  • 11. Data: 2012-10-13 14:35:32
    Temat: Re: wymiana blaszaka na coś mini, co z dyskami?
    Od: nadir <n...@h...org>

    >> To musisz ograniczyć ilość dysków
    >
    > 6 x 1TB mozna zastapic 2 x 3TB :D

    Na pewno będzie ciszej i mniej prądożernie, nie koniecznie szybciej.

  • 12. Data: 2012-10-13 15:34:16
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik nadir napisał:

    > Na pewno będzie ciszej i mniej prądożernie, nie koniecznie szybciej.

    No ja wlasnie bede zmienial 2x1TB na 1x2TB, bo juz systemowych HDD sie
    pozbylem (przejscie na SSD), a ze kompy chodza 24/24 to jednak redukcja
    poboru pradu w skali roku sie oplaci. Tak zrobilem z zarowkami - wymiana
    na energooszczedne wszedzie tam, gdzie zapominam gasic swiatlo albo jak
    zaswiecam to na kilka godzin. Po pol roku wydatek sie zwrocil.

  • 13. Data: 2012-10-13 17:11:51
    Od: Jarosław Kłopotek <j...@i...pl>

    W dniu 2012-10-12 23:47, m pisze:

    > Skoro tak, to pewnie tak zostanie. Tylko jak przekonać tego zwykłego
    > peceta żeby był cichszy i mniejszy? :)

    Nie napisałeś jak bardzo obciążasz maszynkę i czym.

    Jeśli chodzi o hardware:
    Ja bym Ci polecił kupić płytę z atomem na pokładzie, jest już kilka
    fajnych pozycji, TDP jest tak niskie że nie potrzebuje prawie chłodzenia
    mechanicznego. Zauważ że ma fajny zasilacz...zyskasz trochę na prądzie;)
    Nie żałuj pamięci ram do maszynki.
    np. Asus P8H77-I

    Jeśli chodzi o software polecam:
    openmediavault, czyli debian i gui na www do obsługi udostępniania
    plików/zarządzania bajzelem, linuxa nie musisz prawie znać.

    A co do jeszcze kilku ciekawych pomysłów...możesz przy okazji sobie z
    tego zrobić media center, podpiąć amplituner i co tam masz jeszcze.

    Kwestia wyobraźni!