  • Data: 2014-03-31 14:01:24
    Temat: Re: w telewizji pokazali 0,9L/100km
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości
    W dniu 2014-03-30 16:00, tusk, donald tusk pisze:

    >Inne pytanie: czy to możliwe zgodnie z prawami fizyki?
    >Toż samochód to pojazd, który zamienia energię paliwa płynnego na
    >ruch.
    >W litrze ON mamy 36 MJ, w litrze benzyny jest 32 MJ, litrze LPG tylko
    >24 MJ, w litrze biodiesla 33 MJ.

    >Litr ON daje 36 MJ czyli 10 kWh energii. Znaczy to, że pozwala
    >pracować z mocą 10 kW przez godzinę. Oczywiście pod warunkiem, że nie
    >ma żadnych strat. Jeśli jednak straty wynoszą 50% (a chyba tego rzędu
    >są w nowoczesnym silniku diesla), to mamy już tylko 5 kWh z litra.

    Chyba jeszcze wieksze. 50% maja duze, wolnoobrotowe, diesle okretowe.

    >Przy prędkości około 70 km/h mały samochód potrzebuje poniżej 10 KM,
    >żeby nie zwalniać. Z grubsza szacując - będzie potrzebował około 2
    >litry ON do przejechania 100 km. I to przy starannym dobraniu
    >wszystkich parametrów pracy.

    KM to troche mniej kW.

    >Czy da się przejechać 100 km zużywając 0.9 litra ON? Być może.

    Z jednej strony mamy VW Lupo 3L, ktore mialo palic 3L/100km ... i
    ponoc nawet tyle pali, jak sie kierowca potrafi opanowac.

    Z drugiej mamy rajdy o kropelce ...
    http://www.rajdokropelce-arete.pl/strony-site-8-Wyni
    ki_II_Regionalnego_Rajdu_o_Kropelce.html

    kilka budzi zaciekawienie.

    ale byl tez III rajd
    http://www.rajdokropelce-arete.pl/strony-view-3.html
    i tu mam wrazenie jest gorzej.