    From: ww <w...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: wzmacniacz różnicowy - bzdury na wyjściu
    Date: Mon, 12 Sep 2016 13:41:47 +0200

    W dniu 2016-09-11 o 23:54, ww pisze:

    > Jakiś czas temu przeniosłem to z okolic GND18 właśnie obok REGI. Nic
    > to nie zmieniło.

    > Nic to nie dało. Kompletnie.

    > Do VREF dostarczane jest napięcie z prymitywnego źródła napięcia
    > referencyjnego (rezystor, dioda zenera 5,1V, kondensatorek). Tam też
    > podpięty jest potencjometr. Napięcie jest stabilne.

    Kolejne cuda. Zamieniłem tego OPA2277 na TL082 oraz LM358 i się okazało,
    że działa dużo lepiej. Ustawiony limit przy dużym obciążeniu potrafi
    zmienić się o 1-2mA i tak już pewnie zostanie. Wcześniej to skakało o
    setki mA.

    Postanowiłem jednak porobić jeszcze kilka testów z tym OPA. Zauważyłem,
    że już samo włożenie układu do podstawki powoduje spadek napięcia
    referencyjnego (z potencjometru o kilkaset mA). Obciążanie zasilacz
    (pojawianie się napięcia na wejściu odwracającym) powoduje, że
    napięcie na nieodwracającym coraz bardziej wraca do normy aż
    osiąga ten 1V. Stąd chyba ten efekt podnoszenia napięcia po włączeniu
    obciążenia. I o co w tym chodzi ?

    http://www.ti.com/lit/ds/symlink/opa2277-ep.pdf