  • Data: 2017-11-23 20:22:08
    Temat: Re: wycinanie napisów z gerbera
    Od: Mario <M...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 23.11.2017 o 18:48, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > Dla rezystorów Vishay był footprint dokładnie taki jak w KiCad - czyli
    > 1mm. JM mówi góra 0,85. Ja zrobiłem 0,9.
    > Podobnie dla SOT-23 i SOT-323 oczekują większych padów niż w niektórych
    > kartach katalogowych producentów.
    > Nigdy wcześniej się o takie drobiazgi nie pytałem. Zawsze miałem jeden
    > footprint 0603. Jak zobaczyłem, że KiCad ma inne 0603 dla rezystora a
    > inne dla kondensatora to zacząłem się zastanawiać co by mi pasowało.
    > Napisałem o tym bo napisałeś, że korzystasz z tego co jest w KiCadzie, a
    > tu jest podejrzenie, że coś może być nie za bardzo.

    To zależy. Początkowo miałem standardowe, ale dograłem sobie dodatkowe z
    projektu opendous bo mi się nie chciało wielonóżkowych elementów
    bibliotecznych projektować. A potem i tak jedne i drugie przerabiałem bo
    np. w footprintach były kretyństwa jak linie obrysu nachodzące na pady,
    albo np 0603 tak ciasno opasane obrysem, że z powodu tolerancji
    zgrywania masek u producenta, w efekcie i tak nadruk lądował na padzie.
    Plus nieczytelne opisy - zbyt mała czcionka.

    > Dotychczas jak pojawiały mi się nowe footprinty to je wmalowywałem
    > według karty katalogowej i nikogo o nic nie pytałem.
    > Co by było, jakbym hipotetycznie nie miał 0603 i chciał użyć rezystora
    > Vishay. Wmalowałbym footprint według ich danych (odstęp 1mm) i nikogo
    > nie pytał i zapewne byłoby OK. Na tej zasadzie zakładam, że 0,9 - czyli
    > 2/3 w ich kierunku powinno być OK.

    > Drugą warstwę w całości przeznaczam na GND i nie toleruję tam żadnych wyrw.

    Też lubię duże powierzchnie gnd wylane na Back, ale bez przesady. Jak
    wyjechać spod 144 pinowego FPGA mając do dyspozycji jedną warstwę? I
    jeszcze ma 3 napięcia zasilające i na nich mnóstwo kondensatorów
    blokujących?

    > Zapewne też to wkrótce zrobię i to moje kombinowanie z więcej miejsca
    > pod 0603 straci sens, ale płytki 2 warstwowe nadal zostaną.

    > Na chwilę obecną mam moje biblioteki R,C,L,... w których zaledwie po
    > kilka elementów (się buduje) i zrobiłem całą serię bibliotek odpowiednio
    > Z_R, Z_C, Z_L,... Z - aby ułożyły się na końcu, bo KiCad nie zawsze
    > respektuje kolejność którą pozwala ustawić i robi alfabetycznie. Do tych
    > Z_ powrzucałem z bibliotek KiCada wszystkie footprinty, które wydaje
    > się, że mogą się przydać i usunąłem z listy biblioteki KiCada. A tych Z_
> [...]

    Ja standardowych nie usuwam, ale jak coś z nich wezmę i przerobię
    bardziej pod siebie to dodaję literkę. Np sd0603a, lqfp100a i umieszczam
    w mojej bibliotece.

    --
    pozdrawiam
    MD