  • 1. Data: 2014-12-29 17:36:29
    Temat: wzmacniacz >75 omów
    Od: Karol Ryfer <k...@k...pl>

    Witam

    Mam z kablówki internet + tv analogowo.
    Jednak sygnał tv jest trochę za słaby, są szumy, dlatego chciałbym
    zastosować wzmacniacz.

    Konieczność podłączenia modemu powoduje, że wzmacniacza nie mogę
    podłączyć bezpośrednio, jako pierwszy (na samym początku), bo inaczej
    modem (już za wzmacniaczem) nie mógłby działać dwukierunkowo. Na
    początek muszę dać splitter i dopiero na wyjścia: 1-wzmacniacz, 2-modem.
    Czyli już w obu przypadkach sygnał na starcie jest słabszy o 3,5dB (tyle
    tłumi splitter). Chcę tego uniknąć, żeby utrzymać jak najwyższy odstęp
    sygnału od szumu. Czy nie można by podłączyć modemu i wzmacniacza z
    pominięciem tego splittera, czyli równolegle, pod warunkiem, że
    wzmacniacz miałby imp. wej. znacznie powyżej 75 omów? Czy są takie
    gotowe wzmacniacze, które na to pozwalają? Czy MGA71543 nadawałby się do
    tego?

    Dostępne gotowe wzmacniacze mają szumy na poziomie ~3dB a przecież taki
    MGA71543 ma szumy poniżej 1dB. Dlaczego nie robią (nie robili)
    wzmacniaczy na tego typu układach?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2014-12-29 18:01:23
    Temat: Re: wzmacniacz >75 omów
    Od: "paskuda03" <p...@b...invalid.org>

    Użytkownik "Karol Ryfer" <k...@k...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > MGA71543 ma szumy poniżej 1dB. Dlaczego nie robią (nie robili) wzmacniaczy

    Znacznie lepszym, chociaż nie wiadomo czy prostszym rozwiązaniem
    jest zwiększenie sygnału przez operatora kablówki.
    W kablówce wzmacniacz to nie to samo co mały antenowy.
    Szerokopasmowy wzmacniacz dla kablówki o dużym poziomie
    sygnalu wyjściowego, regulowanym wzmocnieniu, dobrej charakterystyce,
    porawnej impedancji, to zadanie dla dobrego i doświadczonego konstruktora
    wyposażonego w niezłe sprzęty pomiarowe lub wyzwanie do zakupu w dobrym
    sklepie.
    Warto spróbować u operatora, może wystarczy mała regulacja lub wymiana
    splittera albo wzmacniacza.
    Poczytaj o parametrach przykładowego wzmacniacza :
    http://www.dipol.com.pl/wzmacniacz_budynkowy_ha-204r
    65_terra_R82308.htm
    http://www.dipol.com.pl/oferta-tv-sat-wzmacniacze-bu
    dynkowe,4391.htm

    --
    Paskuda03

  • 3. Data: 2014-12-29 18:07:24
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > Witam
    >
    > Mam z kablówki internet + tv analogowo.
    > Jednak sygnał tv jest trochę za słaby, są szumy, dlatego chciałbym

    Zgłoś awarię do dostawcy kablówki. Jak juz na wejściu do mieszkania masz
    sygnał zaszumiony, to wzmacniacz tylko pogorszy odbiór.

> [...]
    > znacznie powyżej 75 omów? Czy są takie gotowe wzmacniacze, które na to
    > pozwalają? Czy MGA71543 nadawałby się do tego?

    Jak upierasz się na wzmacniacz to kup taki z kanałem zwrotnym. Może u Ciebie
    wystarczy taki z pasywnym K.Z.

    http://www.dipol.com.pl/wzmacniacz_as-038r65_terra_z
    _kanalem_zwrotnym_R82040.htm

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 4. Data: 2014-12-29 18:19:39
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 29 Dec 2014 17:36:29 +0100, Karol Ryfer napisał(a):

    > Mam z kablówki internet + tv analogowo.
    > Jednak sygnał tv jest trochę za słaby, są szumy, dlatego chciałbym
    > zastosować wzmacniacz.

    To se wzmocnisz szumy razem z sygnałem i jeszcze dorzucisz produkty
    intermodulacji. Reklamuj w kablówce.
    --
    Jacek

  • 5. Data: 2014-12-29 20:31:28
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    > To se wzmocnisz szumy razem z sygnałem i jeszcze dorzucisz produkty
    > intermodulacji. Reklamuj w kablówce.

    To najlepsze rozwiązanie, płacisz za to, żeby działało.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 6. Data: 2015-01-02 12:22:07
    Od: Karol Ryfer <k...@k...pl>

    Dzięki za odpowiedzi. Szumy, po podłączeniu tylko (jednego) telewizora,
    są znośne. Nie wiem czy była by podstawa do reklamacji. Nie sądzę, żeby
    oni nie zdawali sobie sprawy z sytuacji. Dopiero po podłączeniu tv przez
    3 splittery - szumy są już trochę za duże. Chodzi mi tylko o kompensację
    spadku sygnału na tych 3 splitterach (~10dB). 369 zł za wzmacniacz to za
    dużo. Jeden z tych wzmacniaczy ma osobny, jednokierunkowy kanał zwrotny.
    Modem nie ma osobnego kanału zwrotnego, wszystko jest w jednym kablu,
    tzn. podłączony jest jednym kablem, podobnie jak telewizory.

  • 7. Data: 2015-01-02 18:48:52
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Dzięki za odpowiedzi. Szumy, po podłączeniu tylko (jednego) telewizora, są
    > znośne. Nie wiem czy była by podstawa do reklamacji.

    Zaszumiony sygnal to ewidentna usterka. Zawsze możesz zgłosić, że było
    lepiej i się istatnio zaszumiło. Domyślnie zakładam, że mówimy o sygnale
    analogowym.

    > Nie sądzę, żeby oni nie zdawali sobie sprawy z sytuacji.

    Jak operator kablowy ma zdawać sobie sprawę z jakości sygnału na wejściu
    Twojego TV?

    > Dopiero po podłączeniu tv przez 3 splittery - szumy są już trochę za duże.
    > Chodzi mi tylko o kompensację spadku sygnału na tych 3 splitterach
    > (~10dB).

    Czyli chcesz rozbudować sobie instalację w mieszkaniu. Jak będziesz miał
    dobry sygnał na wejściu, to może się udać ją zrobić i bez wzmacniacza. Jak
    szum jest widoczny w sygnale wejściowym, to na wyjściu wzmacniacza będzie
    tylko gorzej. Chyba, że masz uszkodzone gniazdo albo głowicę w TV.

    > 369 zł za wzmacniacz to za
    > dużo.

    Albo chcesz to zrobić tanio (i efekty się nie liczą) albo tak żeby dobrze
    działało. Musisz wybrać.

    > Jeden z tych wzmacniaczy ma osobny, jednokierunkowy kanał zwrotny.

    Tego zdania nie rozumiem. O jaki wzmacniacz Ci chodzi? Co to znaczy
    "jednokierunkowy kanał zwrotny"?

    > Modem nie ma osobnego kanału zwrotnego, wszystko jest w jednym kablu, tzn.
    > podłączony jest jednym kablem, podobnie jak telewizory.

    To teraz normalne. Ostatni modem kablowy z rozdzielonym wejściem i wyjściem
    można było kupić 16 lat temu.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba