-
11. Data: 2013-07-23 02:04:33
Temat: Re: wykresy z hamowni - parametr "straty"
Od: k...@g...com
W dniu wtorek, 23 lipca 2013 01:08:47 UTC+2 użytkownik tá´ napisał:
> BartekK wrote:
>
>
>
> > Ale przeważnie, cokolwiek by nie było robione w aucie - na drugim
>
> > (po-tuningowym) wykresie jest on wyższy. Ale tak sobie myślę, czy
>
> > przypadkiem nie jest tutaj tak, że ktoś (by uzyskać wykresy
>
> > potwierdzające fikcyjny wzrost mocy) kliknie w konfiguracji/ustawieniach
>
> > hamowni jakiś parametr (zmieniający np tarcie/temperaturę czy cośtam), i
>
> > dzięki temu "wszystkie wykresy idą w górę" - i ten nieszczęsny Pstraty
>
> > też (choć nie powinien), ujawniając właśnie tą modyfikację?
>
>
>
> Jeśli przypną mocniej, to opory wyjdą wyższe, ale moc na kołach niższa,
>
> moc na silniku taka sama.
>
>
>
> Wielu nieuczciwych tunerów stosuje natomiast taki trick, że hamują auto
>
> przed tuningiem z włączoną klimą, a potem ją wyłączają -- to doda kilka
>
> KM, a i na wykresie strat może być pewnie widoczne. Zresztą da się
>
> oszukać na wiele sposobów, więc trzeba jechać po prostu do sprawdzonego
>
> tunera, choćby dlatego, że słabo zrobiony program może Ci z czasem zepsuć
>
> auto.
>
>
>
>
>
> > Czyli mierzymy "moc hamowania silnikiem" (napędzając go bezwładnościowo
>
> > z rolek hamowni)?
>
>
>
> Zdaje się, że to jest na luzie czy tam z wciśniętym sprzęgłem.
>
>
>
> > Trochę kiepsko i niedokładnie, bo wirujące częsci
>
> > napędu - też mają swoją energię do wytracenia, a nie tylko rolki z
>
> > zewnątrz (zwłaszcza że różne konstrukcje zupełnie dziwnie zachowują się
>
> > przy hamowaniu silnikiem, wcale niekoniecznie propocjonalnie do strat
>
> > mocy przy rozpędzaniu), to już pomiar "na luzie" oporów toczenia skrzyni
>
> > wydaje mi się sensowniejszy.
>
>
>
> To nie ma wielkiego znaczenia, bo opory jako takie nikogo specjalnie nie
>
> interesują. Typowa hamownia mierzy zasadniczo moc na kołach, potem
>
> straty, potem dodaje jedno do drugiego no i z tego wszystkiego wylicza
>
> tez moment. Więc błąd pomiaru strat znosi się z błędem pomiaru mocy.
>
>
>
> --
>
> ss??q s? ??u??ou??
Dodać jeszcze trzeba że te wszystkie poprawki w samochodach potrzebne są jak szankier
na chuju.
-
12. Data: 2013-07-23 08:48:37
Temat: Re: wykresy z hamowni - parametr "straty"
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2013-07-23 02:04, k...@g...com pisze:
> Dodać jeszcze trzeba że te wszystkie poprawki w samochodach potrzebne są jak
szankier na chuju.
>
Miałeś kiedyś samochód, który był naprawdę solidnie nadłubany? Od
hamulców przez zawieszenie po silnik a nie obwieszony ledami z "cheap
rezystorem"?
--
Pozdrawiam
Lewis
-
13. Data: 2013-07-23 13:20:00
Temat: Re: wykresy z hamowni - parametr "straty"
Od: k...@g...com
W dniu wtorek, 23 lipca 2013 08:48:37 UTC+2 użytkownik Lewis napisał:
> W dniu 2013-07-23 02:04, k...@g...com pisze:
>
>
>
> > Dodać jeszcze trzeba że te wszystkie poprawki w samochodach potrzebne są jak
szankier na chuju.
>
> >
>
>
>
> Miałeś kiedyś samochód, który był naprawdę solidnie nadłubany? Od
>
> hamulców przez zawieszenie po silnik a nie obwieszony ledami z "cheap
>
> rezystorem"?
>
>
>
> --
>
> Pozdrawiam
>
> Lewis
Nie. Samochód to dla mnie zużywająca się rzecz przeznaczona do określonego celu. Nie
jest nim poprawianie wyglądu żebym się lepiej czuł psychicznie. Lodówkę i pralkę też
tuningujesz?
-
14. Data: 2013-07-23 18:42:14
Temat: Re: wykresy z hamowni - parametr "straty"
Od: BartekK <s...@d...org>
W dniu 2013-07-21 20:10, k...@g...com pisze:
> Trzecia zagadka. Ile pali silnik benzynowy oddający na wale 200 koni.
> a) 15 litrów.
> b) 60 litrów
> c) 100 litrów.
Ale na co? Na 100km, na godzinę, na miesiąc, i czego?
--
| Bartłomiej Kuźniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
-
15. Data: 2013-07-23 20:35:04
Temat: Re: wykresy z hamowni - parametr "straty"
Od: ddddddd <b...@e...com>
W dniu 2013-07-23 13:20, k...@g...com pisze:
>>
>> Miałeś kiedyś samochód, który był naprawdę solidnie nadłubany? Od
>>
>> hamulców przez zawieszenie po silnik a nie obwieszony ledami z "cheap
>>
>> rezystorem"?
>>
>
> Nie. Samochód to dla mnie zużywająca się rzecz przeznaczona do określonego celu.
Nie jest nim poprawianie wyglądu żebym się lepiej czuł psychicznie. Lodówkę i pralkę
też tuningujesz?
>
a co mają hamulce, zawieszenie czy silnik do poprawiania wyglądu?
--
Pozdrawiam
Lukasz
-
16. Data: 2013-07-23 20:48:33
Temat: Re: wykresy z hamowni - parametr "straty"
Od: k...@g...com
W dniu wtorek, 23 lipca 2013 20:35:04 UTC+2 użytkownik ddddddd napisał:
> W dniu 2013-07-23 13:20, k...@g...com pisze:
>
> >>
>
> >> Miałeś kiedyś samochód, który był naprawdę solidnie nadłubany? Od
>
> >>
>
> >> hamulców przez zawieszenie po silnik a nie obwieszony ledami z "cheap
>
> >>
>
> >> rezystorem"?
>
> >>
>
> >
>
> > Nie. Samochód to dla mnie zużywająca się rzecz przeznaczona do określonego celu.
Nie jest nim poprawianie wyglądu żebym się lepiej czuł psychicznie. Lodówkę i pralkę
też tuningujesz?
>
> >
>
>
>
> a co mają hamulce, zawieszenie czy silnik do poprawiania wyglądu?
>
>
>
>
>
> --
>
> Pozdrawiam
>
> Lukasz
To samo co zwiększenie obrotów w pralce. Fabryka wie co robi. Głupi ludzie
najczęściej nie wiedzą.
-
17. Data: 2013-07-23 21:05:24
Temat: Re: wykresy z hamowni - parametr "straty"
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Tue, 23 Jul 2013 11:48:33 -0700 osobnik zwany kogutek444
napisał:
>
> To samo co zwiększenie obrotów w pralce. Fabryka wie co robi.
jasne, że wie. Robi produkt, który ma się zepsuć w określonym momencie
> Głupi
> ludzie najczęściej nie wiedzą.
jak widać ty wierzysz w te bzdury, że to dla twojego dobra.
--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
-
18. Data: 2013-07-27 11:18:46
Temat: Re: wykresy z hamowni - parametr "straty"
Od: tá´Ź
kogutek444 wrote:
> Dodać jeszcze trzeba że te wszystkie poprawki w samochodach potrzebne są
> jak szankier na chuju.
Kogutek, Ty jak coś pierdolniesz...
--
ss??q s? ??u??ou??
-
19. Data: 2013-07-27 11:20:48
Temat: Re: wykresy z hamowni - parametr "straty"
Od: tá´Ź
masti wrote:
>> To samo co zwiększenie obrotów w pralce. Fabryka wie co robi.
>
> jasne, że wie. Robi produkt, który ma się zepsuć w określonym momencie
Kurwa, kolejny nawiedzony.
--
ss??q s? ??u??ou??
-
20. Data: 2013-07-29 14:12:53
Temat: Re: wykresy z hamowni - parametr "straty"
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Sat, 27 Jul 2013 09:20:48 +0000 osobnik zwany t? napisał:
> masti wrote:
>
>>> To samo co zwiększenie obrotów w pralce. Fabryka wie co robi.
>>
>> jasne, że wie. Robi produkt, który ma się zepsuć w określonym momencie
>
> Kurwa, kolejny nawiedzony.
tak, tak. Bo w fabrykach pracują sami dobroczyńcy ludzkości
--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett