  • 31. Data: 2009-11-21 01:56:00
    Temat: Re: xenon zasilanie
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Dariusz,

    Saturday, November 21, 2009, 2:46:57 AM, you wrote:

    [...]

    > Przebije wewnątrz metalowej rury jak mozna było przeczytać - dziury od
    > razu nie wypali, prędzej się sfajczy i przestanie dawać napięcie. A póki
    > dziury nie wypali to na zewnątrz takie przebicie nikogo nie porazi.

    Nie chodzi o porażenie tylko o brak światła. Takie lampy się bierze do
    jaskiń i ich niezawodność jest bardzo ważna.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 32. Data: 2009-11-21 09:36:04
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 21 Nov 2009 02:56:00 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >Hello Dariusz,
    >
    >Nie chodzi o porażenie tylko o brak światła. Takie lampy się bierze do
    >jaskiń i ich niezawodność jest bardzo ważna.

    Zapalic przed wejsciem i nie gasic. A jak ma byc niezawodna, to z
    drugiej strony halogen :-)

    A tak swoja droga .. impuls na tym dlawiku nie niszczy przetwornicy ?

    J.

  • 33. Data: 2009-11-21 12:22:41
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:
    [...]

    > Nie chodzi o porażenie tylko o brak światła. Takie lampy się bierze do
    > jaskiń i ich niezawodność jest bardzo ważna.

    Takie lampy bierze się w celu podziwiania widoków i filmowania. Do
    elementarnej orientacji bierze się znacznie mniej prądu zjadające i
    mniej skomplikowane lampy - chyba nie chcesz nurkować w jaskini z jedną
    latarką???

    --
    Darek

  • 34. Data: 2009-11-21 13:32:59
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Dariusz,

    Saturday, November 21, 2009, 1:22:41 PM, you wrote:

> [...]
    > elementarnej orientacji bierze się znacznie mniej prądu zjadające i
    > mniej skomplikowane lampy - chyba nie chcesz nurkować w jaskini z jedną

    Ja choćbym chciał, to już sobie nie ponurkuję. Natomiast elementarna
    przyzwoitość zakazała mi, z braku doświadczenia i odpowiednich
    materiałów podjąć się konstrukcji tego transformatora. Bo nie lubię
    konstruować rzeczy zawodnych. Czy to naprawdę tak trudno zrozumieć?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 35. Data: 2009-11-21 18:00:13
    Od: Marcin <m...@o...pl>

> [...]
    > materiałów podjąć się konstrukcji tego transformatora. Bo nie lubię
    > konstruować rzeczy zawodnych. Czy to naprawdę tak trudno zrozumieć?

    To ja moze wytlumacze - latarki owszem i do jaskin ale i nie tylko.
    Nawet zwyczajne nurkowanie na 30 - 40m jest przyjemniejsze z dobrym
    swiatlem, mozna pozagladac w szczeliny i pod glazy.
    http://www.bawolski.byethost11.com/drupal-6.6/node/2
    5
    Na nocne i jakiekolwiek bardziej zaawansowane bierze sie wiecej
    swiatla. Jaskin jednak nie praktykuje...Kiedys partner po nurkowaniu
    powiedzial, ze moja lampa wyglada jakby ciezarowka na dlugich
    swiatlach wjechala do wody :)

    A zeby nie bylo calkiem nieelektronicznie, to rozumiem RoMana, jesli
    cos robic to dobrze. Ja sam moge nurkowac z latarka ktora zapala sie
    np. za drugim razem, a po zgaszeniu trzeba poczekac az zarowka
    ostygnie. Goracy HID ma wewnatrz cisnienie ok 100 bar i potrzebuje
    wyzszego napiecia do zaplonu. Nie-elektronikowi bym jej jednak nie
    dal, nie mowiac o probie sprzedawania czegos takiego.
    Co do kontroli zarowki, to przetwornica mierzy i prad i napiecie.
    W mojej wersji lampa dziala na pradzie DC, wiec dlawik ma niewielka
    mozliwosc stabilizacji pradu( a wlasciwie mocy). W samochodowych jest
    zwykle mostek na IRF740 i lampa zasilana jest AC jakies 100 - 300Hz
    Dlawik o kilkudziesieciu zwojach ma za mala indukcyjnosc zeby
    jakkolwiek stabilizowac punkt pracy przy tak niskiej czestotliwosci.
    Pomiar pradu i napiecia na lampie pozwala tak sterowac kluczem, zeby
    utrzymywac te 35W.

    Marcin

  • 36. Data: 2009-11-25 16:58:15
    Od: dekoder <w...@w...pl>

    > nydyrydy; na start jak palnik jest zimny potrzebujesz co najmniej 10-12A;
    > pozniej wystarczy 4
    >
    > pozdrawiam
    > Artur

    Właśnie zmontowałem swoje lamy HID
    użyłem transformatora toroidalnego 12V, 60W, 5A - w czasie pracy jest
    letni - normalny
    mostek 25A - gorący ok. 65st.C
    na starcie 23A przez ok. 1 sek dalej gwałtownie spada
    po ok. 2 sek jest 3,6A i tak utrzymuje

    a wrażenia wizualne .... bezcenne - światło jest najwyższej jakości,
    użyłem palników na 10000K, tutaj świetlówki fluorescencyjne o takiej
    barwie muszą niestety ustąpić pola
    ilość światła .. teoretycznie ok. 3200l. na palnik jednak dwa palniki
    dają go zdecydowanie wizualnie więcej niż dwie świetlówki 36W po
    3250l. każda
    obudowy wziąłem po lampach HQI 150W wykonane z duraluminium z szybą
    ochronną.

    dziękuję wszystkim za cenne uwagi i pomoc ....

    ciekawe czy HID rozpowszechni się na dobre zastępując halogeny, czy
    led

    dekoder

  • 37. Data: 2009-11-25 17:54:59
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-11-25 17:58:15 +0100, dekoder <w...@w...pl> said:

    > ciekawe czy HID rozpowszechni się na dobre zastępując halogeny, czy
    > led

    A co z kwestią UV z łuku?

    --
    DJ

  • 38. Data: 2009-11-25 20:05:33
    Od: dekoder <w...@w...pl>

    On 25 Lis, 18:54, DJ <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A co z kwestią UV z łuku?
    > DJ

    promieniowanie UV nie jest dziś problemem, wystarczy odpowiednie szkło-
    filtr na bańkę panika.
    przecież pospolite żarówki również również sieją UV
    w każdym bądź razie cel został osiągnięty.

    dekoder

  • 39. Data: 2009-11-25 21:18:36
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Nov 25, 5:58 pm, dekoder <w...@w...pl> wrote:

    > mostek 25A - gorący ok. 65st.C

    Przykręć do radiatora - po to ma dziurę...

    Marek

  • 40. Data: 2009-11-26 07:20:59
    Od: dekoder <w...@w...pl>

    > Przykręć do radiatora - po to ma dziurę...
    > Marek

    obudowa lampy jest duraluminiowa, więc wywierciłem otwór, posmarowałem
    pastą i przykręciłem, teraz jest m.in. radiatorem,
    a może jak wezmę większy np. na 40A to przestanie tak grzać ? ? ?
    jest jeszcze inna alternatywa - chłodzenie wodne, w pobliżu mam odpływ
    wody z jednego filtra, więc może przykręcę go do bloku wodnego i
    przepuszczę wodę, odciążyłbym sobie grzałkę a woda w akwarium i tak
    nie zmieni w znaczący sposób temperatury bo jest jej równy kubik...

    dekoder