  • 21. Data: 2015-06-26 17:01:38
    Temat: Re: wydajność SSD
    Od: szemrany <s...@o...off>

    On Fri, 26 Jun 2015 11:24:24 +0200, BUNIEK wrote:

    > Dysk jest wpięty w SATA2 i to jest zaznaczone w wątku.
    > Chodzi mi bardziej o powód dla którego dyski SSD dają taki odczuwalny wzrost
    > wydajności/responsywnosci komputera.
    > I nie wynika to bynajmniej z ich transferów sekwencyjnych dochodzących do
    > 500MB/s (to można uzyskać z polaczenia zwykłych dysków w macierz)
    > a z ilości IOPS które są w stanie obsłużyć i na to chciałem zwrócić uwagę.
    >
    > Innym słowy - nie przejmować się i tak będzie milo się pracowało z dyskiem
    > SSD :)

    Nie tylko IOPS, ale także czas dostępu. Oraz jednak transafer także, choć
    rzeczywiście przy odczycie wielu małych plików pierwsze dwa parametry
    szczególnie dają widoczny efekt.

    --
    howgh
    szemrany

  • 22. Data: 2015-06-26 18:55:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Przemysław Ryk p...@g...com ...

    > To sprawdzić co za kontroler. Choćby to, czy bezpośrednio w chipsecie,
    > czy montowany jako dodatkowy układ na płycie głównej.

    Znaczy te predkosci to tylko przykład fizycznego: wez idealna kule w
    hermetycznym pomieszczeniu...?

    Ostatnio miałem taki problem z dyskiem ktory kupiłem. Według producenta
    predkosci 520 i 480.
    Tymczasem predkosci odczytu rzeczywiscie w granicach 500 (czyli chipset nie
    ogranicza) ale juz zapisu około 200.
    Sprawdzane na dwóch komputerach, zarówno jako dysk systemowy jak i jako
    dodatkowy.
    I co mam o tym myslec?

  • 23. Data: 2015-06-26 20:45:06
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 26 Jun 2015 16:55:54 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

> [...]
    > ogranicza) ale juz zapisu około 200.
    > Sprawdzane na dwóch komputerach, zarówno jako dysk systemowy jak i jako

    Jaki dysk? Jaka płyta? Czym testowane? Co działa w tle dodatkowo? W jakiej
    części dysk jest zapełniony?

    Mnie Crystal Disc Mark na Samsungu 840 Pro 256GB i Asrock Z87 Extreme 6, do
    której to wstawiony mam Core i5-4690K podaje wyniki:
    http://s5.ifotos.pl/img/2015-06-2_wahrwra.png

    SSD jest dyskiem systemowym, ma na sobie profile przeglądarek i programu
    pocztowego, a test zapuszczałem przy włączonych browserach i włączonym
    mailerze. Jakoś na mój gust nie odbiega to specjalnie temu, co w
    specyfikacji stoi:
    http://www.samsung.com/us/pdf/memory-storage/840PRO_
    25_SATA_III_Spec.pdf

    [ Lord Marshal: Irgun. One of my best. Richard B. Riddick: If you say so. ]
    [ ("The Chronicles of Riddick") ]

  • 24. Data: 2015-06-26 21:42:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Przemysław Ryk p...@g...com ...

    > Jaki dysk? Jaka płyta? Czym testowane? Co działa w tle dodatkowo? W
    > jakiej części dysk jest zapełniony?

    Z pamieci:
    hyperX
    Zapełniony w 10%.
    Testowane AS SSD
    Co do przetu na ktorym było testowane to;
    - stacjonarny PC z A10 na pokładzie - nie mam pojecia jaka płyta
    - laptop acer 5560 z A6 na pokładzie
    Ale jakie to ma znaczenie?
    Testowane równiez jako dysk podpiety w tle wiec wtedy uruchomiony system.

    Zreszta podobne dane wskazuja tez testy ktore sa w necie wiec to ewidentnie
    problem z dyskiem.

    Dla mnie to nie problem - za jakis czas po prostu oddam jako niezgodny z
    umowa. :)

> [...]
    > programu pocztowego, a test zapuszczałem przy włączonych browserach i
    > włączonym mailerze. Jakoś na mój gust nie odbiega to specjalnie temu,

    Co by tylko dodatkowo potwierdzało teze, ze to nie problem z system, z
    programem działajacym w tle etc a po prostu z dyskiem.

  • 25. Data: 2015-06-29 09:35:36
    Od: " 666" <...@...6>

    To bardzo dobry wynik.

    -----

  • 26. Data: 2015-07-02 16:50:11
    Od: "jedrek" <jedrek@jedrek>

    "Robert Winkler"

    > 3 Gb/s to maksymalnie 375 MB/s
    > tylko, że to maksymalny transfer danych między płytą główna
    > a elektroniką dysku.

    Czy parametr ten dotyczy TYLKO jednego pracującego kanału SATA2? Czy
    wszystkie pracującego jednocześnie kanały są w stanie tyle osiągnąć
    niezależnie jeden od drugiego?
    Nikt tego w specyfikacjach płyt nie podaje - przynajmniej ja nie znalazłem.
    Czyli mamy 4 kanały SATA, do każdego kanału zapięty dysk.
    I teraz czy każdy kanał ekstra gwarantuje max przepływność na poziomie
    375MB/s?
    Z 1-szego kanału zapychamy dane na 2-kanał (przrzucamy coś z dysku 1 na dysk
    2).
    W tym samym czasie z kanału 3 przepychamy dane na kanał 4 (odczyt z dysku 3
    i zapis tego na dysk 4).
    Czy każdy kanał osiągnie wtedy te teoretyczne 375MB/s czy raczej te 375MB/s
    podzieli się na 2? 4? kanały. I uzyskamy teoretyczną przepływność na
    poziomie 93,75? 187,5MB/s? gdy wszystkie 4 kanały sata zapychamy?

  • 27. Data: 2015-07-02 18:27:02
    Od: Robert Winkler <n...@n...org>

    W dniu 2015-07-02 o 16:50, jedrek pisze:
> [...]
    > 375MB/s podzieli się na 2? 4? kanały. I uzyskamy teoretyczną
    > przepływność na poziomie 93,75? 187,5MB/s? gdy wszystkie 4 kanały sata

    Jest to prędkość z jaką dysk komunikuje się z kontrolerem.
    Nic więcej nie można powiedzieć.

    Na początku, kiedy interfejs SATA dopiero pojawiał się
    w pierwszych modelach płyt
    często chipset nie obsługiwał go samodzielnie.
    Pierwsze modele używały chipów, na przykład Marvella,
    które to oferowały 4 porty SATA.
    Problem tylko, że chip ten komunikował się z resztą komputera
    za pomocą pojedynczego kanału PCI-e 1.0
    a to oznaczało maksymalnie 250 megabajtów na sekundę
    i to współdzielone przez wszystkie dyski.

    Najnowsze modele Marvella używają dwóch kanałów PCI-e 2.0
    ale to też, tylko 1 gigabajt na sekundę
    wspólnie dla wszystkich dysków podpiętych do kontrolera.

    Dlatego też płyty główne często wyróżniają innym kolorem
    gniazda SATA obsługiwane przez chipset
    od tych obsługiwanych przez dodatkowe kontrolery.

    /Robert