  • 11. Data: 2016-05-21 14:41:39
    Temat: Re: wieści z frontu c.d.
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > kupując pamięci marki GoodRam wspierasz polską firmę,

    Hmmm, moze to i troche prawda, ale ciekaw jestem, czy chociaz plytki
    trawia w RP. Bo kosci to produkowano ostatnio u nas tak w latach 80.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 12. Data: 2016-05-21 16:02:02
    Od: mahe <m...@g...pl>

    W dniu 2016-05-21 o 14:41, Pawel "O'Pajak" pisze:
    > Powitanko,

    > Hmmm, moze to i troche prawda, ale ciekaw jestem, czy chociaz plytki
    > trawia w RP. Bo kosci to produkowano ostatnio u nas tak w latach 80.

    Witam,

    osobiście używam w swoim komputerze od ponad 7 lat pamięci RAM Goodram i
    to tych standardowych (GR800D264L5/2G) - żeby nie było że tylko
    "gamingowe" hiper tuningowane optycznie są cool - i mogę polecić każdemu.
    Trochę lepszy zasilacz i stabilizator napięcia i NIGDY nie miałem zwisu
    czy BSODa czy to był WinXp czy Win7. Był też Truecrypt, a jak wiadomo
    szyfrowanie jest wrażliwe na błędy pamięci, których nie uświadczyłem wogóle.
    Niedawno dokupiłem sobie mój pierwszy dysk SSD i jest to... Goodram
    CX100 120GB. Działa wporzo choć na necie widzę różne opinie o nich.

    Miałem pendrive Goodram na USB 2.0, ładny aluminiowy, średniej prędkości
    (podczas kupowania nie zwracałem uwagi na prędkość).
    Teraz przymierzam się do takiego:
    http://www.goodram.com/pl/product/pamieci-usb/goodra
    m-speed/

    I gdyby tylko produkowali szerszy asortyment to zapewne też był kupił -
    bo jestem Polak patriota ;)
    /koniec spowiedzi/

    Skoro firma ma fabrykę na śląsku - sami piszą, że jedyna w Europie
    środ.-wsch. - to chyba warto im kibicować.
    http://www.goodram.com/pl/o-firmie/wilk-elektronik/
    Około 100 osób ma pracę dzięki temu.

    Dalej będzie lekki OT.

    Tacy Niemcy czy Francuzi mają we krwi kupowanie własnych narodowych
    produktów i dla nich to oczywiste. Powinniśmy się nastawić na takie samo
    myślenie jak oni.
    Co prawda ciężko byłoby mi kupić polski samochód na dzień dzisiejszy,
    ale trzymam kciuki za nową Syrenę i jeszcze ten drugi projekt, którego
    nazwy nie pamiętam teraz.

    Polecam Wam zainstalowanie w smartfonie aplikacji Pola do skanowania
    kodów kreskowych w sklepach spożywczych i pokazującą podstawowe
    informacje o pochodzeniu produktów i kapitału właścicieli. Rewelacyjna
    sprawa!

    A na koniec pytanie: czy znacie inne polskie firmy w branży
    elektronicznej, które robią w Polsce coś więcej niż tylko sprowadzają
    kontenerami towar z Chin?

    --
    pozdrawiam
    mahe

  • 13. Data: 2016-05-21 16:55:46
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-05-21 o 08:22, Robert Winkler pisze:
    > Czyli to prawda, że Lenowo produkowało kiedyś pamięci USB ale
    > skończyli już,To wszystko co teraz można znaleźć na różnych portalach
    > aukcyjnych to tylko podróbki pochodzące z chiń.

    Ciekawe co na to chińskie prawo? No bo jeszcze rozumiem, że nie chronią
    jakiejś firmy ze "zgniłego Zachodu", ale przecież Lenowo to firma jak
    najbardziej ichnia!

  • 14. Data: 2016-05-21 18:12:44
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-05-21 16:02, mahe wrote:
    > Tacy Niemcy czy Francuzi mają we krwi kupowanie własnych narodowych
    > produktów i dla nich to oczywiste. Powinniśmy się nastawić na takie samo
    > myślenie jak oni.

    Obawiam się że nie czaisz bazy. W PL *nie* produkuje się
    półprzewodników. Kupując Goodram tak naprawdę wspierasz kilku handlowcow
    w PL i tysiące pracowników w innych miejscach, szczególnie w Chinach i
    tam zostaje 95% taoiego szmalu. Ostatni raz kiedy mielismy coś własnego
    to były czasu Unitry i byly to głównie kiepskie klony zachodnich
    przestarzałych scalaków. Lata 80-te.

