  • 11. Data: 2010-11-10 09:44:41
    Temat: Re: wysokie spalanie HDI
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    2010-11-10 09:34:25 J_K_K

    > Alfa nie moja, miałem na kilka dni z niemieckiej wypożyczalni

    LOL
    Czyli wychodzi na to, że jednak dałeś porównanie z czapki.

    PS czy obydwa auta miały DPFy?

    PPS moja M6 do najoszczędniejszych Diesli CR
    nie należy, ma DPF i w trasie spala 6-7L
    przy 130-150/h.

    --
    Pozdor Myjk

  • 12. Data: 2010-11-10 09:48:05
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    2010-11-10 09:21:28 Kuba (aka cita)

    > 1-5

    6. Ma dogrzewanie silnika zjadające dodatkowo paliwo.

    Ja przejeżdżam średnio 50-100km mniej na baku
    ze względu na codzienne poranne i popołudniowe
    grzanie tyłka przed jazdą. ;)

    --
    Pozdor Myjk

  • 13. Data: 2010-11-10 10:13:39
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    2010-11-10 09:51:05 J_K_K

    > Nie wiem czy z czapki, czy nie z czapki,
    > tyle paliła, przy mniejszych prędkościach niż Twoje.

    Zatem ponawiam pytanie, czy oba auta miały DPF?

    --
    Pozdor Myjk

  • 14. Data: 2010-11-10 10:58:04
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    2010-11-10 10:37:49 J_K_K

    > Passat nie miał, Alfa nie wnikałem.

    Właśnie dlatego Twoje porównanie jak i stwierdzenie
    było kompletnie bez sensu, bo nie masz podstawowych
    informacji do oceny.

    > I podobnie może być u pytacza
    > + inne zależności, a zwłaszcza krótkie odcinki
    > pokonywane niedogrzanym autem.

    Nie potrzebnie poszedłeś za jego błędem.

    --
    Pozdor Myjk

  • 15. Data: 2010-11-10 12:02:10
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    2010-11-10 11:33:25 J_K_K

    > A Ty masz ?

    Nie, dlatego nie porównywałem.

    > OK, to pozostawiam Tobie dokładne wypytanie
    > o roczniki, typy silników, przebiegi, posiadanie / lub nie
    > tego czy owego i wydanie "precyzyjnego" wyroku ;-)

    Nie musisz. Wystarczyłoby napisać, żę bezsensownym
    jest porównywanie spalania dwóch zgoła innych jednostek.

    Tym samym silnikiem potrafię w mieście spalić 7,5L,
    a potrafię i 10L w tych samych warunkach na drodze.
    Czy to znaczy że CR pali o 2L więcej?

    --
    Pozdor Myjk

  • 16. Data: 2010-11-10 16:56:41
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl>

    Użytkownik "J_K_K" napisał w wiadomości:
    > A ja z kolei w takich sytuacjach piszę: czy faktycznie chodziło Ci
    > o 110, czy jednak o 115/116 ?

    Ty mnie się się pytasz o co T_O_B_I_E chodziło ?
    Ja pisałem coś o mocy silnika czy TY ?

    > Ale najwyraźniej kultury nie staje, a Twój post NIC nie wnosi,
    > poza wymądrzaniem się i ZERO informacji dla kogolwiek,
    > Wszechwiedzący.

    Kultury ? Ale czy ja ciebie _bezpośrednio_ obrażam ? Nie. To ty sam siebie
    _bezpośrednio_ obrażasz pisąc bzdury że:
    "Passat sedan 110 KM na pompowtryskach palił mi w trasach 4,5 (zima) ~5,5
    (lato)"

    Po pierwsze 110 to był na pompie VP. Mały szczegół (wręcz nie potrzebnie
    zawracam sobie dupe żeby ci odpisywać) ale to sprawia że dalsza część zdania
    również będzie mało wiarygodna. Aczkowiek nawet jeśli nie zwrócimy uwagi na
    te złe określenie systemu wtryskowego to podanie że Ci silnik "pali" (pali
    to się w kominku) zużywa paliwa 4,5 i 5,5 l/100 jest śmieszne. Znam
    dziesiątki takich jak ty co im pali tyle a jak wsiadam z nimi jechać to
    "pali" im znacznie więcej (nie nie nie waże 500 kg ;-P ).

    > P. W.

    I co ci z tego Plonka...najwyżej poćwiczysz przez kilka sekund paluszki przy
    wpisywaniu maila i/lub nicka ;-P

    > Pzdr
    >
    > JKK

    Pozdr.

    --
    Bugatti

  • 17. Data: 2010-11-10 17:58:39
    Od: Paweł Ubysz <p...@g...pl>

    W dniu 2010-11-09 14:45, Marcin Jan pisze:
    > Witam
    > Otóż moje Picasso pali średnio 10 l ropy na 100 km. Silnik 90 km. Co
    > może być przyczyną. Auto nie kopci, filtr powietrza ok, paliwa - tego
    > nie wiem, dynamika ok, na zimno zapala bez problemu.

    jaki silnik ? 1,6 czy 2.0 ?
    Bo jak 2.0 to jest to mozliwe - sasiadowi taki palił 8,5-9 litrów w
    miescie. Jak 1,6 to moze być to lekko podejrzane , ale przy cięzkiej
    nodze i w korkach ... Moje 1,6 HDi pali jakies 6-7 zaleznie od pory
    roku i czasu pracy - jak wracam o 3 rano to korków własciwie nie ma.

  • 18. Data: 2010-11-10 18:07:22
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl>

    > No i zgadza się. Za to 115/116 na czym innym.

    No właśnie. To na przyszłość wyraźaj się precyzyjnie.

    > Mniej w zimie (bo wolniej i bez AC), więcej w lecie.
    > A ile ZUŻYWAŁ PALIWA Twój Passat z 1999 ?

    Co z tego ile zużywa paliwa.
    Jednemu będzie 6, drugiemu 9 i może więcej.
    Lecz może być tak że temu pierwszemu będzie się więcej rypało auto niż
    drugiemu (2x większe koszta napraw). I który po roku będzie mieć więcej
    oszczędności na koncie skoro obaj zarabiają tyle samo ? - zużycie paliwa i
    przechwałki z tym związane są _bez sensu_.

    > Że nie będzie mi się wyświetlał na ekranie
    > jakiś czepialski frustrat, który nijak nie odnosi się do tematu dyskusji ?

    A ty uważasz że się odnosisz do tematu dyskusji ? Dyskusja toczy się silnika
    HDI a ty gadasz o zupełnie innej konstrukcji (TDI).

    > Pzdr
    >
    > JKK

    Pozdr.

    --
    Bugatti

  • 19. Data: 2010-11-11 08:51:03
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *J_K_K* w wiadomości news:ibduf6$ai3$1@speranza.aioe.org napisał(a):
    > Użytkownik "Myjk" <m...@n...op.pl> napisał w wiadomości
    > Jeśli inny pojazd, do którego porównujesz,
    > spali odpowiednio 5,5 i 8,
    > to jak najbardziej :-)

    Nie bardzo wiesz jak określić spalanie, a o jego porównianiu w różnych
    autach już w ogóle pojęcia nie masz, prawda? :)
    To ja podam spalanie:
    Passat B5 TDI AFN, skrzynia automatyczna
    4,4l ON w miescie (centrum Gdańska)
    4,2l ON trasa
    Widać że Twój Passat był zepsuty, wpychanie PD do silnika z VP było jak
    widać błędem... choć do końca nie określiłeś jaki silnik miałeś :)

    Powyżej podałem realne wartości, bez określenia warunków przy których
    zostały uzyskane nic nie znaczą, są bez znaczenia i mogą służyć tylko
    poprawie własnego samopoczucia, lub przygadania Tobie że masz zepsute
    auto... Sorry, że odpowiedziałem w Twoim stylu, ale na prawde tak chcesz
    prowadzić dyskusję?

    Pozdr

    PS. Mój TDI AFN był jakiś nietypowy, miał pompe VP37 jak setki tysięcy
    takich:)

  • 20. Data: 2010-11-11 12:22:15
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *J_K_K* w wiadomości news:ibgib4$5qi$1@speranza.aioe.org napisał(a):
    > Użytkownik "Przembo" <x...@x...xx> napisał w wiadomości
    > Hint "odpowiednio"

    Chciałbyś :)

    > No i gitara.
    > Wiem gdzie i w jakim stylu jeździłem jednym i drugim
    > swoim czy wypożyczonym autem,
    > i wiem ile jedno czy drugie spaliło.
    > Podajesz ile Tobie spaliło w innych warunkach TDI
    > - ile spaliło więc w takich samych warunkach CR
    > używane przez Ciebie ?

    Nie napisałem wprost, ale widze że nie zobaczysz u siebie błędu w
    uogólnianiu pewnych zjawisk, trudno :)

    > Proponuję wrócić do początku wątku i przeczytać - wątkotwórca podał
    > o jakie warunki mu chodzi, ja zresztą też.

    Bardzo luźno okreśłił warunki, ale jeśli jeździ normalnie to spalnie ma
    zawyżone.

    Pozdr