eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyw niemczech tylko na zimówkachRe: w niemczech tylko na zimówkach
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.man.poznan.
    pl!moon.astro.amu.edu.pl!bori
    From: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: w niemczech tylko na zimówkach
    Date: Fri, 3 Dec 2010 13:47:55 +0100
    Organization: POZMAN - http://www.man.poznan.pl/
    Lines: 49
    Message-ID: <a...@m...astro.amu.edu.pl>
    References: <idakkb$75p$1@news.onet.pl> <idaktt$t19$1@inews.gazeta.pl>
    <idan88$g33$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: moon.astro.amu.edu.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: MULTIPART/MIXED; BOUNDARY="-1300489426-4161726-1291380476=:39237"
    X-Trace: sunflower.man.poznan.pl 1291380477 3335 150.254.66.120 (3 Dec 2010 12:47:57
    GMT)
    X-Complaints-To: t...@m...poznan.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 3 Dec 2010 12:47:57 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <idan88$g33$1@news.onet.pl>
    User-Agent: Alpine 2.00 (BSF 1167 2008-08-23)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2330783
    [ ukryj nagłówki ]

    On Fri, 3 Dec 2010, Mikołaj Tutak wrote:

    > Wystarczyłoby wplepić im solidny mandat za:
    > 1. robienie lodu na drodze

    Lód na drodze generalnie zawsze robi się w tych miejscach, w których auta
    zatrzymują się i ruszają (np. przed skrzyżowaniami), więc w myśl Twojej
    zasady powinno się karać wszystkich, którzy w taka pogodę wyjechali z
    domów ;-)

    > W poniedziałek stałem 3h na odcinku 500m bo **je w TIRach na lenich,
    > łysych gumach poblokowały wszystkie podjazdy na estakady (miejscami po 3
    > pasy równolegle).

    Nie jestem wprawdzie w tym temacie ekspertem, ale z kilku niezależnych
    źródeł słyszałem, że podstawowym problemem utrudniającym stosowanie
    zimówek w autach ciężarowych jest wysokie ciśnienie, które musi być
    stosowane w ich oponach. W typowej osobówce to ciśnienie wynosi zwykle ok.
    2 bar i miękka guma z jakiej wykonana jest opona zimowa zadowalająco znosi
    to nawet w stosunkowo wysokiej temperaturze. W przypadku auta ciężarowego
    ciśnienie w ogumieniu jest kilkakrotnie wyższe i łatwo mogłoby spowodować
    zniszczenie takiej opony. A raczej trudno jest wymagać od kierowców TIR'ów
    żeby w trasie kilkakrotnie zmieniali opony z letnich na zimowe i z
    powrotem zależnie od temperatury za oknem ;-)

    Pozdrawiam :)

    W.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: