eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikawskaźnik samochodowy DEPO - Oled ciemny...Re: wskaźnik samochodowy DEPO - Oled ciemny...
  • Data: 2014-09-12 21:01:45
    Temat: Re: wskaźnik samochodowy DEPO - Oled ciemny...
    Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2014-09-12 20:31, Sebastian Biały pisze:
    > Niestety dopiero wczoraj dotarł pocztą i nie miałem okazji go podpiąć,
    > tym bardziej że jak zwykle w tego typu wyświetlaczach trzeba
    > przeprowadzić "konfigurację" zanim się zapali pixel, dużo idiotycznej
    > pracy.
    >
    >> No i zostaje problem otwarcia oryginalnego zegarka - jak się dobrać do
    >> wyświetlacza, by wskazówkownika nie zepsuć.
    >
    > Zastąp cały LCDkiem :P
    No wszystko można czymś zastąpić, choćby całą deskę zastąpić LCD/Oled
    wyświetlaczem, ale sądzę że:
    - zwykły prosty wskaźnik wychyłowy, zwłaszcza taki "dużego obrotu"
    (prawie 300 stopni może zrobić wskazówka, a wartości "normalne" to
    wskazówka prawie pionowo) daje bardzo szybki i intuicyjny odczyt przy
    "rzucie okiem"
    - zwykły wskaźnik-wskazówka (choćby goniony silnikiem krokowym
    sterowanym uP) daje całkiem dobry czas odpowiedzi i ustabilizowania
    wskazania, więc i odczyt jest szybki i sprawny, niezależnie od
    temperatury czy humoru smużenia i odświeżania LCD.
    - jak mam brać graficzny LCD i wyświetlać na nim prostą grafikę w
    postaci okrągłej skali i wskazówki... to troszkę uważam to za przerost
    formy nad treścią.
    - Oledy (jak widać) z czasem się wyświecają i mają ograniczoną jasność
    (a takiego z Galaxy S4 raczej nie wsadzę), LCDki (zwłaszcza tanie) mają
    za to ograniczony kontrast (albo będzie podświetlanie przebijać przez
    czarne, albo będzie słabo czytelne/ciemne to co białe, można oczywiście
    dynamicznie regulować jasność podświetlania... ale wiadomo jak zwykły
    tani TN lcd wygląda...

    No i na końcu:
    - to już jest i jakoś działa, jest jakoś wyskalowane do obecnego
    czujnika ciśnienia, temperatury i MAP-sensora (niekoniecznie istotnie
    dokładnie, bo to wskaźnik, ale doświadczalnie wiadomo że wskazanie
    "4.4bar oleju na zimno na wolnych obrotach = jest dobrze", a jak będzie
    0.5bar to będzie źle), więc tworzenie czegoś od zera - to znów
    grzebologia w kalibrowaniu bliżej nieznanego czujnika albo wymiana
    wszystkiego od zera...


    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: