  • Data: 2012-07-05 19:46:18
    Temat: Re: w sprawie sikacza [OT]
    Od: marider <2...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-07-05 18:19, Leszek Karlik pisze:

    > W Świerku robią farmaceutyki izotopowe, i to eksportowane za granicę, nie
    > tylko badania.

    To wiem, bylem tam 2 razy z kolem naukowym w ogolniaku i na studiach x
    lat temu. Fizyka fajna jest ino malo kto ja czai, wczoraj CERN
    oficjalnie oglosil znalezienie bozonu Higgsa np. czyli mamy nowy przelom
    w HEP ;)

    > A w rozporządzeniu nie ma nic o "reaktorze jądrowym na dużą skalę", myślisz
    > że uran w Świerku jest jakiś mniej radioaktywny przez to, że to reaktor
    > badawczy? :-)

    Bynajmniej. Za to mozna sie pochwalic ze to jeden z najnowoczesniejszych
    reaktorow w EU (chociaz tyle tego po wielu modernizacjach).

    > Durne na maksa to było ściganie ludzi, którzy zbierali kamienie będące
    > naturalnie występującą rudą uranu.

    Przymusowe roboty to za komuny wiezniowie polityczni odwalali w Kletnie
    wydobywajac ta rude wlasnie rekoma. Polecam wycieczke a i niedaleko jest
    Jaskinia Niedzwiedzia oraz fajna knajpa motocyklowa zeby bylo NT ;)

    http://www.kletno.pl/

    Pzdr
    PS: swoja droga to na Wiejskiej wiekszosc powinna sobie rzeczone badania
    porobic. Hehe.
    --
    marider
    Wsciekla Rn22 + dodatki