku - drukarki atramentowe drukują "wgłąb" - toner w
    wsiąka. Pieniądze mają druk wypukły - na pierwszy rzut oka i dotyk widać
    różnicę.

    Są jeszcze "yellow dots" - zagooglaj sobie.

    P.S.
    Zmusiłeś mnie do napisania regexpa

    Michoo

  • 5. Data: 2010-07-31 13:13:01
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    > Nie ma takich.

    No nie wiem.. na dużej biurowej kopiarce kolorowej OCE pisze, aby nie
    kopiować banknotów, a serwisant mówił żeby nie próbowac bo się zablokuje.

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2010-07-31 13:17:33
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    Irokez pisze:
    > Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    >
    > No nie wiem.. na dużej biurowej kopiarce kolorowej OCE pisze, aby nie
    > kopiować banknotów, a serwisant mówił żeby nie próbowac bo się zablokuje.

    Na atramentowej? Zawsze myślałem, że do podróbek to ewentualnie laserowe
    bo w nich druk jest lekko wypukły. Ale skoro spotkałeś się z taką to nie
    zostaje nic innego jak wycofać się z tego co napisałem.

    Michoo

  • 7. Data: 2010-07-31 13:25:03
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    > Na atramentowej? Zawsze myślałem, że do podróbek to ewentualnie laserowe
    > bo w nich druk jest lekko wypukły. Ale skoro spotkałeś się z taką to nie
    > zostaje nic innego jak wycofać się z tego co napisałem.

    cytuję pytanie:
    "jake zabezpieczenia posiadają drukarki atramentowe czy inne"

    A ty napisałeś że nie ma takich drukarek co mają zabezpieczenia.
    No więc laserowe, jako te inne drukarki/kopiarki posiadają.

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2010-07-31 14:17:53
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    Irokez pisze:
> [...]
    >
    > A ty napisałeś że nie ma takich drukarek co mają zabezpieczenia.
    > No więc laserowe, jako te inne drukarki/kopiarki posiadają.

    Oczywiście. Za słabo przyciąłem cytat - dalej odnosiłem się tylko do
    atramentowych.

    Michoo

  • 9. Data: 2010-08-07 12:01:40
    Od: "P.apa5.merf" <g...@o...pl>

    Órzytkownik "Michoo" napisał:

    > Oczywiście. Za słabo przyciąłem cytat - dalej odnosiłem się tylko do
    > atramentowych.

    w informacji było że drukowali tą kasę na drukarkach atramentowych, ale
    zastanawiam się po prostu jakie i jakiego rodzaju musiały być te
    zabezpieczenia, bo mi jakoś nigdy ani skaner ani drukarka nie odmówiła
    posłuszeństwa pszy drukowaniu banknotów, więc może chodzi to to że drukarka
    drukuje je z jakąś strasznie kiepską jakością?:O)