  • 11. Data: 2015-07-31 08:32:34
    Temat: Re: widoczna połowa pamięci RAM
    Od: " 666" <...@...6>

    Mi do lapka pasowała dopiero czwarta czy piąta para pamięci 2 x 1GB (chyba
    ostatecznie Kingston okazał się zwycięzcą, ale nie chce
    mi się rozkręcać).
    Co ciekawe, parę lat wcześniej mozolnie dobierałem 2x 512MB i najlepiej się
    sprawowała pamięć Transcend 512MB, kupiłem więc o niemal
    identycznych parametrach Transcend 1GB i... wtopa, nie chodziła.
    Oczywiście producent lapka (Panasonic) oferował pamięć firmową za cenę x5.
    Innymi słowy: trzeba próbować
    Producenci i dostawcy pamięci mają swoje tabele kompatybilności.

    -----
    "Krystek" <k...@u...pl> wrote in message
    .com...
    > Koniec końców metodą prób i błędów udało mi się dopasować posiadane moduły tak, że
    pamięć była widoczna w całości.
    > Nie rozumiem jednak dlaczego dla niektórych była widoczna tylko połowa, jak uniknąć
    niespodzianek w przyszłości i na co zwracać

  • 12. Data: 2015-07-31 17:24:03
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 31/07/2015 07:32, 666 wrote:
> [...]
    > Innymi słowy: trzeba próbować
    > Producenci i dostawcy pamięci mają swoje tabele kompatybilności.

    Ale po co kombinować "w ciemno"?
    Wybierasz sobie pojemność jaka Cię interesuje z listy kompatybilnych,
    sprawdzasz w dokumentacji jej specyfikację ze szczególnym zwróceniem
    uwagi na organizację i kupujesz najtańszą o takiej samej.
    I nie ma "ch* we wsi", musi działać. Jak dla mnie ta metoda sprawdza się
    w 100%. Jak nie ma listy kompatybilnych to sprawdzasz chipset.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 13. Data: 2015-07-31 17:42:25
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2015-07-31 o 17:24, Michal Lukasik pisze:

> [...]
    > I nie ma "ch* we wsi", musi działać. Jak dla mnie ta metoda sprawdza się
    > w 100%. Jak nie ma listy kompatybilnych to sprawdzasz chipset.

    A ja się kiedyś zdziwiłem z taką jedną Toshibą, co do niej pasowały
    tylko pamięci które miały SPD w rewizji 1.2. Także dla mnie metoda ta ma
    99% powodzenia :)

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 14. Data: 2015-08-01 11:04:16
    Od: " 666" <...@...6>

    Akurat sprzedawcy rzadko wiedzą, co oferują.
    A pamięci "na 100% zgodne" (i to na papierze, jak nie wsadzisz i nie zapuścisz na noc
    memtesta to się do końca nie przekonasz) były
    droższe x3.
    BTW Kingston cechuje się wysoką (no na pewno powyżej przeciętnej) kompatybilnością.

    -----

  • 15. Data: 2015-08-02 13:43:59
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 01/08/2015 10:04, 666 wrote:
    > Akurat sprzedawcy rzadko wiedzą, co oferują.

    "Diluję" z poważnymi ludźmi.

> [...]
    > zapuścisz na noc memtesta to się do końca nie przekonasz) były droższe x3.
    > BTW Kingston cechuje się wysoką (no na pewno powyżej przeciętnej)

    Zabawne, bo nie pamiętam kiedy ostatni raz kupowałem Kingston. :D
    Najczęściej to Hynix i Samsung (o dokumentację łatwo i cena rozsądna).
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 16. Data: 2015-08-02 13:47:03
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 31/07/2015 16:42, Irokez wrote:

    > A ja się kiedyś zdziwiłem z taką jedną Toshibą, co do niej pasowały
    > tylko pamięci które miały SPD w rewizji 1.2. Także dla mnie metoda ta ma
    > 99% powodzenia :)

    Zawsze jest jakiś wyjątek od reguły. ;D
    Na pewno w "manualu" nic o tym nie było?
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 17. Data: 2015-08-02 13:54:42
    Od: " 666" <...@...6>

    Samsungi akurat najbardziej "lubią" niepasować <=> niska cena ?

    -----

  • 18. Data: 2015-08-02 13:58:08
    Od: " 666" <...@...6>

    Z kolei do mojego NAS-a pasuje "tylko" AData (no nie tylko, ale prawie tylko).

    -----

  • 19. Data: 2015-08-02 16:06:44
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 02/08/2015 12:58, 666 wrote:
    > Z kolei do mojego NAS-a pasuje "tylko" AData (no nie tylko, ale prawie
    > tylko).

    Na pewno. ;D
    Jak dotąd z żadnym NASem nie miałem problemów. W tej chwili mam 2 sztuki
    Netgear i w jednym siedzi 2GiB Samsung w drugim 1GiB Nanya (najtańsze
    jakie znalazłem na eBay) - poszły bez żadnych problemów (wcześniej
    oczywiście odrobiona "praca domowa").
    --

  • 20. Data: 2015-08-02 16:07:46
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 02/08/2015 12:54, 666 wrote:
    > Samsungi akurat najbardziej "lubią" niepasować <=> niska cena ?

    Bullshit.
    --