  • 51. Data: 2023-05-18 10:32:39
    Temat: Re: za duzo pradu 3
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-05-18 o 07:25, Shrek pisze:
    > A co jest nie tak z ceną węgla (tego dla elektrowni)? Sprawa jest prosta
    > - jak będzie się opłacać, to energetyka będzie przechodzić na inne
    > źródła niż węgiel.

    I nie trzeba do tego dyrektywy unijnej.

    Amerykańce stosują marchewkę a unijne łosie będą zakazywać i karać
    podatkami.

    I oni są mądrzy i nowocześni ;-)

  • 52. Data: 2023-05-18 13:40:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 18 May 2023 07:25:48 +0200, Shrek wrote:

    > To kurwa sprytny plan, a czym będą regulować?

    Odbiorcami?
    Wyłączając ich :-)

    > A co jest nie tak z ceną węgla (tego dla elektrowni)?

    Podrożał. Podobno.
    Nikt nie wie dlaczego, ale podrożał.

    > Sprawa jest prosta
    > - jak będzie się opłacać, to energetyka będzie przechodzić na inne
    > źródła niż węgiel.

    Inne paliwa kopalne tez podrozeją.

    > To czemu nie produkują?

    a) niby kiepska sprawnosc,
    b) dawniej nadwyzki byly rzadko.

    J.

  • 53. Data: 2023-05-18 16:56:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Może Romanowi chodzi o całkowitą sprawność wszystkich przemian. Ale z
    > punktu widzenia np. paneli czy wiatraków gdzie energię produkujemy i
    > będziemy produkować w jeszcze większym nadmiarze, to kwestia rozbija się
    > pewnie o to, czy produkować energię którą tracimy (bo nie zużyjemy) czy
    > magazynować ją np. do wodoru ze stratą (strzelam) 50%, ale drugą połowę
    > uda się odzyskać.

    Pytanie jeszcze jaki jest koszt tego magazynowanie, stopień jego
    wykorzystania w skali roku, ryzyko że jebnie itp. Jakby się opłacało to
    by tak robili;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 54. Data: 2023-05-18 17:04:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.05.2023 o 13:40, J.F pisze:

    > Odbiorcami?
    > Wyłączając ich :-)

    No to rzeczywiście kurwa sprytny plan;) To ja mam sprytnieszy - wywalić
    z sieci wszelkich pajaców co twierdzą, że oni sobie sami prąd robią nie
    mają nic wspólnego z prądem z węgla - niech sobie robią offgrid:P

    > Podrożał. Podobno.

    Akurat ten dla energetyki chyba nie.

    > Inne paliwa kopalne tez podrozeją.

    E tam - podrożały, staniały - to obajtek cię w dupę rucha. Inna sprawa,
    że to europejska orgia i inni też swoich suwerenów ruchają:(

    Czyli się po prostu nie opłaca.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 55. Data: 2023-05-18 22:08:29
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-05-18 o 16:56, Shrek pisze:
    > Jakby się opłacało to by tak robili;)

    Jakby intencje były szczere to opłacałoby się w miastach jeździć LPG

    Ale to nie są ludzie to ideologia. Oni wierzą że fiftyfaj zbawi świat

  • 56. Data: 2023-05-19 08:43:40
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 18.05.2023 22:08, _Master_ wrote:

    > Jakby intencje były szczere to opłacałoby się w miastach jeździć LPG
    >
    > Ale to nie są ludzie to ideologia. Oni wierzą że fiftyfaj zbawi świat

    Walczysz z produktem indoktrynacji zamiast ze źródłem. To jak walka z hydrą.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 57. Data: 2023-05-19 08:58:42
    Od: _Master_ <...@...pl>

    > Walczysz z produktem indoktrynacji zamiast ze źródłem. To jak walka z
    > hydrą.

    Coś robię a Ty?

  • 58. Data: 2023-05-19 13:00:44
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Choć pewnie już niedługo. Ja od dwóch lat jestem zdumiony tempem
    > przybywania nie tylko PC w domach w mojej okolicy, ale też
    > klimatyzatorów. Są też bloki koło mnie i balkony naprawdę zaczynają
    > przypominać zdjęcia z Chin gdzie przy każdym oknie klimatyzator.
    >
    > Przejdę się na spacer, to postaram się wrzucić jakieś foty.

    Poproszę.

  • 59. Data: 2023-05-19 13:01:14
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 18.05.2023 o 10:29, _Master_ pisze:

    > 2 razy tyle ludności Polski mieszka na wsi niż w miastach

    30 razy!

  • 60. Data: 2023-05-19 13:03:55
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 18.05.2023 o 17:04, Shrek pisze:

    > No to rzeczywiście kurwa sprytny plan;) To ja mam sprytnieszy - wywalić
    > z sieci wszelkich pajaców co twierdzą, że oni sobie sami prąd robią nie
    > mają nic wspólnego z prądem z węgla - niech sobie robią offgrid:P

    Tak już było.