  • 61. Data: 2023-05-19 14:15:47
    Temat: Re: za duzo pradu 3
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mateusz,

    Thursday, May 18, 2023, 8:33:44 AM, you wrote:

    > Może Romanowi chodzi o całkowitą sprawność wszystkich przemian. Ale z
    > punktu widzenia np. paneli czy wiatraków gdzie energię produkujemy i
    > będziemy produkować w jeszcze większym nadmiarze, to kwestia rozbija się
    > pewnie o to, czy produkować energię którą tracimy (bo nie zużyjemy) czy
    > magazynować ją np. do wodoru ze stratą (strzelam) 50%, ale drugą połowę
    > uda się odzyskać.

    Strzał niecelny - sprawność netto jest rzędu 30%. A samo magazynowanie
    jest wyjątkowo kłopotliwe. W miarę zwiększania produkcji i zużycia
    akumulatorów do samochodów elektrycznych będzie coraz więcej
    akumulatorów z odzysku, które już do samochodu się nie będą nadawały
    ale na magazyn energii - jak najbardziej. Już dziś domowe PowerWall są
    robione ze zużytych akumulatorów.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 62. Data: 2023-05-19 15:19:04
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-05-19 o 13:01, io pisze:
    > 30 razy!

    Serio? A podasz jakieś źródło?

  • 63. Data: 2023-05-19 15:20:13
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-05-19 o 13:03, io pisze:
    > Tak już było.

    I komu to przeszkadzało?

    Dlaczego mam w podatkach płacić za czyjeś PANELE ;)

  • 64. Data: 2023-05-19 16:04:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 19 May 2023 13:01:14 +0200, io wrote:

    > 30 razy!

    30 to przesada, ale taki Wrocław liczy 600k mieszkanców,
    a województwo dolnośląskie 2900k.

    Ładnie widać np w otomoto - ile ofert z województwa, ile z Wrocławia

    Oczywiscie sa w województwie inne miasta, miasteczka,
    urbanizacja podobno 69%, są też "pierwsze wsie za miastem".

    J.

  • 65. Data: 2023-05-19 19:03:20
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 19.05.2023 08:58, _Master_ wrote:

    > Coś robię a Ty?

    Są jednostki frontowe które przyjmują na siebie impet uderzenia. Są też
    jednostki specjalne, o których działaniach nie słychać za wiele.

    Jedni i drudzy są potrzebni ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 66. Data: 2023-05-19 23:08:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Są jednostki frontowe które przyjmują na siebie impet uderzenia. Są też
    > jednostki specjalne, o których działaniach nie słychać za wiele.
    >
    > Jedni i drudzy są potrzebni ;-)

    O komandos;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 67. Data: 2023-05-30 12:23:02
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 19.05.2023 13:00, io wrote:

    > Poproszę.

    Byłem ostatnio na rowerze i mi się przypomniało, to podrzucam co miałem
    po drodze.

    https://ibb.co/Vx6kwW5
    https://ibb.co/zSKCwQC
    https://ibb.co/vjnFDhZ
    https://ibb.co/1YVqVzG

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 68. Data: 2023-05-30 13:31:03
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Byłem ostatnio na rowerze i mi się przypomniało, to podrzucam co miałem
    > po drodze.
    >
    > https://ibb.co/Vx6kwW5
    > https://ibb.co/zSKCwQC
    > https://ibb.co/vjnFDhZ
    > https://ibb.co/1YVqVzG

    No ale myślałem, że mówimy o poważnych blokach :-)

    A takie ... może trochę lokalne, ale właściwie nie dziwię się.

  • 69. Data: 2023-05-30 15:08:09
    Od: _Master_ <...@...pl>

    > Jedni i drudzy są potrzebni ?

    Pochwal się efektami.