  • 31. Data: 2012-01-24 12:33:09
    Temat: Re: wzbudzenie
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 24 Jan 2012 13:07:45 +0100, Zbych napisał(a):

> [...]
    /

    Oj, uśmiałem się czytając jak w wyniku kryzysu średniego wieku kupił sobie
    wreszcie osc cyfrowy :)
    --
    Jacek

  • 32. Data: 2012-01-24 12:35:03
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello,

    /img/williams-workbench.jpg
    > Piękne i inspirujące. Szkoda, ze nie mam do dyspozycji tyle miejsca :(

    Ustawiłem sobie jako tapetę i od razu zadziałało - nie mogę znaleźć
    ikon!

    Życiorys też mi się prawie dokladnie zgadza:
    http://www.computerhistory.org/highlights/analoglife
    /img/cartoons/williams-cartoon-6.jpg

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 33. Data: 2012-01-24 13:07:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości
    >Cóż... Ja mam do dzisiaj działajacy mostek Wiena HP, co prawda
    >tranzystorowy ale chyba ma juz ponad 40lat na liczniku.
    >Regulacja na podwójnym kondensatorze powietrznym. Częstotliwość od
    >5Hz
    >(słownie: pięciu herców).

    Czekaj czekaj - to jakie tam sa kondensatory ?
    Bo tak zakladajac ze po 1nF, to oporniki powinny byc po 30Mohm.

    Troche duzo.

    Tak nawiasem mowiac to kiedys widzialem schemat generatora wzorcowego
    kwarcowego z lat 50-tych i ery przedcyfrowej.
    Te analogowe podzielniki i multiplikatory robily wrazenie :-)

    J.

  • 34. Data: 2012-01-24 13:56:52
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F,

    > Czekaj czekaj - to jakie tam sa kondensatory ?

    Podejrzewam, że kilkaset pF :)

    > Bo tak zakladajac ze po 1nF, to oporniki powinny byc po 30Mohm.

    Niedużo się pomyliłeś - 47.5 + 2.4 M

    > Troche duzo.

    Dużo. Ale na wejsciu tranzystor polowy :)

    > Tak nawiasem mowiac to kiedys widzialem schemat generatora wzorcowego
    > kwarcowego z lat 50-tych i ery przedcyfrowej.
    > Te analogowe podzielniki i multiplikatory robily wrazenie :-)

    Ba! Polskie organy (instrument) - dzielniki częstotliwości na
    generatorach samodławnych :)

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 35. Data: 2012-01-25 14:55:30
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    > Ustawiłem sobie jako tapetę i od razu zadziałało - nie mogę znaleźć
    > ikon!

    Jakby co to możesz jeszcze zmienić na biurko Peasea

    http://www.philbrickarchive.org/rap.htm

    On był znany z układania papierów w stosy, wyścielał nimi podłogi i półki.
    Często padał ofiarą żartów w sprawie znalezienia jakiegoś pisma... - podobno
    zawsze znajdował za pierwszym razem choćby wyciągał je spod szafy czy innego
    dywanu. Zawsze odkładał w inne miejsce aby znów znaleźć bez pudła...

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 36. Data: 2012-01-25 15:00:06
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Ukaniu,

    > Jakby co to możesz jeszcze zmienić na biurko Peasea
    > http://www.philbrickarchive.org/rap.htm

    O! To przypomina moje biurko. Własnie w pisaniu mi przeszkadza koperta
    z jakiegos wyciagu bankowego, na której mam uproszczony layout z
    wymiarami dławika DUS-9,8/6,8/0,7 - parę dni temu malowałem to w
    KiCADzie i jeszcze nie było czasu koperty wyrzucić ;)

    A jakby ktos mu to posprzątał...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 37. Data: 2012-01-25 16:44:17
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2012-01-24 12:02, Paweł Pawłowicz pisze:

    > To jeszcze dorzucę tłumaczenie wspomnianej tu książki Manciniego wydanej
    > przez BTC pod tytułem "Wzmacniacze operacyjne teoria i praktyka" z
    > rozdziałem o generatorach

    dodajmy że do ściągnięcia jako pdf ze strony TI,
    do tego:
    - książeczka o wzmacniaczach pomiarowych wydana przez BTC - też do
    ściągnięcia jako pdf, ale ze strony Analoga (mam wydanie papierowe od
    Analoga - A Designer's Guide to Instrumentation Amplifiers),
    - książka Smitha o DSP, tłumaczenie polskie chyba WNT, za free do
    pobrania w oryginale z www.dspguide.com (mam wersje papierową od Analoga
    - The Scientist and Engineer's Guide to Digital Signal Processing)

    --
    Pozdr.
    michał