eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyxantia vs xsaraRe: xantia vs xsara
  • Data: 2011-06-06 09:53:06
    Temat: Re: xantia vs xsara
    Od: Javelin <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Witam!

    W liście od "McRella" datowanym 4 czerwca 2011 (20:09:19) napisano:

    > Różnią się tylko zawieszeniem, czy czymś więcej, jedna jest kontynuacją
    > BX druga ZX. Co wybrać, zwłaszcza jeśli chcę kupić kombi?

    Xantią jeżdżę od ponad roku i zrobiłem już ok 26 tyś km. O Xsarach nie
    wiem wiele więc się nie wypowiem.

    Szczegóły wydatków na mój samochód możesz poznać tutaj:
    http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20621 żadna tajemnica

    Xantia to model wyższy Xsara niższy. Jak Passat i Golf czy Mondeo i
    Escort. Xantie w dobrym stanie można kupić naprawdę w niskich cenach w
    porównaniu do innych producentów z tego okresu. Zwłaszcza jeżeli
    weźmie się pod uwagę wyposażenie. Bardzo łatwo trafić na roczniki np
    98 z czujnikiem deszczu, pełną elektryką i klimatyzacją
    półautomatyczną w cenie poniżej 8 tyś. Niestety trzeba uważać przy
    zakupie ponieważ sprzedający czasami sam nie wiedzą co mają i jak to
    powinno działać. Warto zapytać w klubie cytrynki czy ktoś pomoże przy
    oględzinach, na bank ktoś bedzie miał czas.

    Z plusów Xantii:
    + mega komfortowe zawieszenie
    + duża przestrzeń
    + w wersji break po złożeniu tylnej kanapy płaska podłoga
    + samopoziomujące się zawieszenie (po załadowaniu bagażnika po dach
    samochód nie będzie szurał podłogą o asfalt)
    + pozycja teren w zawieszeniu pozwalająca z niewielką prędkością
    pokonać przeszkody terenowe
    + bogate wyposażenie
    + niska cena
    + wysokie miejsca w rankingach bezawaryjności
    + pełen ocynk

    Z minusów
    - padające łączniki stabilizatora
    - koszmar elektryka
    - spadający łącznik korektora tylnego
    - miękkie zawieszenie może powodować mdłości u osób wrażliwych na
    bujanie
    - trzeba poświęcić więcej uwagi
    - wysokie koszty napraw w przypadku zapuszczenia samochodu
    - duży promień zawracania (ok 14 m)

    Większość negatywnych oppinii o tych samochodach bierze się z braku
    znajomości, zasłyszanych historii, zapuszczenia samochodu lub napraw u
    kowali. Jeżdżę tym od roku i miałem aż trzy sprawy związane z
    zawieszeniem. 1x dobicie azotem sfer (180 pln), 2x spadł łacznik
    korektora (2x 5 pln za wjazd na podnośnik). Oprócz tego wychodzą
    awarie jak w każdym innym samochodzie, nic więcej, nic mniej. Nic co
    uniemożliwiłoby dalszą jazdę i nic zupełnie nieoczekiwanego. Warto
    pamiętać przy zakupie że samochód ma ocynkowaną blachę, więc
    jakiekolwiek ogniska rdzy oznaczają jakąś przygodę. Wyjątkiem są tutaj
    narożniki tylnych nadkoli w okolicach drzwi, jakiś błąd konstrukcyjny
    związany z odpływem wody może powodować występowanie rudej w tym
    miejscu. Niestety bardzo łatwo przy zakupie natknąć się na modele
    bardzo zapuszczone.

    Samochód wymaga odrobinę większej uwagi od właściciela, ale
    wczesne reagowanie na niepokojące sygnały (xantia daje znać naprawdę
    dużo wczesniej), regularne i na czas wymienianie oraz uzupełnanie
    płynów odwdzięczy się bezproblemową jazdą

    W razie pytań zapraszam do klubu
    http://www.klub.citroen.triger.com.pl

    lub na priv

    Nie wiem skąd jesteś ale jeśli z okolic małopolski to zapraszam na
    jazdy.


    --
    Javelin
    Kraków
    Citroen Xantia II Break TurboD

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: