eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikauzywane lampy › Re: uzywane lampy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: uzywane lampy
    Date: Tue, 18 Apr 2017 10:12:20 +0200
    Organization: Stowarzyszenie Przeżuwaczy Szmat
    Lines: 38
    Message-ID: <od4hog$qf$1@node2.news.atman.pl>
    References: <58ebe6d6$0$656$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <och39j$eg8$1@node1.news.atman.pl> <och93g$msm$1@node2.news.atman.pl>
    <och9ps$nf6$1@node2.news.atman.pl> <oci71t$id6$1@node2.news.atman.pl>
    <ocibqb$j5p$1@news.chmurka.net> <ociflb$r0c$1@node2.news.atman.pl>
    <1aTde3ujnIee6Nv8%gof@news.chmurka.net>
    Reply-To: "HF5BS" <h...@...pl>
    NNTP-Posting-Host: 89-67-234-192.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1492503120 847 89.67.234.192 (18 Apr 2017 08:12:00 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 18 Apr 2017 08:12:00 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.7218
    X-Antivirus: Avast (VPS 170417-0, 2017-04-17), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:716838
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości
    news:1aTde3ujnIee6Nv8%gof@news.chmurka.net...
    > HF5BS <h...@...pl> wrote:
    >
    >> itp, że dostanie się do środka i czy to zgasi silnik (pół biedy, można
    >> próbować ponownie odpalać, choć nie wiem, czy nie istnieje ryzyko pompażu
    >> wtedy),
    >
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Pompa%C5%BC
    >
    > Moze jestem glupi, ale slowa nie rozumiem z tej definicji...

    Prędzej skapniesz, jak poczytasz o silnikach turboodrzutowych.
    Ja też średnio widzę to tłumaczenie, bo też mnie "otumania", ale tak na
    zasadzie chłopskiej logiki widzę to tak, że silnik kręcisz, a jego gazy z
    jakiegoś powodu nie są w stanie opuścić go na czas. Zjawisko dla silnika
    szkodliwe i może przyczynić się w ostrzejszych przypadkach, do jego awarii,
    zwłaszcza, gdy już ma usterkę, przez którą się napompował. Aby "pozbyć się"
    zjawiska, należy zmniejszyć podaż paliwa, aby silnik zwolnił kręcenie.
    Najbliższym technicznie "problemem" przy zwykłym silniku korbowo-tłokowym
    wydaje mi się kręcenie go do odciny, niesłychanie szkodliwe dla silnika i
    może spowodować jego błyskawiczną awarię.
    Podobnie polska edukacja - wtłacza tyle szajsu, że zostaje w głowie, bo nie
    jest w stanie jej opuścić. I mówię o zbędnej wiedzy, nie należy mylić jej z
    wiedzą potrzebną, pożyteczną...
    Jak pisałem, przegryź się przez konstrukcję silników turboodrzutowych, tam
    wydaje mi się to najlepiej opisane. Bo na razie trochę spekulowałem, z tego,
    co przeczytałem i nie zdążyło mi ulecieć :)
    (różnie w różnych miejscach to tłuymaczą)

    --
    I śmiech niekiedy może być nauką,
    Kiedy się z przywar, nie z osób natrząsa(...)
    Szanujmy mądrych, przykładnych, chwalebnych,
    Śmiejmy się z głupich, choć i przewielebnych.
    (C) bp. Ignacy Krasicki "Monachomachia V"

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: