    From: ptoki <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: zabezpieczenie ogrodzenia laserem ( nad+odb - bariera)??
    Date: Mon, 31 May 2010 02:07:42 -0700 (PDT)

    On 30 Maj, 23:59, "Michał" <x...@n...pl> wrote:
    > Witam,
    > może ktoś mi podpowiedzieć, czy są jakieś gotowe moduły odb., ew. jak się do
    > tego zabrac, jaki czujnik zastosować, żeby zrobić coś jak barierę
    > podczerwieni, ale na laserze? lasery teraz są smiesznie tanie, a potrzebuje
    > wykombinować coś żeby zabezpieczyć działkę - coś domowego:) wiadomo, w dzień
    > to się nie sprawdzi, ale w nocy powinno funkcjonować na lepszą odległość niż
    > podczerwień?

    Pewnie wiele nie pomoge ale zwroce twoja uwage na to ze laser nawet
    slaby moze uszkodzic wzrok wiec montowanie go w miejscu gdzie
    potencjalnie ktos moze o niego okiem zahaczyć jest niewskazane.
    Do tego fakt dalszych odleglosci powoduje to ze detektor powinien miec
    wieksza powierzchnie (bo powietrze bedzie zaburzać bieg promienia) a z
    racji tego ze trzeba wychwytywać nawet krótkie przerwy w barierze nie
    jest akceptowalne ze promien opusci obszar detektora.

    Wez zrob sobie probe polowa. Kup byle laserek, przymocuj go do tego
    slupka jaki planujesz, skieruj na docelowe miejsce gdzie bedzie
    detektor i postukaj w slupek. Nawet solidne maja tendencje do
    delikatnych ruchow.
    Nie wspominam juz o tym ze po zimie moze byc potrzebne ponowne
    kalibrowanie geometrii bo ziemia odmarznie.

    Diody IR jednak sa chyba lepsze...

    --
    Lukasz Sczygiel