    From: Ircys <i...@p...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: wybieranie numeru po 15 maja 2010
    Date: Sun, 8 Nov 2009 13:17:00 -0800 (PST)
    <s...@a...mizar.org> <hcsbs2$5lj$1@news.onet.pl>
    <hcsd8i$9gh$1@news.onet.pl> <hcsll3$5jl$1@news.onet.pl>
    <s...@a...mizar.org>
    <hcsqhc$gc0$1@nemesis.news.neostrada.pl> <hcsvh2$gtu$1@inews.gazeta.pl>
    <hcv1fa$sit$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <6...@l...googlegroups.com>
    <m...@i...localdomain>
    <1...@r...googlegroups.com>
    <m...@i...localdomain>

    On 8 Lis, 00:08, Krzysztof Halasa pisze...

    > Szczerze mowiac w dalszym ciagu tego nie widze, ale to nic nie znaczy
    > w przypadku SS7 oczywiscie.
    > W kazdym razie np. Q-763 called party (3.9) ma praktycznie to samo co
    > DSS1.
    >
    > Owszem, calling party moze byc np. takze payphone, mobile terminal in
    > home PLMN, mobile terminal w roamingu.

    > Od nich, jasne, ale do nich, to nie widze takiej opcji. Moze to jakies
    > prywatne rozszerzenia?

    Prywatne - nie, bo spotkałem to na 5ESS i OCB283 przy
    kreowaniu routingu sygnalizacyjnego i wtedy rozgryzałem dokumentację
    po co coś takiego. Sięgałem w SS7 (oczywiście jakieś Q) ale nigdy
    dogłębnie nie wchodziłem
    w DSS1 bo to mnie zbytnio nie interesowało. To było kilka lat temu i
    teraz
    już nie pamiętam gdzie dokładnie to było rozpisane, bo teraz nie mam
    już dostępnej
    dokumentacji "od ręki" więc nie mam jak to sprawdzić. Na pewno było
    coś takiego jak znacznik mobilny NoA
    (MSC), który można było przesyłać (transferować) dalej np. DO sieci
    mobilnych. Po co ? Nie wiem.
    Może do MNP? Może ktoś z komórkofonów się wypowie, po co im to miałoby
    być.
    Odbieranie, tak jak piszesz, to oczywista oczywistość.
    Ale jak już pisałem, to tylko teoria bo żaden z naszych mobilnych
    operatorów nie wychodził tym znacznikiem na zewnątrz.
    Wszyscy stosowali (-sują) NoA=3 w krajówce.

    Ircys