    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: wycinanie napisów z gerbera
    Date: Tue, 21 Nov 2017 14:28:46 +0100
    <ouvd3q$h9t$1@node2.news.atman.pl>
    <5a133f90$0$661$65785112@news.neostrada.pl>
    <ouvgs3$vjl$1@node1.news.atman.pl>
    <5a135006$0$15203$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2017-11-20 o 22:58, Zbych pisze:

    > Mam wrażenie że traktujesz DRC zupełnie odwrotnie niż ja. Dla mnie to
    > zbiór wymagań technologicznych poniżej/powyżej których nie mogę zejść i
    > nie ma że boli.

    Ależ nikt nie zabrania takiego sposobu stosowania DRC. Zresztą on nie
    tylko do tego służy. Np. potrafi zrobić grubsze pady niż zdefiniowano w
    bibliotece, potrafi dodać thermals do vias itd. Oczywiście też narzuca
    ograniczenia, ale masz prawo czynić wyjątki i odrzucać ostrzeżenia.
    "Masz prawo" nie oznacza obowiązku. Nikt i nic Cię nie zmusza do łamania
    reguł. To, ze możesz je wyłączyć dla niektórych elementów na PCB to
    świadoma Twoja decyzja przecież. Więc w czym problem?

    > A to że w regułach projektowych można też podać np. preferowaną
    > szerokość, która jest inna niż minimum, to tylko miły dodatek.

    Czy toi nie brzmi jak negacja zdania, które napisałeś powyżej? Właśnie
    tym miłym dodatkiem jest możliwość zadeklarowania świadomych odstępstw
    od reguł dla poszczególnych fragmentów projektu. Nikt nie zmusza do
    korzystania z takiej możliwości.

    > DRC ma
    > przede wszystkim pilnować odstępstwa od wartości min/max.

    I robi to poprawnie.

    > To, że eagle tego nie potrafi, to nie znaczy że wszystkie programy tak
    > mają.

    Piszę wyłącznie o Eagle bo o niego pytałeś.

    > Najprostszy przykład to ścieżki z kontrolowaną impedancją, inna
    > szerokość ścieżki wyjdzie na warstwach zewnętrznych, inna na
    > wewnętrznych - jeden net i kilka wymagań na szerokość.

    W Eagle jak najbardziej da się to uczynić lecz nie jest to definiowaniem
    reguły dla danej klasy sieci. Klasa sieci jest zawsze jedna dla
    połączenia dwóch lub większej ilości elementów. Każde takie połączenie
    może mieć inną klasę sieci ale nie może mieć ich dwóch. Do projektowania
    impedancji / długości ścieżek służą inne narzędzia i pluginy.

    Ręcznie też można to robić jak sam to czynisz, choć nie poprzez
    definiowanie innej Net Klasy dla fragmentu ścieżki (bo nie ma takiej
    funkcjonalności) lecz poprzez stosowanie gotowych narzędzi jak
    meandrowanie, które samo na bieżąco pokazuje w %/mils/mm/inch ile
    jeszcze brakuje długości do wyrównania względem długości innej ścieżki.
    Oczywiście utworzone przez nie układy ścieżek podlegają dowolnej
    modyfikacji jak coś nie pasuje.

    To kwestia innej filozofii pracy niż przyjąłeś. Każda aplikacja ma inną
    instrukcję obsługi.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek