  • Data: 2011-09-30 12:00:56
    Temat: Re: z cyklu czyja wina
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 30 Sep 2011, Lewis wrote:

    > Nigdy humanistą nie byłem...

    Ja zasadniczo też nie :)
    Ale nieprzysłowiowy spór o nieprawidłowe powoływanie się na
    "przysłowiowość" wywołał u mnie kiedyś chęć weryfikacji formalnej ;)
    (znaczy posprawdzałem co i jak tam językolodzy nazywają)

    > Ale staram się zrozumieć co tu do mnie napisałeś
    > ;)

    :)
    Dobra, "słownik wyrazów trudnych":
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Erystyka
    "Erystyka – sztuka doprowadzania sporów do korzystnego rozwiązania
    bez względu na prawdę materialną".

    Przykład z masowością powoływania się na "zawsze 50" kwalifikuje
    się jako wzorzec, szczególnie drugiej części definicji :D

    pzdr, Gotfryd