  • Data: 2011-12-17 13:24:04
    Temat: Re: wada spacjali kolizyjnej (jak to nazwac)
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    <f...@W...gazeta.pl> napisał(a):

    > konkretne zagadnienie dodatkowe
    >
    > powiedzmy ze mam wlasnie taki przypadek:
    >
    > 1) tablice postaci ktore maja zapisane w polach
    > swoje pozycje na mapie
    >
    > postac[id].x
    > postac[id].y
    >
    > 2) pomocnicza strukture zapisujaca duplikaty powyzszych
    > wspolrzednych postaci w przestrzennej tablicy (nazwanej
    > tutaj plansza)
    >
    > int id = plansza[y][x]
    >
    > jak wydzielic 'interfejs' niezbednych operacji tak by
    > bylo wzglednie ok (i nie doszlo do desynchronizacji itp)
    > ?

    mozna pomyslec tak (acz nie jestempewien czy to jest do konca
    dobre pomyslenie), ze zwykly dostep do tego

    postac[id].x
    postac[id].y

    int id = plansza[y][x]

    powinien zostac zablokowany a w zamian za to powinien byc
    wystawiony jakis minimalny interfejs, ale jaki bylby ten
    minimalny interfejs?

    ew mysle czy mogloby byc np

    bool movePostacTo(int id, int x, int y) //fajlujacy i dajacy tez mozliwosc
    //ewentualnego wyrzucenia poza plansze

    to obslugiwaloby wiekszosc przypadkow ale chyab tez byloby
    potrzebne

    int id = PostacAt(x,y);

    nie wiem czybyto wystarczylo - do tego w realnym przypadku
    jest nieladniej bo na mapie moze byc wiecej encji roznych typow