-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin.
stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.new
s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Fri, 10 Apr 2015 20:46:36 +0200
From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
Subject: Re: wojna
In-Reply-To: <5527c1b2$0$8374$65785112@news.neostrada.pl>
Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1504102035010.1328@quad>
References: <5527bc40$0$15678$65785112@news.neostrada.pl>
<5527be07$0$8379$65785112@news.neostrada.pl>
<5527c1b2$0$8374$65785112@news.neostrada.pl>
X-X-Sender: moj@quad
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8BIT
User-Agent: Hamster/2.1.0.11
Lines: 54
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
X-Trace: 1428691621 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2198 83.15.167.123:62355
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2559760
[ ukryj nagłówki ]On Fri, 10 Apr 2015, J.F. wrote:
> Rower przejezdzajacy na zasadach pieszego nie powinien na przejsciu
> przeszkadzac, wiec zasadniczo powinno byc to dozwolone.
Wyrażę formę która IMO byłaby najwłaściwsza: powinno być niekaralne.
Tak jak przechodzenie na czerwonym w .uk
BTW: w bardzo wielu flejmach na tamten temat (przechodzenia na
czerwonym) widzę BARDZO błędne pytanie oponentów - niby gdzie
to jest DOZWOLONE?
Ano ... nigdzie.
Jest *niekaralne* (o ile nie skutkuje INNYM naruszeniem, w postaci
utrudnienia dla pozostałych uczestników ruchu).
Ale prosto i jednoznacznie stawia sprawę - doszło do kolizji,
wiadomo kto jest winien. Bezwzględnie.
I takie samo zastrzeżenie (IMO, bez "H") powinno dotyczyć możliwości
przejazdu przez przejście - NIE "dozwolone", a jedynie "niekaralne".
> Szczegolnie tam gdzie sa swiatla.
>
> Tylko czy:
> a) zechce sie rowerzyscie zwolnic do przed przejsciem i rozejrzec, czy
> wjedzie na pale ...
IMO dlatego jak wyżej.
> a tu sie mowi w dodatku o wprowadzeniu pierwszenstwa dla pieszych.
Takoż jak wyżej. Nie będzie podstaw do implikacji "forwardowania"
tego prawa (na niepieszych).
> b) czy sie zechce rowerzyscie zatrzymac na widok zblizajacego pojazdu,
Jak wyżej :>
> c) czy rowerzysta bedzie jechal przez przejscie z predkoscia pieszego?
IMVHO, jeśli jedzie "bezpiecznie" (bez MOŻLIWOŚCI kolizji), jest
to bez znaczenia.
Niemniej tu rzeczywiście znalazłeś dziurę - bo wychodzi, że w razie
szerszej jezdni z pojazdami powinien zablokować ruch... (poprzez zejście
z roweru po to, żeby w ogóle nie ryzykować odpowiedzialności
za kolizję, wszak to że w grupie jadących znajdzie się
egzekutor "skoro on jedzie, choćby 5km/h, to MOGĘ w niego
wjechać").
> No, jak widac moze to nie takie glupie, szczegolnie jak sie rowerzysci zaczna
> domagac wiekszych praw - po co maja zwalniac ?
Od niezwalniania jest jazda po jezdni ;) (rowerem rzecz jasna)
Emotikon dlatego, że "w razie pieszych" trzeba się zatrzymać i już
(więc o zwalnianiu nie trzeba rozprawiać).
pzdr, Gotfryd
Następne wpisy z tego wątku
- 11.04.15 00:19 Tomasz Pyra
- 11.04.15 06:00 Budzik
- 11.04.15 06:51 Shrek
- 11.04.15 08:21 twistedme
- 11.04.15 11:34 Tomasz Pyra
- 11.04.15 12:42 Shrek
- 11.04.15 20:54 m4rkiz
- 11.04.15 21:11 m4rkiz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
Najnowsze wątki
- 2025-02-25 Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- 2025-02-25 rozliczenia policji
- 2025-02-25 Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- 2025-02-25 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2025-02-25 Warszawa => SQL Developer <=
- 2025-02-25 Zbigniew Ziobro śmie sugerować "niedostatki niezawisłości" sędzi (wątpliwości co do bezstronności)
- 2025-02-25 Kraków => DevOps Engineer (Junior/Regular) <=
- 2025-02-25 Kraków => Front-end Developer <=
- 2025-02-25 Szpital
- 2025-02-24 Gniazdo + wtyk
- 2025-02-24 Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- 2025-02-24 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-24 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-24 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-24 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=