-
X-Received: by 2002:a25:344e:: with SMTP id b75-v6mr373726yba.0.1531858131267; Tue,
17 Jul 2018 13:08:51 -0700 (PDT)
X-Received: by 2002:a25:344e:: with SMTP id b75-v6mr373726yba.0.1531858131267; Tue,
17 Jul 2018 13:08:51 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin3!goblin.stu.neva.ru!news.misty.com!border2.nntp.dca1.giganews.com!nntp.gig
anews.com!f6-v6no351956qth.0!news-out.google.com!u13-v6ni183qtg.0!nntp.google.c
om!f6-v6no351948qth.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!no
t-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Tue, 17 Jul 2018 13:08:51 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <pilhk2$eq2$1@node2.news.atman.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=89.70.34.221;
posting-account=TLUElgoAAADDTmlbJ6QaE_TrVIRPlJSK
NNTP-Posting-Host: 89.70.34.221
References: <5b4c461f$0$621$65785112@news.neostrada.pl>
<5b4c6d67$0$592$65785112@news.neostrada.pl>
<8...@g...com>
<5b4d14d5$0$606$65785112@news.neostrada.pl>
<a...@g...com>
<5b4e0057$0$616$65785112@news.neostrada.pl>
<5b4e0336$0$678$65785112@news.neostrada.pl>
<7...@g...com>
<3...@g...com>
<5b4e1071$0$620$65785112@news.neostrada.pl>
<8...@g...com>
<pilhk2$eq2$1@node2.news.atman.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <0...@g...com>
Subject: Re: wypadek Clooneya
From: WS <L...@c...pl>
Injection-Date: Tue, 17 Jul 2018 20:08:51 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Lines: 32
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2635945
[ ukryj nagłówki ]On Tuesday, July 17, 2018 at 9:55:47 PM UTC+2, Shrek wrote:
> W dniu 17.07.2018 o 21:03, WS pisze:
>
> >> Czyli ta pierwsza faza powoduje zainicjowanie nie tyle skrętu ale
> >> pochylenie w kierunku przyszłego skrętu.
> >
> > Nie do konca, tzn. na rowerze wlasnie tak to wyglada, natomiast na motocyklu
skrcam tylko i wylacznie pchajac kierownice w tym niby nielogicznym kierunku.
> > Spokojnie da sie jedna reka (otwarta dlonia, zeby podswiadomi ni ciagnac) zrobic
zakret typu (prawy) : prawa dlon, pchamy kierownice do przodu (czyli skrecamy ja w
lewo) motocykl si pochyla w prawo i skreca, chcac poglebic skret/zaciesnic zakret
pchamy mocniej, odwrotnie - chcac zmniejszyc promien luku/wyjsc z zakretu do jazdy na
wprost zmniejszamy sile - motocykl sam sie wyprostuje.
> > Jak ktos pirwszy raz tstuje (np. na placyku) to zazwyczaj jest zdziwiony jak
szybko moto si pochyla i skreca...
>
> Mnie się wydaje, że jednak chodzi właśnie o zainicjowanie pochylenia -
> potem już nie musisz cisnąć - jak się złoży w zakręcie to już jest w
> równowadze (o ile dobrze pracujesz gazem). Ale tak jak mówiłem - to kest
> trochę bardziej skomplikowane i wbrew pozorom po prostu podświadome.
W sumie jak sie jezdzi, to sie nad tym nie zastanawia, faktycznie skreca sie
intuicyjnie, ale test ze skretem uzywajac tylko jednej reki pchajacej kierownice
pokazuje, ze nie tylko w czasie inicjacji skretu nalezy pchac kierownice, ale przez
caly zakret. Po przyzwyczajeniu sie do wymaganej do tego sily dosc prosto zauwaza sie
czasami jej zmniejszenie, czyli zmniejszona przyczepnosc opona/asfalt, wtdy zapala
sie lampka "uwazac" ;)
Najnowsze wątki z tej grupy
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
Najnowsze wątki
- 2025-02-24 Gniazdo + wtyk
- 2025-02-24 Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- 2025-02-24 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-24 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-24 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-24 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-24 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-02-24 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-24 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-02-24 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-02-24 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-24 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-24 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-24 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-24 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=