  • 1. Data: 2010-02-21 22:29:18
    Temat: warszawa-poznan (pionier/hawe)
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    Zna ktos moze jakies szczegoly
    https://tts.man.poznan.pl/tts/index/tts/ShowProblemT
    icket?id=6443 ? :)

    Szukanie przez 1 dzien uszkodzenia dosyc strategicznego kabla, potem przez pol
    dnia jego koncowek celem pospawania - to musi byc imho albo cos bardzo
    powaznego, albo tez bardzo malo powaznego ;)

    Swoja droga - ladnie widac "profesjonalna" siec hawe - pozostawiajaca swoich
    klientow przez prawie caly weekend bez transmisji :)

    --
    Andrzej 'The Undefined' Dopierała
    HomePage: http://andrzej.dopierala.name/

  • 2. Data: 2010-02-21 22:36:24
    Temat: Re: warszawa-poznan (pionier/hawe)
    Od: Tomasz Paszkowski <s...@g...com>

    On 21 Lut, 23:29, Andrzej 'The Undefined' Dopierała <undef...@pld-
    linux.org> wrote:
> [...]
    >
    > Swoja droga - ladnie widac "profesjonalna" siec hawe - pozostawiajaca swoich
    > klientow przez prawie caly weekend bez transmisji :)

    Ogólnie w Poznaniu to jakieś pechowe te DWDM-y ;) Ja mem jescze link
    Wawa-Poznań od GTS i na 6 m-c działania usługi miałem dwie 24h
    awarie ;) Wcześniej przez prawie rok korzystałem z DWDM od TKTelekom i
    miałem tylko jedną zaplanowną przerwę !

  • 3. Data: 2010-02-21 23:29:12
    Od: "Marek K." <m...@g...com>

    linux.org> wrote:
> [...]
    >
    > Swoja droga - ladnie widac "profesjonalna" siec hawe - pozostawiajaca swoich
    > klientow przez prawie caly weekend bez transmisji :)

    Witam
    Zdaje sie ze nie tylko hawe ma problemy. U nas sa problemy z atman-em;
    zdaje sie, ze takze czesc klientow atman-a ze Slaska nie ma transmisji
    do Warszawy.

    ps. swoja droga to spora rozbieznosc po wstepnych pomiarach co do
    ustalenia miejsca uszkodzenia - ~40km.

    --
    Marek K.

  • 4. Data: 2010-02-22 08:12:25
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    Dnia 21.02.2010 Marek K. <m...@g...com> napisał/a:

    > Witam
    > Zdaje sie ze nie tylko hawe ma problemy. U nas sa problemy z atman-em;
    > zdaje sie, ze takze czesc klientow atman-a ze Slaska nie ma transmisji
    > do Warszawy.
    patrzac tylko na to co zniknelo z plixa to:

    petrus2 44914 37532 233133 0 1d11h18m Active
    ZamekNet 43371 37802 165234 0 1d11h17m Active
    TELPOL 30838 35614 164939 0 1d11h17m Connect
    Sileman 30851 38010 177645 0 1d11h18m Active
    HAWE 42739 43779 306929 0 1d11h17m Active
    Sitel 39869 80203 203560 0 1d11h19m Active
    Leon2 13000 37438 167841 0 1d11h17m Connect
    Leon 13000 37453 167834 0 1d11h17m Connect
    Toya 16342 37403 165830 0 1d11h18m Active

    oczywiscie nie musza byc wszyscy zwiazani z tym swiatelkiem, ale... teraz dzialaja ;)

    Wiec to raczej dosc newralgiczna linia jest.

    > ps. swoja droga to spora rozbieznosc po wstepnych pomiarach co do
    > ustalenia miejsca uszkodzenia - ~40km.
    dlatego tez sie zastanawiam co tam sie stalo i jak ekstremalne warunki tam musza byc
    :)

  • 5. Data: 2010-02-22 09:23:38
    Od: Marcin Kuczera <m...@l...usun-to.pl>

> [...]
    > Sitel 39869 80203 203560 0 1d11h19m Active
    > Leon2 13000 37438 167841 0 1d11h17m Connect
    > Leon 13000 37453 167834 0 1d11h17m Connect

    nam poleciało (Leon) ale to nie był ani atman, ani have ani też Pionier.
    Mamy transmisje od Vattenfall'a. Problem w tym, ze to jest kabel którym
    leci zarówno Vattenfall, Pionier, ATM, Have i inni. Kabel był wybudowany
    w ramach projektu Pionier, i jest dość gruby.

    > Wiec to raczej dosc newralgiczna linia jest.

    bardziej niż by się wydawało.
    Do tego problem w tym, że często zarąbista oferta okazuje się ofertą bez
    protekcji (my mamy świadomie bez protekcji) i potem jest zonk.

    Albo ktoś (ATM?) sprzedaje tyle usług, że po awarii jednej z nitek DWDM
    cała reszta ma problem żeby się zmieścić na 2giej nitce..

    Marcin

  • 6. Data: 2010-02-22 11:07:34
    Od: sq- <p...@o...pl>

    ale to lacze zapasowe, ktore hawe zestawilo z Espolu wieczorem w
    niedziele dostalo czkawki na zagranice. tak czy siak przydal sie
    zapasowy tpnet, u mnie klienci nic nie czuli. Jak Hawe zamknie ring do
    Warszawy to problemy znikna mam nadzieje.

  • 7. Data: 2010-02-22 11:27:56
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    Dnia 22.02.2010 Marcin Kuczera <m...@l...usun-to.pl> napisał/a:
> [...]
    > leci zarówno Vattenfall, Pionier, ATM, Have i inni. Kabel był wybudowany
    > w ramach projektu Pionier, i jest dość gruby.
    hm.
    a orientuje sie ktos moze kto tam kabla nie ma?

    bedzie potrzebna alternatywna transmisja do warszawy - i pytanie kogo unikac ;)
    widzialem ze np plix w poznaniu byl dostepny - ida jakas inna sciezka?

  • 8. Data: 2010-02-22 11:29:02
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    Dnia 22.02.2010 sq- <p...@o...pl> napisał/a:
> [...]
    > zapasowy tpnet, u mnie klienci nic nie czuli. Jak Hawe zamknie ring do
    > Warszawy to problemy znikna mam nadzieje.
    czkawki? bym powiedzial ze prawie nie dzialalo ;)
    dopiero na wieczor cos tam sie ruszylo, chociaz i tak czesc sciezek musialem
    odfiltrowac (bo np pakiety do neostrad lecialy w espolu w proznie).

  • 9. Data: 2010-02-22 11:53:14
    Od: sq- <p...@o...pl>

    > czkawki? bym powiedzial ze prawie nie dzialalo ;)
    > dopiero na wieczor cos tam sie ruszylo, chociaz i tak czesc sciezek musialem
    > odfiltrowac (bo np pakiety do neostrad lecialy w espolu w proznie).

    to prawda, ale na naszej nieduzej rurce byc moze nie bylo tego tak
    czuc.
    czesc pakietow do tp szla przez level3 a czesc musialem tak samo
    odfiltrowac, mowisz, ze wieczorem sie ruszylo? ja ok 21 odczulem cos
    odwrotnego i przepialem wszystko na backup.

  • 10. Data: 2010-02-22 12:19:52
    Od: sq- <p...@o...pl>

    IMHO Hawe bedzie musialo wyciagnac wnioski i zestawic transmisje
    zapasowa na takie sytuacje w innym punkcie sieci niz Poznan.