  • 1. Data: 2002-08-01 20:18:59
    Temat: wybór łącza - prosze o pomoc
    Od: "Xionic" <x...@D...astercity.net>

    Witam :)

    Mam nadzieje ze to odpowiednia grupa - jezeli nei to przepraszam z gory.

    Musze wybrac lacze internetowe dla firmy. Nie byloby w tym zadnego problemu
    gdyby nie to ze musze to zrobic na zasadzie przetargu. Nie moge powiedziec
    ze to ma byc ten ISP bo mi sie podoba, musze to udokumentowac.

    I tutaj sie zaczyna moj problem - nie mam zielonego pojecia na jakie
    parametry sieci musze zwrocic uwage. Na pewno wazne jest to jakie polaczenia
    miedzy-operatorskie posiada dany ISP (np do jakich wezlow jest podlaczony).
    Z tym ze nei mam zielonego pojecia ktore wezly sa wazne a ktore nie ..
    Nie mam zielonego pojecia takze ktore parametry lacza sa bardziej wazne a
    ktore mniej (chodzi o to ze musze parametry brac "wagowo").
    Czy ktos moglby mi doradzic na co zwracac uwage ?

    To co wiem :

    lacze 4 Mbps (4 Mbps w kazda strone - 4 na upload 4 na download)
    256 numerkow IP (cala jedna klasa)
    Dobre polaczenie i z zachodem (USA) jak i z polska (TPNET/POL34-155)

    PS: Przydalby sie takze link do jakiegos sensownego cennika z cenami lacz -
    interesuje mnie glownie rozkklad ceny ze wzgledu na CIR - interesuje mnie 4
    Mbps cir-a.

  • 2. Data: 2002-08-02 09:04:57
    Temat: Re: wybór łącza - prosze o pomoc
    Od: Darek Sionek <d...@g...waw.pl>

> [...]
    > interesuje mnie glownie rozkklad ceny ze wzgledu na CIR - interesuje mnie 4

    W Wawie to chyba najlepiej Ipartners, ma dobra siec szkieletowa.
    Ale ten CIR 4 Mbps to chyba jakas pomylka ?

    Darek Sionek
    d...@n...glinki.waw.pl
    "Signoff: tu ludzie maja tendencje
    do pisania bzdur w signoffach :P"

  • 3. Data: 2002-08-02 09:35:14
    Od: "a.krol" <a...@w...pl>

    Moim zdaniem firmą, która spełnia te kryteria jest Pro Futuro S.A. W swojej
    ofercia ma łącza 4/4 Mb/s. Przy takiej przepływności klient dostaje 256
    publicznych adresów IP.
    Kontakt : a...@p...com

  • 4. Data: 2002-08-02 09:49:20
    Od: Ziemek Borowski <z...@Z...Waw.PL>

    a.krol na pl.internet.polip:
    > Moim zdaniem firmą, która spełnia te kryteria jest ...

    Wiesz: chodziło o kryteria jak sormułować przetarg by rzeczywiście
    najlepsza oferta wygrała (bez dyskutowania teraz która to).

    --
    ZMB-RIPE ZB137-RIPE http://ziembor.waw.pl/ http://www.winsecurity.pl/

  • 5. Data: 2002-08-02 10:48:17
    Od: "Xionic" <x...@D...astercity.net>

    Wiesz: chodziło o kryteria jak sormułować przetarg by rzeczywiście
    najlepsza oferta wygrała (bez dyskutowania teraz która to).
    ---------------------------------------
    Dokladnie .... A co do odp wczesniej .. 4 Mbps Cira .. czemu mialby to byc
    zart ? Potrzeben jest lacze ktore zawsze gwarantuje przplywnosc na poziomie
    minimum 400 kB/sek i tyle.
    Ach .. i zapomnialem dodac ze pare razy w roku lacze musi byc podciagniete
    (na 1-2 dni) do 60-80 Mbps :(

  • 6. Data: 2002-08-03 19:11:30
    Od: ajp <a...@y...com>

    Profesjonalny system (sądząc z parametrów jak na Polskę) nie powinien
    powstawac w amatorski sposób... Tymczasem firm, spoza branży
    potrzebujących profesjonalne rozwiązanie będzie coraz wiecej.

    Problem wcale nie jest nietypowy:-).
    Są co najmniej dwie drogi postępowania:

    1. Opracowanie warunków zleca się osobie/firmie o odpowiedniej reputacji
    jako konsultant. Honorarium dla konsultanta często mieści się w kwocie,
    która nie wymaga przetargu lub też robi się tzw. short list (listę z
    ograniczoną liczebą wybranych konsultantów) i prosty przetarg zamknięty
    (ograniczony) na konsultanta. Konsultant przygotowuje warunki (Terms of
    Reference ToR), w tym zasady oceny. Na tej podstawie przyszly nabywca
    moze ogłosić przetarg otwarty (nieograniczony), a zainteresowane firmy
    ew. nabywaja warunki (co do zasady cena ta powinna odpowiadac kosztom
    przygotowania podzielonym na pesymistycznie szacowana, spodziewaną
    liczbe nabywcow).

    2. Robi sie przetarg w dwoch etapach. W pierwszym oczekuje sie
    propozycji rozwiazania problemu opisanego nie w kategoriach rozwiazania
    tylko potrzeby użytkownika. Zglaszajacy propozycje proponuja metode i
    sposob oceny parametrow uzytkowych i jakościowych. W drugim etapie na
    bazie zgloszonych propozycji opracowuje sie ToR i realizuje przetarg
    zamkniety, w ktorym moga wziac wszyscy, korzy zlozyli saatysfakcjonujace
    propozycje w I etapie.

    To tyle w skrocie.

  • 7. Data: 2002-08-04 18:07:13
    Od: Jan Srzednicki <w...@n...303.krakow.pl>

    Dnia pewnego, Fri, 2 Aug 2002 10:48:17 +0000 (UTC), niejaki(a)
    Xionic <x...@D...astercity.net> napisał(a) w wielce ciekawym
    artykule <aidm9p$1jh5$1@pingwin.acn.pl>, co następuje:

> [...]
    > zart ? Potrzeben jest lacze ktore zawsze gwarantuje przplywnosc na poziomie

    CIR nie gwarantuje Ci niczego. CIR zapewnia Ci połączenie tylko i
    wyłącznie do routera brzegowego danej firmy - ciężko mieć wpływ na to co
    dalej jest. Get real.
    A co do oferty, owszem Futuro oferuje łącze 4/4. I nie tylko Futuro.

    > Ach .. i zapomnialem dodac ze pare razy w roku lacze musi byc podciagniete
    > (na 1-2 dni) do 60-80 Mbps :(

    Wątpię, żeby ktokolwiek się na normalnych warunkach na to zgodzil. Taka
    przepustowość będzie wymagać światłowodu (oraz np. sprzętu ATM) lub
    bardzo bliskiej odległości od providera (Ethernet po miedzi - 100m).
    Ogólnie, może to bardzo sporo kosztować, nawet na te 1-2 dni w roku.

    --
    #- Winfried -------- wrzask@IRCNet -||- GG# 3838383 -||- JS500-RIPE -#
    #- ...@d...vg ---- ...@3...krakow.pl -||--- http://violent.dream.vg ---#

  • 8. Data: 2002-08-07 22:21:45
    Od: "Xionic" <x...@D...astercity.net>

[...]
    Swiatlowod mam polozony do gix'a.
    A czy ktos mowil ze cena tutaj gra role jakakolwiek ?