  • 61. Data: 2014-02-05 16:56:40
    Temat: Re: wyjebka [długie]
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Przecież oni z takim programem mają przeciwko sobie
    > prawie wszystkich.

    To tak, jak Roni Reagan i Goska Thather...

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 62. Data: 2014-02-05 17:04:32
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Poza tym w obecnej sytuacji
    > oddanie głosu w tym kierunku to głos w zasadzie stracony.

    Ja tam wole, zeby moj glos sie w najgorszym razie nie liczyl, niz
    przyczynic sie do rzadzenia przez roznej masci czerwonych, obojetnie czy
    sie nazywaja PO, PiS, SLD, czy inny Palikot fan club. No ale ja
    truskawki cukrem...
    Chocby po to, by nie musiec sobie pluc w brode - kogo ja k' wybralem?!
    Nie glosowanie tez przyczynia sie do obecnej sytuacji.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 63. Data: 2014-02-05 17:19:07
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 5 lutego 2014 16:06:08 UTC+1 użytkownik masti napisał:

    > owszem masz i sam to wielokrotnie potwierdzałeś. prawo i dobre wychowanie
    >
    > w usnecie
    >

    > --
    >
    > Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
    >
    > mst <at> gazeta <.> pl
    >
    > "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    >
    > -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

    Pierdol się na koszt państwa z tym dobrym wychowaniem. A z tym prawem to z maniem w
    dupie mieszczę się w średniej krajowej. I się tego nie wstydzę i nie udaję jak jakieś
    drobne cwaniaczki co bułkę przez bibułkę a chuja całą gębą.

  • 64. Data: 2014-02-05 17:58:24
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2014-02-05 02:36, k...@g...com pisze:

    > Wyjściem było by wprowadzenie obowiązkowych kart
    > drogowych dla każdego kierowcy samochodu służbowego czy firmowego.

    No, i kolejnej armii urzędników do kontrolowania tego. Rzeczywiście
    świetne rozwiązanie sytuacji...

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 65. Data: 2014-02-05 18:10:28
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 5 lutego 2014 17:58:24 UTC+1 użytkownik LEPEK napisał:

    > No, i kolejnej armii urzędników do kontrolowania tego. Rzeczywiście

> [...]

    Pracuję z doskoku w instytucji finansowanej z budżetu. Są dwa samochody. Kombi i
    dostawczak. Kierowca ma karty drogowe rodem z PRL. Żadnych armii urzędników nie
    widziałem. Z czasów PRL pamiętam jak się takie karty wypełniało. Wypełnianie jak ktoś
    potrafi trochę pisać nie jest problemem. Rozliczali to w PRL w księgowości. Teraz
    pewno też księgowa to rozlicza. Najmniejszy problem dla księgowej żeby wyodrębniała
    jazdy prywatne.

  • 66. Data: 2014-02-05 18:13:07
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2014-02-05 15:39, k...@g...com pisze:

    > Nie chcę nikogo ganić ani bronić. Jeśli były by same czyste sytuacje to by nic nie
    chcieli zmienić. Jeśli było by normą że każdy kto użytkuje taki samochód za swoje
    kupował do niego paliwo jakie zużywa kiedy nie zarabia dla firmy. Ale jak normą jest
    sytuacja że jeździ na firmowym to tak jak by dostał podwyżkę. Jak więcej zarabia to
    większy podatek dochodowy by zapłacił. A nie płaci. Oczywiście umowy mogą być różne i
    mogą obejmować i takie sytuacje. Ale nie obejmują. Takie udostępnienie to nic innego
    jak wynagrodzenie w naturze. Jest w książkach podatkowych odpowiednia rubryka. jak by
    była uczciwie wypełniana to nikt by się nie czepiał. Ciekawe jak to jest rozwiązane w
    innych krajach.

    Można by do tego w ten sposób podchodzić, gdyby podatki były elementem
    uczciwego dealu, a więc wiadome z góry (co najmniej na 20 lat),
    niezmienne, niepodważalne i co najważniejsze - tak proste, żeby 15-latek
    (no, niech będzie 18, skoro już jest przymus szkolny do tego wieku) po
    publicznej szkole ogarnął to bezbłędnie i bez wątpliwości.

    Tymczasem ten "system" jest po prostu doraźnym narzędziem rabunku
    stosowanym wg potrzeb i widzimisię władzy. Podatki są działaniem
    przestępczym i należy się temu przeciwstawiać wszelkimi dostępnymi
    sposobami.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 67. Data: 2014-02-05 18:22:08
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 5 lutego 2014 18:13:07 UTC+1 użytkownik sqlwiel napisał:

> [...]
    >
    > stosowanym wg potrzeb i widzimisię władzy. Podatki są działaniem
    >
    > przestępczym i należy się temu przeciwstawiać wszelkimi dostępnymi

    Nie pierdol. Akurat podatek dochodowy jest teraz najniższy od wojny. Jego konstrukcja
    nie zmieniła się w przeciągu kilkudziesięciu lat, spadały za to stawki. Jakiej
    większej stabilności potrzebujesz, od czasów Mieszka I?

  • 68. Data: 2014-02-05 18:33:40
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2014-02-05 18:10, k...@g...com pisze:

    [...]

    Jeśli to ma mieć za zadanie kontrolowanie przedsiębiorcy przez państwo,
    to musi być ktoś u kontrolującego, kto to sprawdzać będzie.
    A jeśli dodatkowo ma część obowiązków wynikających z nadzoru przerzucona
    na przedsiębiorcę, to jeszcze lepiej - i armia urzędników i dodatkowe
    zajęcie dla firmy (1/100 etatu na pojazd, 1% droższe biuro rachunkowe...).
    U ciebie zakład robi to, bo wymaga tego od niego jego "zwierzchnik" -
    jakiś samorząd, czy resort. Prywatnemu najczęściej się nie opłaca, bo
    suma kosztów z tym związanych jest wyższa niż suma korzyści z braku. I
    tu masz odpowiedź na "czy się opłaca".

    Pozdr,

  • 69. Data: 2014-02-05 18:53:51
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 5 lutego 2014 18:33:40 UTC+1 użytkownik LEPEK napisał:
> [...]
    >
    > jakiś samorząd, czy resort. Prywatnemu najczęściej się nie opłaca, bo
    >
    > suma kosztów z tym związanych jest wyższa niż suma korzyści z braku. I

    Przecież i tak to przedsiębiorcy robią. Myślisz że jak w firmie są ze dwa samochody
    dane pracownikom to szef mówi bierzta i jędźta a kwity na paliwo dawajta w każdej
    ilości i za wszystkie w ciemno kasę będę płacił. W takiej sytuacji to się nie dziwie
    że są tacy co jak niepodległości będą bronili systemu w którym mogą tyle podpierdolić
    że pensja jest dodatkiem na waciki dla żony.

  • 70. Data: 2014-02-05 19:23:48
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    > Myślisz że jak w firmie są ze dwa samochody dane pracownikom to szef mówi
    > bierzta i jędźta a kwity na paliwo dawajta w każdej ilości i za
    wszystkie w ciemno
    > kasę będę płacił.

    Oczywiście, że są. Sam w takiej pracowałem.
    Tylko nie życzyli sobie faktur z daleka. Ile możesz najeździć wkoło
    komina po pracy, jak 1/3 roboty spędzasz za kółkiem i pracodawca nie
    pozwala nikomu poza tobą kierować?

    Pozdr,