  • 1. Data: 2009-09-17 13:16:02
    Temat: z dziennika zdarzen - sprawa ACPI
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    xp na laptopie z wł. obsluga ACPI;
    co jakis czas, ostatnio bardzo czesto taki jest zapis w dzienniku zdarzen o
    systemie:

    błąd.
    " AMLI: System BIOS ACPI dokonuje próby odczytu z niedozwolonego adresu
    portu We/Wy (0x71), który znajduje się w chronionym zakresie adresów 0x70 -
    0x71. To może prowadzić do niestabilności systemu."

    tutaj: http://support.microsoft.com/kb/283649/pl mozna poczytac, ze skoro
    "0x070 - 0x071", to sprawa dotyczy
    "CMOS/NMI enable".

    co to oznacza w przelozeniu na ludzka mowe?

    (w sieci czytam np. o koniecznosci wgrania nowego biosu... Tylko, ze mobo
    jest caly czas ta sama, bios najnowszy i do niedawna nie bylo problemu).

  • 2. Data: 2009-09-17 14:18:56
    Temat: Re: z dziennika zdarzen - sprawa ACPI
    Od: RyAn <r...@k...pl>

    1634Racine pisze:
> [...]
    >
    > (w sieci czytam np. o koniecznosci wgrania nowego biosu... Tylko, ze
    > mobo jest caly czas ta sama, bios najnowszy i do niedawna nie bylo

    NMI to "non maskable interrupt" . Odblokowanie tej linii w sterowniku
    przerwań powoduje przerwanie
    i przekazanie sterowania pod adres zaproglamowany w sterowniku OIDP .
    Jeśli są próby wykonania tego to trzeba znaleźć przyczynę bo coś się do
    tego chce "dorwać
    i niewiadomo po co.
    Sterownikami przerwań "bawiłem się" jakieś 25-28 lat temu w komputerach
    8-bitowych i tyle
    co napisałem pamiętam :-)

    --
    pozdrawiam
    RyAn

  • 3. Data: 2009-09-17 14:30:04
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    RyAn in news:h8tgge$1a1$1@news.dialog.net.pl
> [...]
    > i przekazanie sterowania pod adres zaproglamowany w sterowniku OIDP .
    > Jeśli są próby wykonania tego to trzeba znaleźć przyczynę bo coś się do

    otóż to.

  • 4. Data: 2009-09-17 14:36:37
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    RyAn in news:h8tgge$1a1$1@news.dialog.net.pl