  • 11. Data: 2009-06-18 08:17:42
    Temat: Re: [DVB-T] warszawski raszyn
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    > watpie, dzialalo idealnie przez 7 miesiecy, wiec dlaczego mialoby sie
    > popsuc akurat w momencie gdy emitel wprowadzil zmiany, jestem przekonany
    > na 90% ze zmniejszyli moc

    A spróbowałeś ponownie wyszukać kanały ?
    Może zmienili jakieś (drobne) parametry.
    Z tego co wiem to mocy nie zmniejszyli.
    Poza tym musieli by ją zmniejszyć drastycznie (np 100 razy) aby był taki
    efekt.
    W radiokomunikacji siła sygnału nie jest liniowo powiązana z mocą.
    Aby sygnał spadł o połowę (a sygnał radiowy nie jest mierzony liniowo czyli
    o połowę to nie np z 1000uV do 500uV), moc musi być zmniejszona 4 razy.
    Odwracając ten tok myślenia: np odbierasz stację radiową i masz w odbiorniku
    miernik sygnału, gdzie każdej "kresce" odpowiada zmiana o 3dB.
    Maksymalnie może być np 10 kresek. Ty odbierasz na 5 kresek i słychać bardzo
    dobrze.
    To aby zapaliła się 6 kreska, to moc nalezy zwiększyć czterokrotnie.
    Poodbnie zmniejszenie mocy 4 razy spowoduje spadek siły sygnału z 5 do 4
    kresek.
    Aby były 3 kreski to w stosunku do 5 kresek moc musiała by spaść 16 razy.
    Tak więc moc nie przekłada się na siłę sygnału tak jak to niektórzy sądzą.
    Moc bywa przeceniana przez laików.
    Gdyby w Raszynie zmniejszono moc 2 razy to w większości wypadków nikt by
    tego nie zauważył.
    To i tak są potężne moce.
    Duże moce w telewizji są stosowane z dwóch powodów. Po pierwsze czułość
    odbiorników jest mała w porównaniu do radiofonii a zwłaszcza
    radiokomunikacji (dużo "treści" musi być przesłanych a więc szerokie pasmo,
    większe szumy itd).
    Po drugie, tak znaczne moce dla radiodyfuzji (radio i TV do "powszechnego"
    odbioru) są stosowane ze względu na uzyskanie równomiernego pokrycia
    odbiorem.
    Poza tym w radiofonii UKF w dzisiejszych czasach wszyscy prawie chcą
    odbierać radio "na kabelku".
    Aby pokazać że moc nie decyduje o wszystkim, warto wspomnieć, że nadawana z
    komina EC Kawęczyn stacja radiowa z mocą 2,5 kW (2500W) ERP (dawne Radio
    Eska w latach 90 na 73,2 MHz) było odbierane ok 100 km od Warszawy.
    Dokładnie tak samo daleko jak przemiennik amatorski nadający z mocą......10W
    z tej samej lokalizacji.
    Ale inne odbiorniki, inna emisja ("wąski" FM) itd.
    vari

  • 12. Data: 2009-06-18 11:01:13
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    vari wrote:
    > A spróbowałeś ponownie wyszukać kanały ?

    tak i nic, moze jest tu ktos z radomia i moze potwierdzic odbior?

  • 13. Data: 2009-06-18 19:27:45
    Temat: Re: warszawski raszyn
    Od: lelec <m...@g...com>

    On 18 Cze, 13:01, "R.M." <f...@g...com> wrote:

    > tak i nic, moze jest tu ktos z radomia i moze potwierdzic odbior?

    A w którym miejscu w Radomiu?
    Nie strasz, właśnie nabyłem za kupkę szmalu duży ekranik z tynerem
    MPEG-4!

    Serdeczne pozdoriwneia
    --
    Marcin

  • 14. Data: 2009-06-19 06:02:26
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    R.M. wrote:
    > czy odbieracie sygnal z raszyna pod warszawa? u mnie od kilku dni brak
    >
    > pozdrawiam,
    > R.M.

    juz problem rozwiazalem, okazalo sie ze wtyczka F urwala sie ...

  • 15. Data: 2009-06-19 15:18:28
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "R.M." <f...@g...com> napisał w wiadomości

    > juz problem rozwiazalem, okazalo sie ze wtyczka F urwala sie ...

    A nie mowilem? :-)