  • 11. Data: 2010-04-02 23:31:49
    Temat: Re: wpływ odwrotnego założenia kół przednich
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Fri, 2 Apr 2010 20:23:35 +0200, Jacek <s...@w...pl> wrote:

    >> http://www.netcar.pl/opony/letnie/osobowe/debica/Opo
    ny+letnie+D%caBICA+PASSIO+2,,0,5-0,115543362,szi.htm
    l?PJ=Z

    > uniwersalna, zapomniałem ze takie jeszcze robią, myślałem o oponach
    > sportowych ;)

    http://www.racingtires.pl/index.php?dzial=yps2
    http://www.racingtires.pl/index.php?dzial=p0
    http://www.racingtires.pl/index.php?dzial=hrs2

    r.
    _____________

  • 12. Data: 2010-04-03 01:26:49
    Od: "Jimiasty" <b...@c...pl>

    > Nokian NRVi na przykład. I zapewne i inne tegoz producenta.

    z http://www.opony.org.pl/tabid/121/Default.aspx?produ
    ctid=13700

    ..."Spsoób montażu opon Nokian NRVi.
    Pomimo tego, że opona jest asymetryczna i kierunkowa, zgodnie z zaleceniami
    producenta, pod uwagę należy brać jedynie kierunek toczenia opony, powinna
    być ona zamontowana na auto zgodnie ze strzałką umieszczoną na boku opony. W
    wypadku modelu NRVi nie występuje podział na opony lewe i prawe. "...

    Czyli jest to opona kierunkowa.

    --
    Pozdro. Jimiasty

  • 13. Data: 2010-04-03 02:08:44
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Jimiasty" hp5ufn$n7m$...@n...onet.pl

> [...]
    na boku opony. W wypadku modelu NRVi nie
    > występuje podział na opony lewe i prawe. "...

    Taka asymetryczność to IMO paranoja. :) Jak asymetria, to powinno być
    symetrycznie względem ,,osi'' samochodu. (wiem -- samochód nie jest
    symetryczny choćby dlatego, że ma jedną kierownicę, ale chyba wiadomo,
    o co chodzi)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 14. Data: 2010-04-03 11:31:34
    Od: Paweł Ubysz <p...@W...pl>

    Użytkownik "Jimiasty" <b...@c...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > na boku opony. W wypadku modelu NRVi nie występuje podział na opony lewe i

    Sam napisałes że jest asymetryczna i kierunkowa.

  • 15. Data: 2010-04-03 17:18:35
    Od: "Jimiasty" <b...@c...pl>

    > Sam napisałes że jest asymetryczna i kierunkowa.

    Bieznik jest asymetryczny i kierunkowy, ale same opony sa tylko kierunkowe,
    bo nie ma lewych i prawych, przeczytaj raz jeszcze ze zrozumieniem.

    --
    Pozdro. Jimiasty

  • 16. Data: 2010-04-07 02:53:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" hp59qk$aip$...@i...gazeta.pl

    > Czy założenie koła, które jeździło jako lewe na prawą stronę
    > i jeżdżącego jako prawe na lewą stronę ma jakieś niekorzystny
    > wpływ na prowadzenie samochodu z FWD? Opony asymetryczne,
    > niekierunkowe.

    A ja nie mogłem poznać (po prowadzeniu, nie po wyglądzie)
    samochodu (Volvo) po zamianie przednich kół. Natomiast
    Panna Mercedes po obróceniu opon nie dawała się prowadzić
    do tego stopnia, że kilku speców (speców od Mercedesów)
    długo i namiętnie ja regulowało...

    Aż wreszcie jeden ze speców zauważył, że prawie na pewno
    ktoś obrócił opony na felgach. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'