    From: tk3city <t...@p...fm>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: yamaha super tenere vs bmw r 1200 gsa
    Date: Mon, 19 Dec 2011 23:09:03 +0100

    On 11-12-19 14:12, in article 4eef383c$0$1209$6...@n...neostrada.pl,
    "Roman Niewiarowski" <n...@p...onet.pl> wrote:

    > Z nami pojechaly do maroka dwie 690 i obydwie sie zjebaly. Troche
    > wczesniej czytalem tez ze ten zajebisty-wyprawowy motor wracal z Gruzji
    > czy z Turcji pekaesem bo sie zjebal.
    > Jak na 1-2-3 letnie sprzety taki stan jest dla mnie nie do zaakceptowania.

    Aaaa to, ze Polacy potrafia wszystko zarznac to mi nie musisz mowic.
    Nie tak dawno mialem okazje zobaczyc co Polak potrafi zrobic z civic'a
    type-r, ktory podobno jest nie do zajechania. Dopoki auto bylo w Niemczech,
    byla pelna historia, kiedy jaki olej itd itp., wystarczylo ze samochod
    przekroczyl granice historia serwisowa urywa sie, a po roku czasu auto jest
    zarzniete, a do tego pospawane z 3 czesci.
    Polacy lubia kombinowac, robic pozorne oszczednosci.
    A akurat 690 jest wrazliwa na tego typu sprawy. Nie ma co oszczedzac na
    oleju itp. (ja wlewam motorexa 10W60, wiem ze niektorzy wlewaja byle
    castrola "bo olej to olej"), pilnowac, zeby silnik sie nie przegrzal, dbac o
    zawieszenie, o czystosc chlodnicy itd itp.

    Na pewno zdarzaja sie pechowe awaryjne sztuki, ale nie wierze w ogolna
    opinie, ze ktmy padaja ot tak bez winy wlasciciela. To tak, samo jak z
    opinia suzuki, przed kupnem gsxr, czesc grupy pisala ze suzuki to padaki,
    przez 5 lat nic sie nie zepsulo (to w CBR600, ktora przejechalem 100 tys km,
    w ciagu 5 lat trzy razy zmienialem napinacz lancucha rozrzadu, a niby honda
    jest lepsza od suzuki).

    Pozdrawiam,
    Tomek K.(3city)