  • 11. Data: 2015-06-24 08:19:28
    Temat: Re: wydajność SSD
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    Użytkownik "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> napisał w wiadomości
    news:mmbsms$tt4$1@dont-email.me...
    > witam
    > właśnie testuje nowy dysk SSD :Intel 80GB SSD seria 530. "wyciąga" w Hdtachu
    217MB/s, na płycie GA880, która teoretycznie ma porty
    > sata 3GB/s
    > Tak ma być czy jest to o dużo za wolno?

    Mam tak samo z tym dyskiem w 8-letnim laptopie Asus X51R (SATA2).

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 12. Data: 2015-06-24 08:30:45
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2015-06-23 o 17:08, ToMasz pisze:
> [...]
    > właśnie testuje nowy dysk SSD :Intel 80GB SSD seria 530. "wyciąga" w
    > Hdtachu 217MB/s, na płycie GA880, która teoretycznie ma porty sata 3GB/s

    Czy można prosić o jakieś screeny z tego hdtacha oraz z crystaldiskmark ?

  • 13. Data: 2015-06-24 08:30:47
    Od: ww <w...@o...pl>

  • 14. Data: 2015-06-24 09:51:08
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Stregor s...@w...to.gmail.com ...

    > Jeśli kupisz Porszaka, a na Twojej polnej drodze przydomowej (długa,
    > 1km, ale wyboista nieco) nie rozpędzisz się do 250 km/h to
    > zareklamujesz Porszaka?

    Kupujac samochód wiem, ze moge 250 pojechac tylko w specyficznych warunkach
    - wynika to z doswiadczenia zyciowego.
    Kupujac dysk SSD - takich oczywistych doswiadczen brak.
    A i srodowisko nie jest tak skomplikowane jak ruch uliczny.
    Moze zatem producent podaje jakies ograniczenia co do predkosci?
    Przykładowo brak wspolpracy z jakimis konkretnymi chipsetami etc.
    Innymi słowy - co w takim razie producent miał na mysli piszac: predkosc
    zapisu 480MB? Rozumiem, ze musi byc odpowiedni interfejs - to jasne. Ale
    czy coś jeszcze?

  • 15. Data: 2015-06-24 14:13:07
    Od: szemrany <s...@o...off>

    On Tue, 23 Jun 2015 17:08:29 +0200, ToMasz wrote:

    > w?a?nie testuje nowy dysk SSD :Intel 80GB SSD seria 530. "wyci?ga" w
    > Hdtachu 217MB/s, na p?ycie GA880, kt?ra teoretycznie ma porty sata 3GB/s
    > Tak ma by? czy jest to o du?o za wolno?

    Tak ma by?, to tylko SATA 3 Gb/s.
    Dysk na pewno pojedzie w okolicach specyfikacji, ale na porcie SATA 6Gb/s.
    I nie na jakim? niedorobionym Marvellu, tylko Intelu. Marvell produkuje
    atrapy kontroler?w.

    --
    howgh
    szemrany

  • 16. Data: 2015-06-24 23:45:26
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

> [...]
    >I nie na jakim? niedorobionym Marvellu, tylko Intelu. Marvell produkujea

    Potęgą w dyskach SSD nie sam transfer jest kluczem ich świetnej wydajności,
    lecz czas dostępu i ilość operacji I/O na sek.
    Transfer realny sekwencyjny na poziomie 200MB/s to jest i tak szybko.
    Choć rozumiem rozgoryczenie ze jest mniej niż deklaruje producent.

    Buniek

  • 17. Data: 2015-06-25 23:35:06
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 24 Jun 2015 23:45:26 +0200, BUNIEK napisał(a):

> [...]
    > Transfer realny sekwencyjny na poziomie 200MB/s to jest i tak szybko.
    > Choć rozumiem rozgoryczenie ze jest mniej niż deklaruje producent.

    Nie przeszło Ci przez myśl, że dysk jest podłączony do portu SATA 3Gbit
    wobec czego osiągów dostępnych na portach SATA 6Gbit nie ma jak z niego
    wydusić?

    [ Cynizm - sposób przyjmowania życia takim, jakie ono jest. ]
    [ (JoeMonster.org - Demotywatory rosyjskie XIX) ]

  • 18. Data: 2015-06-26 10:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Przemysław Ryk p...@g...com ...

    > Nie przeszło Ci przez myśl, że dysk jest podłączony do portu SATA
    > 3Gbit wobec czego osiągów dostępnych na portach SATA 6Gbit nie ma jak
    > z niego wydusić?

    A jak predkosci duzo mniejsze od deklarowanych sa na kontrolerze 6GBit?

  • 19. Data: 2015-06-26 11:24:24
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

    >Nie przeszło Ci przez myśl, że dysk jest podłączony do portu SATA 3Gbit
    >wobec czego osiągów dostępnych na portach SATA 6Gbit nie ma jak z niego
    >wydusić?

    Dysk jest wpięty w SATA2 i to jest zaznaczone w wątku.
    Chodzi mi bardziej o powód dla którego dyski SSD dają taki odczuwalny wzrost
    wydajności/responsywnosci komputera.
    I nie wynika to bynajmniej z ich transferów sekwencyjnych dochodzących do
    500MB/s (to można uzyskać z polaczenia zwykłych dysków w macierz)
    a z ilości IOPS które są w stanie obsłużyć i na to chciałem zwrócić uwagę.

    Innym słowy - nie przejmować się i tak będzie milo się pracowało z dyskiem
    SSD :)

    BUNIEK

  • 20. Data: 2015-06-26 13:25:06
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 26 Jun 2015 08:59:58 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > Użytkownik Przemysław Ryk p...@g...com ...

    > A jak predkosci duzo mniejsze od deklarowanych sa na kontrolerze 6GBit?

    To sprawdzić co za kontroler. Choćby to, czy bezpośrednio w chipsecie, czy
    montowany jako dodatkowy układ na płycie głównej.

    [ Gdzie w grę wchodzi miłość lub nienawiść, tam gra kobieta miernie. ]
    [ (Friedrich Nietzsche) ]