    > A na koniec pytanie: czy znacie inne polskie firmy w branży
    > elektronicznej, które robią w Polsce coś więcej niż tylko sprowadzają
    > kontenerami towar z Chin?

    W PL nie ma wysoko rozwiąnietych techonologii w formie R&D z zakresu
    półprzewodników ktore w jakiejkolwiek formie krystalizują się jako
    wdrożenie u nas. Z dwóch powodów: nie ma naukowców/inzynierów i nie ma
    taniej siły roboczej. No i nade wszystko nie ma perspektywy na zmianę
    (więcej Mickiewicza jest ostatnio głównym kierunkiem zmian ministerstwa
    edukacji).

    Za to nie tak dawno slyszałem o sukcesach w sadzeniu buraków i coś o
    jakims planie gdzie na koniec wyskoczyć dron wojskowy.

    Nie przejmuj się więc tak bardzo pseudo patriotyzmem z gatunku orła na
    koszulce i wpierdalania ochydnych schabowych. Choćbyś nie wiem co robił
    w dziedzinie półprzewodników możesz co najwyżej reaktywować Unitre albo
    tworzyć najszybsze furmanki na świecie jako ostatnio firma z Bytomia
    (ale oni to zrobili "wirtualnie", piachu nie topią na scalaki).

  • 15. Data: 2016-05-21 18:16:41
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-05-21 o 16:02, mahe pisze:
> [...]
    > Co prawda ciężko byłoby mi kupić polski samochód na dzień dzisiejszy,
    > ale trzymam kciuki za nową Syrenę i jeszcze ten drugi projekt, którego
    Kolega jednak zwrócił Ci już uwagę, że w Polsce produkcja scalaków to
    zamierzchła przeszłość. Goodram to zwykłe składaki. Można powiedzieć, że
    samochody montowane obecnie w Polsce są mniej więcej tak samo polskie
    jak opisywane przez Ciebie pamięci.

    Maciek

  • 16. Data: 2016-05-21 20:00:15
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sat, 21 May 2016 18:12:44 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

    (ciach...)
    > Nie przejmuj się więc tak bardzo pseudo patriotyzmem z gatunku orła na
    > koszulce i wpierdalania ochydnych schabowych.
    (ciach...)

    Ty się odpierwiastkuj od schabowych, grzecznie proszę. :D

    [ Married men live longer, but they are much more willing to die... ]
    [ (znalezione w necie) ]

  • 17. Data: 2016-05-21 20:46:40
    Temat: Re: [OT] wieści z frontu c.d.
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-05-21 20:00, Przemysław Ryk wrote:
    > Ty się odpierwiastkuj od schabowych, grzecznie proszę. :D

    Rozmawiałem jakis rok temu z pewnym łysym osiłkiem z jakiejś
    manifestacji. Jego poglądy sprowadzały się do tego aby kupować tylko
    polskie samochody, jeść tylko polskie jedzenie i kupować tylko polskie
    telefony. Ani słowa o budowaniu, edukowaniu lub wymyślaniu czegokolwiek
    :D Taki gówniany patriotyzm z koszulką z orzełkiem. A i jeszcze coś o
    pedałach było, ale to jak zwykle u nich.

    Dlatego to wpierdalanie schabowego zostało mi w głowie jako taki symbol
    gównianego patriotyzmu. Bo tylko tyle możemy. I kupować polską
    elektronikę też możemy. Pakują w tekturę ponoć w PL.

  • 18. Data: 2016-05-22 10:40:04
    Od: Chris <x...@x...com>

    W dniu 2016-05-21 o 16:55, JaNus pisze:

    > Ciekawe co na to chińskie prawo? No bo jeszcze rozumiem, że nie chronią
    > jakiejś firmy ze "zgniłego Zachodu", ale przecież Lenowo to firma jak
    > najbardziej ichnia!

    A kto powiedział że to produkt Lenovo? taka sama podróbka jak inne.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 19. Data: 2016-05-22 10:56:13
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "TurboPascal" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    > To jest możliwe - zastosowano po prostu system plików FAT32, który ma właśnie
    > takie ograniczenie.
    > Najprościej sprawdzić to poleceniem znanym jeszcze z DOS'a - CHKDSK X:

    To nic nie da. Testuje się H2testw

  • 20. Data: 2016-05-22 21:54:45
    Od: "Wiktor S." <w...@M...fm>

    > ale to fat32 a ten chyba nie ma takiego ograniczenia...

    FAT32 nie ma ograniczenia wielkości (tzn. jakieś ma, ale duże), ale ma
    ograniczenie rozmiaru pojedynczego pliku do 4 GB.

    --
    Wiktor S.