  • 21. Data: 2010-05-15 23:38:13
    Temat: Re: vauxhall - dlaczego tak?
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    > Ale dalej Renault. A nie Skoda Symbol. :P
    > P.s. jak tam muchy? Dalej nie używasz wycieraczek, by się lansować? :>

    Szyba wzorowo czysta ... deszcz padający z prędkością 150 km/h
    perfekcyjnie czyści szyby ;)

    6008

  • 22. Data: 2010-05-15 23:38:22
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    Rafał "SP" Gil pisze:

    > Szyba wzorowo czysta ... deszcz padający z prędkością 150 km/h
    > perfekcyjnie czyści szyby ;)

    Taa, trzy cylindy na 7 kół, to coś nie halo. ;)

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 23. Data: 2010-05-15 23:39:15
    Temat: Re: [ort] Re: vauxhall - dlaczego tak?
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Grejon" <g...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Eee... to jakiś chiński webmaster? Ling-Ma Net? ;)

    dobrze, ze nie Hiński ;)

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 24. Data: 2010-05-15 23:47:04
    Od: Grejon <g...@i...pl>

    Wojciech Smagowicz [ZIWK] pisze:

    > Fiat Ducato JTD (100KM) = Citroen Jumper HDi = Peugeot Expert HDi

    Eee... A nie Boxer czasem?

    Expert to bliźniak Jumpy i Scudo.

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 25. Data: 2010-05-16 00:10:24
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2010-05-15 23:47, Grejon pisze:

    > Eee... A nie Boxer czasem?
    >
    > Expert to bliźniak Jumpy i Scudo.

    Masz 1001% racji miał być oczywiście Boxer.
    Ręka czasem jest szybsza niż głowa zajęta inną robotą...

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 26. Data: 2010-05-16 00:25:02
    Od: "Marcin Luty" <m...@s...gmail.com>

    > W przypadku GM mamy te same (nie wchodząc w drobne różnice czy szczegółowy
    > asortyment) samochody jednego koncernu, natomiast nazwy są różne.

    Peugeot i Citroen to tez jeden koncern - PSA. A tu masz przytaczane
    wczesniej P107/C1, Berlingo/Partner, C8/P807 i C-Crosser/P4007. W sumie
    oprocz znaczka i kilku szczegolow to te same auta. Najwieksze roznice widac
    w przypadku ostatniej pary ale bez przesady.

    --
    ml

  • 27. Data: 2010-05-16 00:41:02
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    > Jakiej pojemności silnik masz na myśli? Jeśli 2-litrówkę, to to nie
    > Ford, ale PSA 2.0HDi (wariacja DW10), jeśli 2.2L to też PSA 4HV - choć
    > niby zrobiony przez Forda (bazuje na bloku PSA DW12). Ot typowa
    > współpraca joint-venture.

    Prostując:
    a) Peugeot Boxer a nie Expert oczywiście i to III generacji.
    b) 4HV - to oficjalne oznaczenie PSA, ale nawet w katalogach części
    zamiennych jest używane oznaczenie "Puma" (to samo jest na elementach
    np. podparcia silnika w aucie) - czyli silnik z rodziny ZSD-422.
    O tym, że sam blok pochodzi z DW12 nie wiedziałem (żadne dostępne mi
    materiały o tym nie wspominają) - reszta jest jednak nie PSA - np.
    rozrząd oparty na łańcuchu czy sterownik silnika Visteon .

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 28. Data: 2010-05-16 13:09:54
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 15 May 2010 23:29:25 +0200, Irek N. wrote:

    >Po prostu nie wierzę że asymilowali nazwę tylko dlatego, bo była
    >osadzona w branży motoryzacyjnej.
    >Znaczy co... Jag czy Aston-M były za drogie?

    Mogly nie byc na sprzedaz.
    Ewentualnie mialy ugruntowana pozycje samochodu luksusowego,
    wiec z jednej strony - klient sie nie interesowal, a z drugiej -
    szkoda marnowac.

    A poki nie mialy klopotow to mogly byc za drogie.

    >Skoro tak, to kupno taniej
    >(a więc zapewne marnej) marki Vauxhall było sensowne? Aż poszukam
    >jakiegoś vauxhalla z okresu poprzedzającego przejęcie, ciekawe czy
    >znajdę i czy licznik wyprodukowanych sztuk będzie choć 4-ro cyfrowy ;)

    Masz na tacy
    http://en.wikipedia.org/wiki/Vauxhall_Motors

    Oni to przejeli w 1925 i ciagle rozwijali. Marka byla znana .. a w
    powojennych latach Opel mogl sie bardzo zle kojarzyc.

    >Chyba żaden inny koncern takiego numeru nie zrobił.

    Popatrz lepiej ile oni tych marek w ogole maja.
    Co za sens produkowac to samo auto pod kilkoma nazwami ?

    A jednak VW robi to samo.
    Byc moze ma to jednak sens - ta sama konstrukcja w kilku roznych
    blachach, i jak sie komus golf nie spodoba, to moze seat nie wzbudzi
    odrazy.

    A jeszcze skojarzenie marki - powazny dyrektor nie bedzie jezdzil
    samochodem dla ludu. Moze jezdzic Audi :-)

    J.

  • 29. Data: 2010-05-16 22:25:24
    Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>

    > a w powojennych latach Opel mogl sie bardzo zle kojarzyc.

    Nie sądze. Po prostu Opla Brytyjczycy nie znali, tak jak Niemcy nie znali
    Vauxhalla. Pamiętaj, że nie było wtedy masowej motoryzacji, wysokoakładowych
    pism motoryzacyjnych, ani telewizji, a radio to był luksus. Po prostu GM
    wykorzystał fakt, że marka jest znana na lokalnym rynku, dodatkowo to są
    czasy, gdy ceniło się wyroby miejscowego przemysłu.

  • 30. Data: 2010-05-16 22:32:45
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Masz na tacy
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Vauxhall_Motors